Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem ze skrzynią EDC po wymianie oleju


Krzysztof Brejna
Zarejestrowani

op Witam,
Skusiłem się na wymianie oleju w automacie EDC ponieważ kupiłem z przebiegiem 100 tysi teraz ma 135 i raz na jakiś czas trochę szarpnięcia były.
Po wymianie oleju u speca i wczytaniu fabrycznego softu (tak spec powiedział) nie mam toczenia się na pozycji D, dopiero jak wcisnę gaz to rusza.
Powiedział ze to wina tego softu i jakiejś adaptacji sprzęgła.
Czy ktoś może się wypowiedzieć fachowo bo jestem załamany i nie wiem co robić. jak stoję pod lekką górkę to na pozycji D auto leci do tyłu bez hamulca, masakra.

Odpowiedz
arsen008
Zarejestrowani

Witaj
Wina softu wymiana oleju nie miała nic do rzeczy . Po co wgrywał nowy soft jak wszystko było ok??
Skrzynia EDC to taka rozbudowana skrzynia manualna z dwoma sprzęgłami i sterowaniem elektromagnetycznym . Po wymianie sprzęgieł jest wymagana adaptacja .
Szarpnięcia nie były spowodowane złym olejem ponieważ są suche sprzęgła . Podłączyć do clipa Renault i sprawdzić błędy .
Pozdrawiam

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi arsen008 za ten post post:
  • Krzysztof Brejna
Krzysztof Brejna
Zarejestrowani

op
(02-07-2019, 20:28)arsen008 napisał(a): Witaj
Wina softu wymiana oleju nie miała nic do rzeczy . Po co wgrywał nowy soft jak wszystko było ok??
Skrzynia EDC to taka rozbudowana skrzynia manualna z dwoma sprzęgłami i sterowaniem elektromagnetycznym  . Po wymianie sprzęgieł jest wymagana adaptacja .
Szarpnięcia nie były spowodowane złym olejem ponieważ  są suche sprzęgła . Podłączyć do  clipa Renault i sprawdzić błędy .
Pozdrawiam

Przed wymianą oleju tak mi powiedział że to skrzynia taka jak manualna z dwoma suchymi sprzęgłami i że szarpnięcia mogą być spowodowane lekko zużytym jednym z tych sprzęgieł i że wgra fabryczny soft i może to coś pomoże. Teraz mówi że to że auto na pozycji D nie toczy się ( nie ciągnie trzymając na hamulcu ) może przedłużyć żywotność tego sprzęgła bo nie będzie się tak szybko ścierać. Ale to przecież nie o to chodzi, ja nie mogę teraz normalnie delikatnie zaparkować, na wstecznym jest ok, popuszczam hamulec i pomału się toczy a na D puszczam hamulec i nic, naciskam delikatnie gaz i ma takie zrywy, lipa straszna. Jestem jeszcze raz umówiony do tego mechanika i mówił że spróbuje jeszcze raz podłączyć go do kompa. Ale nie wiem czy to coś pomoże. Jestem lekko załamany bo wymiana sprzęgieł z dwumasą to lekko 5 tys. a nowa skrzynia z wymianą 6.5-7 tys.

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

A nie jest czasem tak, że skrzynia sie adaptuje wraz ze zużyciem.  Gość dziewiczy soft wgrał więc skasował adaptację do zużycia sprzęgieł i stad te problemy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2019, 21:30 przez komarek34.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi komarek34 za ten post post:
  • Krzysztof Brejna
Krzysztof Brejna
Zarejestrowani

op
(02-07-2019, 21:30)komarek34 napisał(a): A nie jest czasem tak, że skrzynia sie adaptuje wraz ze zużyciem.  Gość dziewiczy soft wgrał więc skasował adaptację do zużycia sprzęgieł  i stad te problemy?

Brzmi to logicznie, tylko co teraz robić jak jest tak jak napisałeś?

Odpowiedz
komarek34
Zarejestrowani

Jeśli tak jest to pojeździć by sie ponownie zaadaptowała .   Jeśli nie ślizga i nie szarpie to nie powinno być problemu. 
Ewentualnie szukać jak przeprowadzić adaptację . W Volvo przy AS 55 była procedura adaptacji po wymianie oleju. Możliwe że tu też jest. Do wykonania z poziomu auta lub przez Clip

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2019, 22:22 przez komarek34.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi komarek34 za ten post post:
  • Krzysztof Brejna




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości