op
Pacjent to GScII PhI. Tak, ten, sprzedany przez nas dwa lata temu.
Dzielnie doturlał się do teraz robiąc dość duży przebieg.
I właścicielce zachciało się wymieniać turbo - "bo olej w intercoolerze"...
Oczywiście przyczyną była odma, ale przy okazji przejechała się z niskim poziomem oleju - i turbo ma autentyczny luz.
Wjechał na plac warsztatu, postał dwa dni, wymienili turbo - i teraz nie da się uruchomić.
To znaczy - próba rozruchu kończy się zakręceniem rozrusznika, silnik na sekundę zapala i gaśnie.
Zapisane dwa błędy "przekaźnika głównego"
- zbyt wczesne zamknięcie
- zbyt późne otwarcie".
Wszystko wskazuje mi na moduł zabezpieczeń i przekaźników koło akumulatora. A moduł jest delikatnie mówiąc poroz...
z niekompletną obudową, wiązka przecięta i odbudowana (prawdopodobnie była kiedyś próba okradzenia).
Od czego zacząć?
Nie mam żadnych zobowiązań wobec aktualnej właścicielki, ostatecznie auto bezawaryjnie objechało pół Europy, czterokrotnie odwiedzając Szwajcarię - czy li dobre auto nabyła.
Tylko właściciel warsztatu znajomy i już popadł w depresję i chce samochód odkupić i z nerwów zezłomować. A ne na tym to przecież polega. Bo odzywa się - tylko coś odcina zapłon.
Kontrolka immo gaśnie.
Dzielnie doturlał się do teraz robiąc dość duży przebieg.
I właścicielce zachciało się wymieniać turbo - "bo olej w intercoolerze"...
Oczywiście przyczyną była odma, ale przy okazji przejechała się z niskim poziomem oleju - i turbo ma autentyczny luz.
Wjechał na plac warsztatu, postał dwa dni, wymienili turbo - i teraz nie da się uruchomić.
To znaczy - próba rozruchu kończy się zakręceniem rozrusznika, silnik na sekundę zapala i gaśnie.
Zapisane dwa błędy "przekaźnika głównego"
- zbyt wczesne zamknięcie
- zbyt późne otwarcie".
Wszystko wskazuje mi na moduł zabezpieczeń i przekaźników koło akumulatora. A moduł jest delikatnie mówiąc poroz...
z niekompletną obudową, wiązka przecięta i odbudowana (prawdopodobnie była kiedyś próba okradzenia).
Od czego zacząć?
Nie mam żadnych zobowiązań wobec aktualnej właścicielki, ostatecznie auto bezawaryjnie objechało pół Europy, czterokrotnie odwiedzając Szwajcarię - czy li dobre auto nabyła.
Tylko właściciel warsztatu znajomy i już popadł w depresję i chce samochód odkupić i z nerwów zezłomować. A ne na tym to przecież polega. Bo odzywa się - tylko coś odcina zapłon.
Kontrolka immo gaśnie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4