Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 30-01-2015, 22:41
Mechanik może prawdy Ci nie powiedzieć dla niego lepiej jest jak więcej porobi i zarobi. Wystarczy go wyciągnąć i otworzyć, widać czy jest membrana dobra czy już całkiem padła
Wysłane kurierem
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 17-03-2015, 21:26
I jak rozwiązała się sprawa z ubywaniem oleju ?
Chyba u mnie też ubywa przy większych prędkościach
•
CzarnePaliwo
108
3
96
55
INNY
2017
INNY
Dąbrowa Górnicza
Ubywanie oleju nie zawsze jest związane z jakąkolwiek usterką silnika. Proces degradacji oleju jest rzeczą całkiem normalną. Od jakości produktu zależy natomiast jego odporność. To jak długo utrzymuje parametry oraz czy traci swoją objętość. Odparowalność oleju mierzy się wg. współczynnika Noack (niektórzy producenci podają te wartości) i oznacza w % możliwy potencjalny ubytek oleju. Im niższa wartość parametru tym lepiej.
maciej1486, na jakim oleju jeździsz?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2015, 23:15 przez CzarnePaliwo.)
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 19-03-2015, 23:33
(19-03-2015, 23:15)CzarnePaliwo napisał(a): Ubywanie oleju nie zawsze jest związane z jakąkolwiek usterką silnika. Proces degradacji oleju jest rzeczą całkiem normalną. Od jakości produktu zależy natomiast jego odporność. To jak długo utrzymuje parametry oraz czy traci swoją objętość. Odparowalność oleju mierzy się wg. współczynnika Noack (niektórzy producenci podają te wartości) i oznacza w % możliwy potencjalny ubytek oleju. Im niższa wartość parametru tym lepiej. Litr na 200 km? Odparować może 100 gram na 10 000 km przy ostrej jeździe. Moim zdaniem to nie to. Odma, odpływ odmy, zawór odmy- jeśli przy szybkiej jeździe ubywa to tam bym wpierw szukał. Tak jak koledzy wyżej pisali,
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 19-03-2015, 23:42
(19-03-2015, 23:33)roman123 napisał(a): Litr na 200 km? Odparować może 100 gram na 10 000 km przy ostrej jeździe. Moim zdaniem to nie to.
100 gram z ilu?
Noack 7 - 8% to przeciętna wartość dobrych współczesnych oliw, są takie, które mają 10 - 11% (a realny nawet więcej), więc to jest 100ml z litra, jeśli masz pojemność układu 5 litrów, to tracisz 0,5 litra.
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 19-03-2015, 23:51
Prawdę mówiąc strzeliłem ile może odparować. Tylko Noack mówi o odparowaniu tych 10% po jakim czasie, czy przebiegu? Pytam, bo nie wiem ale myślę że nie po 100 km.
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 20-03-2015, 06:31
Ja odme czyscilem dwa dni temu i jeszcze nie mialem okazji jechac gdzies dalej czy nadal ubywa wszystkie kanaliki mam drozne lecz wydaje mi sie ze turbo pada po 13 tys km od kiedy bylo regenerowane w ASO. Olej jaki mam wlany to elf 5w40
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Asia
19,906
29
5658
2,582
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2007-2009
Sandomierz
Asia
Kobiety
— 20-03-2015, 06:50
Maciej Mati też czyscił sam odme, była drozna. Po czym się okazało jak to mechanik powiedział samemu to sobie można gardło piwem przepłukać a nie odme. Mechanik wyczyscil ją po swojemu i problemu z olejem już nie ma
Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 20-03-2015, 09:36
Gdyby wyczyscil jakos inaczej niz ja to szacun ja wyciagnalem sprawna odme z espace i mialem kanalik zapchany a po czyszczeniu obie byly tak samo drozne
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 20-03-2015, 09:39
ja miałem wyciągniętą moczoną w różnych specyfikach, wycieraną dmuchaną itp a mimo wszystko coś było jej nie halo nadal
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|