Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z silnikiem 1.9 dci 88kw


Wojciech Reinholz
Zarejestrowani

op Witam, niedawno zostałem posiadaczem auta Grand scenic 2 Gościu mnie wylądował w g... W zawieszenie wladowalem 2000 tys. Teraz silnik. Przy przyspieszanie kopci na czarno. Są momenty, że traci moc nie chce przyspieszać. Zapala się kontrolka niskie ciśnienie oleju. Wczoraj do tego błąd awaria elektroniki. Co to może być. Auto z 2004 roku. Podobno po wymianie silnika a później panewek. Pomóżcie. Potrzebny fachowiec z okolic Żuromina, Mławy, Sierpc. W lipcu tego roku regenerowana turbina

Odpowiedz
matikarwos
Zarejestrowani

Jak kopci na czarno to nieszczelność w dolocie. Pamiętaj ze każdy diesel bez filtra cząstek stałych będzie kopcił przy ostrym przyspieszaniu. Jak traci moc to może być problem z egr (najlepiej go zaślepić). Błąd awarii elektroniki pokazało na clipie?? Z tym niskim ciśnieniem oleju lepiej nie jeździj bo nowe turbo i panewki się pogniewają na ciebie!

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Na początek podłącz manometr aby zobaczyć jakie masz ciśnienie oleju.
Wkręcasz go z przodu silnika w miejsce czujnika ciśnienia.
Na wolnych obrotach biegu jałowego powinien mieć 1.5 bara a przy 3 tysiącach biegu jałowego 4.5- 5.0 barów.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(25-08-2019, 14:46)haszczurur napisał(a): Na początek podłącz manometr aby zobaczyć jakie masz ciśnienie oleju.
Wkręcasz go z przodu silnika w miejsce czujnika ciśnienia.
Na wolnych obrotach biegu jałowego powinien mieć 1.5 bara a przy 3 tysiącach biegu jałowego 4.5- 5.0 barów.


Przy rozgrzanym oleju?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Nie musi być gorący, można mierzyć na ciepłym. Tak aby się nie poparzyć wkręcając czujnik. Temperatura oleju nie ma tu wielkiego znaczenia gdyż pomiar dotyczy wydajności pompy a nie szczelności pierścieni czy uszczelniaczy.
Czujnik w SCII nie należy do czułych na niskie ciśnienie, sygnalizuje dopiero jak ciśnienia niemalże nie ma i zazwyczaj góra silnika jak też turbina są zatarte.
Z doświadczenia nie kupił bym z ogłoszenia żadnego Renault z silnikiem 120km. O ten silnik należy niesamowicie dbać, wymieniać olej i filtry co 10 góra 12kkm jakiekolwiek zaniedbania kumulują się i skutkują zacieraniem turbiny i obracaniem panewek. Są silniki nieco odporniejsze na serwis takie jak np. poprawiony F9 1.9dci 130km. Najistotniejszą zmianą była pompa oleju ale zmieniono tam turbinę, cały układ EGR, pompę wacum i kilka innych elementów.
Nie chcę być złym wróżbitą ale obawiam się, że kolega został wysterowany na minę.

Odpowiedz
Kamsta
Zarejestrowani

Kolego temperatura oleju ma kolosalne znaczenie podczas pomiaru ciśnienia oleju. Ciśnienie przy temperaturze oleju w okolicach 40 stopnia a 90 może różnić się nawet o 0.5 bara. A to już bardzo dużo.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Jeżeli wyświetla informację, że jest słabe ciśnienie oleju to nawet 0,5 bara nie ma tu znaczenia.
Dla przykładu podam jak było w przypadku mojego pierwszego silnika.
Wszystko było niby w porządku, kontrolka mignęła dopiero przy dłuższej jeździe w temperaturze zewnętrznej około 35 stopni. Następnie kontrolka sygnalizowała non stop w czasie jazdy w górach. Przy spokojnej jeździe w okolicach tak zwanego komina nie było żadnych oznak.
Mimo wszystko podłączyłem manometr na ciepłym oleju i co pokazał?- 0,3 bara na wolnych i niecałe 2 bary przy 3000 obr. a według czujnika ciśnienia wszystko dobrze. Tak więc te 0,5 bara nie robi żadnej różnicy, silnik poszedł na złom.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości