Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z ręcznym automatycznym grand scenic 2


skiper666
Zarejestrowani

op Witam szanowne grono. Mam problem z moją Renatą. Wczoraj zaciągnąłem ręczny wrzuciłem 1 bieg i puściłem sprzęgło zanim zgasiłem silnik ( nie wiem dlaczego tak zrobiłem chyba za ciężki dzień)?ręczny trzymał ale zaczął brzęczeć jakby darło po trybach w przekładni zręcznego przy silniczku więc od razu sprzęgło do podłogi. Zgasiłem auto i ręczny działa poprawnie zaciąga j zwalnia pod warunkiem że auto stoi na płaskim natomiast przy niewielkiej pochylosci słychać ten dźwięk piszczenia i darcia po trybach przez kilka sekund po czym wyskakuje błąd ale ręczny trzyma i zwalnia normalnie. Co mogło się stać  ? Czy faktycznie zjadło zębatki w przekładni czy może jakiś czujnik siły  zacisku ręcznego? Proszę o jakieś rady zanim rozbiórek moduł wymienię przekładnie złoże i się okaże że to jednak nie to ? Pozdrawiam

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(20-03-2021, 14:04)skiper666 napisał(a): Witam szanowne grono. Mam problem z moją Renatą. Wczoraj zaciągnąłem ręczny wrzuciłem 1 bieg i puściłem sprzęgło zanim zgasiłem silnik ( nie wiem dlaczego tak zrobiłem chyba za ciężki dzień)?ręczny trzymał ale zaczął brzęczeć jakby darło po trybach w przekładni zręcznego przy silniczku więc od razu sprzęgło do podłogi. Zgasiłem auto i ręczny działa poprawnie zaciąga j zwalnia pod warunkiem że auto stoi na płaskim natomiast przy niewielkiej pochyłosci słychać ten dźwięk piszczenia i darcia po trybach przez kilka sekund po czym wyskakuje błąd ale ręczny trzyma i zwalnia normalnie. Co mogło się stać  ? Czy faktycznie zjadło zębatki w przekładni czy może jakiś czujnik siły  zacisku ręcznego? Proszę o jakieś rady zanim rozbiórek moduł wymienię przekładnie złoże i się okaże że to jednak nie to ? Pozdrawiam

Zaczął bym od próby adaptacji modułu (tak, w MaxiEcu jest coś takiego) choć nie wiem za bardzo na czym polega, prawdopodobnie kalibracja czujnika siły zaciągnięcia.
Same dźwięki - sprawdził bym, czy nie pochodzą one z ... klocków/tarcz tylnych. Być może ręczny trzyma tylko symbolicznie, a na pochyłości działa mechanizm dociągania hamulca - prawdę powiedział by pomiar sił hamowania na stanowisku rolkowym, choć z drugiej strony może być to nieco ryzykowna zabawa.
Podpiął bym pod jakiś sensowny interfejs, odczytał zapisany błąd, spróbował kalibracji. W ostateczności moduł do naprawy, a na pewno jest ona możliwa.
Niestety, nie popatrzę w adaptacje - mój Grand stoi na warsztacie w leczeniu poduszek silnika, krótki w drodze, a Megane ma ręczny mechaniczny...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
skiper666
Zarejestrowani

op
(20-03-2021, 17:22)ko-ma napisał(a):
(20-03-2021, 14:04)skiper666 napisał(a): Witam szanowne grono. Mam problem z moją Renatą. Wczoraj zaciągnąłem ręczny wrzuciłem 1 bieg i puściłem sprzęgło zanim zgasiłem silnik ( nie wiem dlaczego tak zrobiłem chyba za ciężki dzień)?ręczny trzymał ale zaczął brzęczeć jakby darło po trybach w przekładni zręcznego przy silniczku więc od razu sprzęgło do podłogi. Zgasiłem auto i ręczny działa poprawnie zaciąga j zwalnia pod warunkiem że auto stoi na płaskim natomiast przy niewielkiej pochyłosci słychać ten dźwięk piszczenia i darcia po trybach przez kilka sekund po czym wyskakuje błąd ale ręczny trzyma i zwalnia normalnie. Co mogło się stać  ? Czy faktycznie zjadło zębatki w przekładni czy może jakiś czujnik siły  zacisku ręcznego? Proszę o jakieś rady zanim rozbiórek moduł wymienię przekładnie złoże i się okaże że to jednak nie to ? Pozdrawiam

Zaczął bym od próby adaptacji modułu (tak, w MaxiEcu jest coś takiego) choć nie wiem za bardzo na czym polega, prawdopodobnie kalibracja czujnika siły zaciągnięcia.
Same dźwięki - sprawdził bym, czy nie pochodzą one z ... klocków/tarcz tylnych. Być może ręczny trzyma tylko symbolicznie, a na pochyłości działa mechanizm dociągania hamulca - prawdę powiedział by pomiar sił hamowania na stanowisku rolkowym, choć z drugiej strony może być to nieco ryzykowna zabawa.
Podpiął bym pod jakiś sensowny interfejs, odczytał zapisany błąd, spróbował kalibracji. W ostateczności moduł do naprawy, a na pewno jest ona możliwa.
Niestety, nie popatrzę w adaptacje - mój Grand stoi na warsztacie w leczeniu poduszek silnika, krótki w drodze, a Megane ma ręczny mechaniczny...

Wystarczył podłączenia do kompa i wykasowanie błędów. Błąd związany z działaniem hamulca oraz błąd zwarcie czujnika pedału sprzęgła. Wszystko działa elegancko i jak ręką odjął Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości