Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problemy z pompą hamulcową


filozof
Zarejestrowani

Fajna procedura, ale dlaczego 20 razy, a nie np 8? Lepiej napisać: aż z odpowietrznika przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza. U mnie wystarczyły trzy razy. Przy powietrzu w pompie może to potrwać dużo dłużej. Druga rzecz: hamulec należy „napompować” aż będzie twardy i trzymać. Zakręcić należy, jak pedał „wpadnie”, nie koniecznie to muszą być 3 sekundy, czas zależy od tego jak szeroko stworzysz odpowiednik.
Wężyk nawet powinno się założyć, bo raz: łatwej zauważyć powietrze, dwa: jeśli zanurzysz go w płynie, nawet jeśli cofnie się tłoczek, to zmniejsza to szansę zassania powietrza.
Z resztą się zgadzam ;D

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • Dino65, scrabi, Warsztat pod chmurką
haszczurur
Zarejestrowani

Nie wiem jakie są objawy po wymianie przewodu i pompy.
Zastanawiam się czy przypadkiem jakiś przewód elastyczny nie puchnie podczas wciskania hamulca.
Zapowietrzenie pompy abs może wystąpić przy uruchomieniu silnika pomimo braku płynu hamulcowego aby to zrobić trzeba być gamoniem.
Na początek trzeba wcisnąć pedał hamulca na wyłączonym silniku jak nie będzie wpadał w podłogę to znaczy, że układ jest szczelny.
Następnie bym odpowietrzył na wyłączonym silniku tak jak piszą koledzy, a jak to nie pomoże to uruchomić silnik i odpowietrzać. Wtedy odpowietrzy się pompa abs.
Jak i to nie pomoże należy przyjrzeć się tej wymienionej pompce hamulcowej.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Online
Być może przy wymianie pompy, rozregulowali przypadkiem, długość trzpienia uruchomiającego pompę po naciśnięciu pedału. Jego długość ma bardzo duże znaczenie, i musi być taka, jaką podaje producent.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • filozof
Kamil Kowalski
Zarejestrowani

Witam. Podepnę się pod temat bo mam podobny problem. Wymieniłem kilka dni temu tarcze i klocki z przodu oraz obydwa przewody sztywne na miedziane idące do tylnych kół bo były pordzewiałe. Płyn hamulcowy przez odkręcone przewody zleciał całkiem do pojemnika przez noc. Teraz ni cholery nie mogę odpowietrzyć ( tak mi się wydaje) kół. robię wszystko tak jak opisujecie. Z odpowietrzników leci sam płyn a auto za pierwszym hamowaniem prawie nie hamuje i pedał leci w podłoge. Jak nacisne pedał hamulca dwa lub trzy razy to pedał nie wpada i hamuje bardzo dobrze. Na wyłączonym silniku po kilku naciśnięciach pedał twardnieje. Wszystko wskazuje na zapowietrzenie ale odpowietrzałem już z 4 razy i nadal to samo. W czym może być problem? Zapowietrzona pompa ABS? Pacjent to Scenic 1 z ABS . Pozdrawiam

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Gdzieś ewidentnie wisi powietrze.
Lub masz jakąś nieszczelność.

Jak nie możesz odpowietrzyć normalnie, to kup pompkę do odpowietrzenia hamulców.
Na alledrogo za ok. 40-50zł z wysyłką bez problemu dostaniesz.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Online
Zapowietrzona pompa ABS.
Taki pierwszy z brzegu poradnik jak skutecznie odpowietrzyć układ hamulcowy z ABS.

https://www.google.com/amp/s/www.iparts....c,277.html

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2019, 07:31 przez twilk7.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości