GRUBYPOLSKA
28
0
1
10
SC II ph II
2009
1,6 112KM, 2003-2009
Świdnica
op
Witam wszystkich.
Problem mój nie dotyczy Scenika tylko mojego drugiego autka.
Posiadam 23 letniego Kangoo 1,4 benzyna/gaz.
Nigdy nie miałem problemów z tym autem i nagle zaczęły się dziać dziwne rzeczy:
Zaczął się rozładowywać akumulator do zera,nawet gdy auto w ogóle nie jeździło.
Wymiana akumulatora,sprawdzenie ładowania,sprawdzenie czy masa jest,wymontowanie instalacji alarmowej nie przyniosło skutku
Pewnego razu wyjechałem,zgasiłem auto i już więcej nie odpalił.
Zawiozłem do jednego elektryka,pogrzebał i oddał nienaprawiony,zaciągnąłem do drugiego no i powstała diagnoza:
Znalazł przegnite kable zrobił i akumulator trzyma.Ale nie ma iskry i nie pali,okazało się że nie widzi obrotów wału,wymiana czujnika nic nie dała.
Wymontował sterownik silnika i wykasował immobilaizer myśląc że to może być przyczyna,ale też nie działa dalej.
Zamontował drugi sterownik i dalej jest to samo,po przekręceniu kluczyka słychać pompę paliwa,jakiś klik w instalacji gazowej rozrusznik kręci i nie ma iskry.
Instalacja sprawdzona od czujnika obrotów wału do sterownika i od stacyjki do sterownika,od sterownika do cewki,bezpieczniki wszystkie dobre,cewka nowa.
Auto jest u elektryka od początku kwietnia i lipa.
Ma ktoś z was jakiś pomysł,może miał podobną usterkę,proszę o jakieś wskazówki,gdzie grzebać,co robić?
•
ko-ma
9,670
28
1665
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 10-06-2022, 12:15
Pytanie podstawowe: czy przy próbie rozruchu paliwo podawane jest na wtryskiwacze (czy są one wyzwalane).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
GRUBYPOLSKA
28
0
1
10
SC II ph II
2009
1,6 112KM, 2003-2009
Świdnica
op
Pompa chodzi więc zakładam że paliwo dochodzi,ale nie ma iskry w ogóle,ze sterownika nie wychodzą impulsy do cewki coby podała prąd,bo sterownik nie widzi obrotu wału przy rozruchu.
•
marecky
1,797
5
303
420
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 10-06-2022, 12:58
(10-06-2022, 12:09)GRUBYPOLSKA napisał(a): nie widzi obrotów wału,wymiana czujnika nic nie dała Czy czujnik ma zasilanie (ze sterownika: 5V lub 12V)
Jeśli tak to czy są impulsy na wyjściu czujnika
•
ko-ma
9,670
28
1665
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 10-06-2022, 13:08
(10-06-2022, 12:22)GRUBYPOLSKA napisał(a): Pompa chodzi więc zakładam że paliwo dochodzi,ale nie ma iskry w ogóle,ze sterownika nie wychodzą impulsy do cewki coby podała prąd,bo sterownik nie widzi obrotu wału przy rozruchu. Założenie fałszywe. To, ze paliwo jest pompowane, nie świadczy o tym, że cewki wtryskiwaczy są wyzwalane i realizowany jest wtrysk.
A druga kwestia - sam odpowiedziałeś. W kolejności : czujnik położenia, przewody i złącza, sterownik. Tylko skąd o tym wiadomo, ze nie są podawane impulsy sterujące?
jak to stwierdzono?
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
marecky
1,797
5
303
420
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 10-06-2022, 13:30
(10-06-2022, 12:22)GRUBYPOLSKA napisał(a): nie wychodzą impulsy do cewki coby podała prąd,bo sterownik nie widzi obrotu wału przy rozruchu Jak to zostało stwierdzone?
Cewka jest jedna i rozdzielacz czy 4 oddzielne?
Tak czy inaczej cewka/cewki mają stałe zasilanie (z przekaźnika pompy paliwa) a sterownik podaje masę. Czy to zostało sprawdzone?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2022, 13:30 przez marecky.)
•
wojteks
2,903
12
698
660
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 10-06-2022, 13:41
Obroty wału powinien byle elm i jakaś aplikacja do niego przy kręceniu rozrusznikiem pokazać.
•
GRUBYPOLSKA
28
0
1
10
SC II ph II
2009
1,6 112KM, 2003-2009
Świdnica
op
Elektryk u którego zostawiłem auto,powiedział mi przed chwilą że komputer nie uruchomi przekaźnika pompy paliwa,bo nie widzi obrotów wału.
Co do reszty pytań to nie wiem jak zostało to stwierdzone,bo robił to elektryk i zakładam że zna się na robocie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2022, 13:49 przez GRUBYPOLSKA.)
•
marecky
1,797
5
303
420
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 10-06-2022, 13:56
(10-06-2022, 12:22)GRUBYPOLSKA napisał(a): Pompa chodzi więc zakładam że paliwo dochodzi Wcześniej podałeś, że pompa paliwa działa a teraz, że sterownik nie załącza przekaźnika pompy. Jeśli nie załączy się przekaźnik to nie ma iskry bo cewki są zasilane z tego przekaźnika
(10-06-2022, 13:47)GRUBYPOLSKA napisał(a): komputer nie uruchomi przekaźnika pompy paliwa,bo nie widzi obrotów wału Pompa paliwa powinna być uruchamiana jeszcze przed kręceniem silnika. Pompa jest załączana zaraz po włączeniu zapłonu. Sprawdź przekaźnik pompy paliwa
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2022, 13:56 przez marecky.)
•
GRUBYPOLSKA
28
0
1
10
SC II ph II
2009
1,6 112KM, 2003-2009
Świdnica
op
Cewka jest jedna.
Po przekręceniu kluczyka słychać krótko jak załącza się pompa paliwa,a potem cisza.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2022, 14:13 przez GRUBYPOLSKA.)
•
|