Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z zakupem


Vexus
Wiele silników ma panewki bez zamka, to nie w tym tkwi problem, tylko w smarowaniu.
W 120 km zwykle problem zaczyna się od pompy olejowej, (zawiesza się zaworek)najpierw leci turbo potem panewki.
W 130 km pompa jest poprawiona, jest większa miska olejowa, oraz poprawiono smarowanie turbo.

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

PatiEK
Zarejestrowani

Da się zrobić moda na pompę (z miską itd) z wersji 130 konnej, czy wystarczy regularnie kontrolować stan pompy oleju? Bo o wymianie oleju co 10 zamiast 30 kkm to nie wspominam nawet Biggrin
A sprężarka ma, o ile pamiętam, jakiś problem z zapychającymi się rurkami smarowania. Dobrze kojarzę?

Vexus
Da się przerobić podobno na pompę i miskę od 130 km, nawet na forum ktoś ma to zrobione. Co do turbo to przewód olejowy jest zbyt blisko kolektora wydechowego i potrafi się zrobić nagar.

Jedyną profilaktyka to tak jak wspomniałeś częstsze wymiany oleju i sprawdzanie panewki co jakiś czas.
Tylko tak jak mówił mechanik co robił mojego, najważniejsze to obserwować turbo, w 8 na 10 robionych przez niego 1.9 dci. Sygnałem przed obróceniem się panewki było padnięte turbo.

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

pio555
Junior Administratorzy

(26-09-2018, 14:03)Vexus napisał(a): Da się przerobić podobno na pompę i miskę od 130 km,
da sie na 100%

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
PatiEK
Zarejestrowani

Mi sprężarka padła jakieś 100kkm temu. Ukruszyła się uszczelka między kolektorem wydechowym i sprężarką i ta zassała - zablokował się wirnik. Najdziwniejsza awaria jaką widział mechanik Biggrin

sabes
Zarejestrowani

op A między 1.9dci 130KM,a 2.0dci co wybrać?
Sam silnik 2.0dci to praktycznie pancerna jednostka,ale tak jak pisałem wcześniej jest zachłanna na paliwo. Ten 130konny klekot wygląda naprawdę,że nie ma większych z nim problemów,a jak w jego przypadku wygląda spalanie?

pio555
Junior Administratorzy

(26-09-2018, 21:49)sabes napisał(a): a jak w jego przypadku wygląda spalanie?
ok 1,5-2l mniej

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
PatiEK
Zarejestrowani

1,9 jest parowany z 4ro biegowym automatem. 2,0 z 6cio biegowym. Jeśli to jakieś kryterium wyboru.

sabes
Zarejestrowani

op Automat mnie nie interesuje.

sabes
Zarejestrowani

op Panowie jest sens wydawać tyle kasy na ph1?
https://www.olx.pl/oferta/renault-scenic...7f6a4de8f8





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości