Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem ze stukaniem


Morris Driwer
Zarejestrowani

op Witam Was wszystkich.
Kupiłem niedawno Scenica 2, 2003 r, 1.9 dci. Po dwóch miesiącach zaczęły się jakieś stuki przy odpalonym silniku, narastające wraz z dodaniem gazu, słyszalne głównie gdy przyłożyć ucho do prawego przedniego koła. Występują one zarówno podczas postoju jak i jazdy.
Mechanik najpierw że panewki, po tym jak zdjął miskę stwierdził że sworzeń na tłoku stuka. Natomiast teść który również słuchał tego stukotu stwierdził że mechanik kłamie to musi być łożysko od alternatora. 
W grę wchodzi poważny remont silnika, bądź zaufać tesciowi i w najgorszym wypadku zapłacić dwa razy za rozebranie miski + remont. 
Doradzcie.
Pozdrawiam

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Zdejmij pasek od alternatory i odpadł będzie wiadomo odrazu.
Moze koło pasowe wału też siadać

Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Morris Driwer
Zarejestrowani

op Stoi u mechanika jak tylko zaczął stukać to pierwszy słuchał teść potem wstawilem do mechanika. I przekazałem tesciowi diagnozę.
Więc nie mam jak tego sprawdzić chyba że każe mu zrobić to co zaleciłes? Ale czy obie te rzeczy mają podobne objawy

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Tak koło pąsowe stuka głośno ale wyraźnie z prawej strony auta

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Morris Driwer
Zarejestrowani

op A jak sprawdzić czy to koło pasowe?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Moje Koło tak stukalo że slysAlwm.ja w kabinę Ale.to tylko.2godz bo odrazu wymieniłem

Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Morris Driwer
Zarejestrowani

op Nie jestem znawcą w związku z tym zapytam odrazu czy przy kapitalce wtryski też robią?

Nie znam się na tym kompletnie

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(09-10-2017, 19:46)Morris Driwer napisał(a): Nie jestem znawcą w związku z tym zapytam odrazu czy przy kapitalce wtryski też robią?

Nie znam się na tym kompletnie

Kapitalny remont silnika nie obejmuje wtrysków, turbiny ani koła dwumasowego. Wiadomo wszystko to kwestia uzgodnienia.

Odpowiedz
Morris Driwer
Zarejestrowani

op A więc reasumując mogą być 3 przyczyny stukania
1. Łożysko alternatora
2. Koło pasowe
3. sworzeń tłoka.
 Aby sprawdzić czy to 1 zdjąć pasek alternatora. A po zdjęciu paska w razie gdyby to był ten pkt to przestanie pukać czy będzie dalej walić?

Jak sprawdzić czy to koło pasowe ?
Jak sprawdzić czy mechanik mówi dobrze a nie naciąga mnie?
TomaszB napisał 09-10-2017, 20:17:
Zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś przy rejestracji pierwszy post powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania .
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami.Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.
Proszę również uzupełnić dane auta w profilu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2017, 20:17 przez TomaszB.)

Odpowiedz
tomspeed
Zarejestrowani

Sprawdź jeszcze czy nie puszcza uszczelka pod wtryskiem. Dźwięk potrafi być podobny do stukania

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

dodatkowo:
                   HYUNDAI  SANTA FE  2.2 CRDI `07 4x4 AT
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tomspeed za ten post post:
  • PunkRock86




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości