Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Prośba o ocenę wyniku z DTT2000


stasic
Zarejestrowani

op Zacznę od początku
Scenic I PH II 1.6 16V automatyczna skrzynia biegów DP0

Po instalacji LPG mam problemy z wysokimi obrotami. W piątek odebrałem auto i wszystko OK. W sobotę rano odpalam auto, ustawienie skrzyni w pozycji P, obroty powyżej 1200 i nie opadają. Jadę, obroty na pozycji D są ciut niższe niż na P lub N i były około 1000, auto szarpie przy zmianie biegów. Po zagrzaniu silnika, jeździe jeszcze przez kilka minut i ponownym uruchomieniu obroty albo w okolicy 900 i po chwili zazwyczaj opadają lub od razu są w normie czyli w okolicy 760. Jakbym przez kilka minut nie ruszał, auto by się samo zagrzało to obroty by opadły - testowałem i po 7 min było ok. Jak pojechałem do miejsca gdzie instalowałem gaz to oczywiście auto było zagrzane i pracowało wzorowo. Komputer nic nie wykazał, wszystko w jak najlepszym porządku. W inny dzień pojechałem do mechanika wpiąć CLIPa - też wszystko OK. Podsumowując - problem jest z porannymi wysokimi obrotami.

Mechanik od CLIPa twierdzi że zacząłby od wymiany 4 uszczelek kolektora + oring, bo z powodu dużych temp kolektora są bardzo twarde i może brać lewe powietrze. Gość od instalacji gazu twierdzi że zużyli pół plaka sprawdzając czy nie bierze lewego powietrza ale ten argument do mnie nie przemawia. Tylko dziwi mnie to że w ciągu dnia mam normalne obroty, w końcu opadają do właściwych, a przy lewym powietrzu chyba by tak nie było.

A oto screeny z DTT2000

[Obrazek: Clipboard25.jpg]
[Obrazek: Clipboard26.jpg]
A oto błędy i ich tłumaczenie:
Capteur pression collecteur - Czujnik ciśnienia w kolektorze
Capteur temperature air - Czujnik temperatury powietrza
Commande purge canister - Kontrola czystka kanister (dosłowne tłumaczenie, domyślam się że może chodzić o elektrozawór pochłaniacza oparów benzyny, bo wczoraj odłączyłem zasilanie i ruszyłem i zaświeciła mi się kontrolka na desce i mimo podłączenia z powrotem już pozostała)
Pannes generiques Entrees Sorties - Awarie generyczne Wejścia Wyjścia 

1. Co mogą oznaczać te błędy, czy jest związek z wysokimi obrotami?
2. Czy błąd czujnika ciśnienia powietrza świadczy o jego awarii czy o właśnie lewym powietrzu?
3. Wynik niekompletny, braki urządzeń w bazie. Czy muszę zdobyć nowszą bazę?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2016, 18:43 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
matteo_
Zarejestrowani

możliwe że jak zimne auto to przy kolektorze przepuszczają uszczelki, a jak się zagrzeje - uszczelki robią się miękkie i lepiej uszczelniają,
może i stąd błąd z czujnika podciśnienia?
baza którą Ci podesłałem to chyba "najnowsza" jaka istnieje
może spróbuj sam wybrać odpowiedni moduł np w at są tylko cztery - u mnie działa ten z końcówką n520

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2016, 19:49 przez matteo_.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi matteo_ za ten post post:
  • stasic
stasic
Zarejestrowani

op Wymieniłem czujnik ciśnienia powietrza (MAP) na inny. Niestety nie pomogło, a do tego urwałem przy wyjmowaniu mojego końcówkę, została w obudowie kolektora z tymi dwoma oringami i  męczyłem się żeby wyciągnąć + koszty bo musiałem kupić tą używaną :/ Poproszę o poradę jak następnym razem wyjąć ten czujnik nie uszkadzając go.

Czujnik temp powietrza w programie DTT2000 zmienia wartość czyli chyba jest sprawny. Skasowałem i zresetowałem błędy i jest czysto:
[Obrazek: Clipboard30.jpg]
W opcji: Injection-> Variables de moteur 1 (zmienne silnika) -> wartość: uczenie się wartość regulacji biegu jałowego wynosiła: -2,744%, po resecie jest na plusie, np teraz: 1,176% i  a po chwili 1,568%

Zobaczymy co będzie jutro rano, bo wczoraj wieczorem wszytko śmigało idealnie, a dzisiaj rano powtórka z rozrywki.

EDIT: Oczywiście nie pomogło :/  Już się załamuję. Mam jeszcze zamiar zaglądnąć do przepustnicy dokonać inspekcji zabrudzenia, tej części pomiędzy przepustnicą a regulatorem biegu jałowego i ocenić stan uszczelek. Gniazdo biegu jałowego było silnie zabrudzone, a dostęp jest ograniczony. Może muszę wyczyścić tam wszystko.

Zastanawiam się czy możliwe jest że mój problem z obrotami spowodowany jest lewym powietrzem? Może powinienem kupić zestaw uszczelek (koszt do 150zł z przesyłką: 4 kolektora, oring i 2 przepustnicy) i profilaktycznie wymienić przy okazji inspekcji? Tylko kolejny koszt, a efekt nie znany :/

DIT: Wymieniłem i pomogło, auto działa normalnie jak przed instalacją LPG. Uszczelki były twarde jak plastik, pewnie pod wpływem ciepła układały się i obroty opadały do normalnych. Gazownicy demontując kolektor i przepustnice  nie zwrócili na to uwagę, poza tym każdy chce jak najtaniej instalację. Po ponownym założeniu nie ułożyły się tak samo i stąd lewe powietrze. Podobno zużyli pół plaka w celu sprawdzenia czy wszystko jest szczelne więc jakoś nie brałem tej możliwości pod uwagę. Jak ktoś będzie miał problemy z wysokimi obrotami to warto zainteresować się uszczelkami Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2016, 21:27 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości