Eryk 22
84
0
2
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Stare Kurowo
Eryk 22
Zarejestrowani
— 11-10-2024, 21:42
op
(11-10-2024, 21:06)andrzejwa napisał(a): Przekaźnikiem rozrusznika steruje komputer silnika (sieć CAN) po otrzymaniu informacji z modułu UCH w kabinie. Warunki są proste, wciśnięte sprzęgło (UCH musi to widzieć) i naciśnięty przycisk rozruchu lub załączony luz (UCH musi to widzieć) i wciśnięty dowolny pedał.
W pyclip pewnie można sprawdzić, czy rozruch jest zablokowany przez komputer silnika, podobnie można sprawdzić działanie czujników przy pedałach.
Nie mogłem znaleźć czujnika pozycji sprzęgła ale hamulca i gazu widzi i tak jak też wspominałem wcześniej w py clipie pokazuje że rozruch dozwolony
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2024, 21:43 przez Eryk 22.)
•
Eryk 22
84
0
2
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Stare Kurowo
Eryk 22
Zarejestrowani
— 12-10-2024, 20:53
op
(11-10-2024, 17:58)ko-ma napisał(a): (11-10-2024, 15:45)Eryk 22 napisał(a): (11-10-2024, 13:18)andrzejwa napisał(a): (11-10-2024, 12:44)Eryk 22 napisał(a): Skąd wogole UPC bierze minusa Minus podawany jest dwoma przewodami. Pierwszy to szara wtyczka PPH1 z czterema przewodami, pin 3 podłączony do podłużnicy przedniej, druga masa z brązowej wtyczki PPH2 pin 3 podąączony do masy w kabinie.
Okej dzięki, zastanawia mnie ten przekaźnik bo pierwsze uruchomienie po postoju to nie jest że odrazu łapie tylko przeskakuje jakby przekaźnik i impulsyjnie prąd podaje na rozrusznik może przelutowanie go by coś dało? Powoli się poddaje, zaraz kabelek sobie pociągnę do kabiny i nie będę musiał maski otwierać żeby odpalać haha. Zastanawiające jest Jeszcze to, że na postoju jak już odpali to odpala za każdym razem a wystarczy do tyłu cofnąć z 5m albo do przodu i żeby znowu go odpalić po wciśnięciu start trzeba czekać około 30s żeby odpalił albo znowu 2 min klikać Czyli co : uruchomienie silnika na postoju, włożenie biegu, przejechanie kilku m. i zgaszenie silnika - powoduje, że ponowne uruchomienie silnika nie jest możliwe? Bo cały czas w myślach mi siedzi czujnik położenia w skrzyni biegów. Albo wiązka z nim związana. Stawiam piwo haha, ale nie cieszmy się jeszcze tak szybko odnalazłem opcje sprawdzania czy skrzynia jest na luzie, co dziwne na tym moim UPC nie widziałem tej opcji w py clipie, i wychodzi na to że, kiedy nie można odpalić auta to jest komunikat, że poza jałowym jest położenie skrzyni. I tak dziwi mnie fakt że nie raz zostawiałem sobie auto na nic na luzie specjalnie jeszcze patrzałem czy odpala normalnie i tak było a kiedy rano przyszło odpalić był zonk
Tak więc czeka mnie wymiana tego czujnika i przejrzenie instalacji od niego. Czujnik od pozycji skrzyni biegów to jest ten pod Aku? Czy jest jeszcze jakiś drugi?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2024, 20:53 przez Eryk 22.)
•
ko-ma
9,673
28
1668
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 13-10-2024, 09:13
(12-10-2024, 20:53)Eryk 22 napisał(a): (11-10-2024, 17:58)ko-ma napisał(a): (11-10-2024, 15:45)Eryk 22 napisał(a): (11-10-2024, 13:18)andrzejwa napisał(a): (11-10-2024, 12:44)Eryk 22 napisał(a): Skąd wogole UPC bierze minusa Minus podawany jest dwoma przewodami. Pierwszy to szara wtyczka PPH1 z czterema przewodami, pin 3 podłączony do podłużnicy przedniej, druga masa z brązowej wtyczki PPH2 pin 3 podąączony do masy w kabinie.
Okej dzięki, zastanawia mnie ten przekaźnik bo pierwsze uruchomienie po postoju to nie jest że odrazu łapie tylko przeskakuje jakby przekaźnik i impulsyjnie prąd podaje na rozrusznik może przelutowanie go by coś dało? Powoli się poddaje, zaraz kabelek sobie pociągnę do kabiny i nie będę musiał maski otwierać żeby odpalać haha. Zastanawiające jest Jeszcze to, że na postoju jak już odpali to odpala za każdym razem a wystarczy do tyłu cofnąć z 5m albo do przodu i żeby znowu go odpalić po wciśnięciu start trzeba czekać około 30s żeby odpalił albo znowu 2 min klikać Czyli co : uruchomienie silnika na postoju, włożenie biegu, przejechanie kilku m. i zgaszenie silnika - powoduje, że ponowne uruchomienie silnika nie jest możliwe? Bo cały czas w myślach mi siedzi czujnik położenia w skrzyni biegów. Albo wiązka z nim związana. Stawiam piwo haha, ale nie cieszmy się jeszcze tak szybko odnalazłem opcje sprawdzania czy skrzynia jest na luzie, co dziwne na tym moim UPC nie widziałem tej opcji w py clipie, i wychodzi na to że, kiedy nie można odpalić auta to jest komunikat, że poza jałowym jest położenie skrzyni. I tak dziwi mnie fakt że nie raz zostawiałem sobie auto na nic na luzie specjalnie jeszcze patrzałem czy odpala normalnie i tak było a kiedy rano przyszło odpalić był zonk
Tak więc czeka mnie wymiana tego czujnika i przejrzenie instalacji od niego. Czujnik od pozycji skrzyni biegów to jest ten pod Aku? Czy jest jeszcze jakiś drugi? Czujnik położenia w skrzyni biegów jest jeden.
A może wyprawiać dziwy, bo jest to czujnik mechaniczny, wystarczy zabrudzenie wewnątrz i już nie zawsze się przesunie jak trzeba. Albo przesunie się, ale dopiero po jakimś czasie, jak pokona wewnętrzne opory. Z tejże przyczyny może nie działać w konkretnej pozycji, np. biegów do przodu. A że zabrudzenie może być z olejem - mamy możliwą wrażliwość na temperaturę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2024, 09:13 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Eryk 22
84
0
2
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Stare Kurowo
Eryk 22
Zarejestrowani
— 23-10-2024, 19:23
op
Dobra mamy to! Wymieniłem 2 czujniki ten pod Aku i tak był zabrudzony w środku i ten z tyłu skrzyni biegów i śmiga wszystko jak trzeba na przyszłość dla kogoś to wymienić czujnik z tyłu skrzyni biegów i powinno być dobrze
•
andrzejwa
2,681
54
1303
328
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
W tej skrzyni masz dwa czujniki. Czarny wskazuje luz a biały służy do załączenia świateł cofania po włączeniu biegu wstecznego. Po wciśnięciu sprzęgła przy sprawnym czujniku sprzęgła żaden w wymienionych czujników nie bierze udziału w zasilaniu rozrusznika. Przy nie działającym czujniku położenia sprzęgła czujnik luzu w skrzynie zezwala na rozruch pod warunkiem, że lewarek ustawiony jest na luz.
•
ko-ma
9,673
28
1668
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 24-10-2024, 08:32
(23-10-2024, 19:57)andrzejwa napisał(a): W tej skrzyni masz dwa czujniki. Czarny wskazuje luz a biały służy do załączenia świateł cofania po włączeniu biegu wstecznego. Po wciśnięciu sprzęgła przy sprawnym czujniku sprzęgła żaden w wymienionych czujników nie bierze udziału w zasilaniu rozrusznika. Przy nie działającym czujniku położenia sprzęgła czujnik luzu w skrzynie zezwala na rozruch pod warunkiem, że lewarek ustawiony jest na luz.
Nie jest to do końca prawdą. Czujnik w skrzyni w pozycji włączonego biegu (przód lub tył) współdziała z czujnikiem sprzęgła.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
andrzejwa
2,681
54
1303
328
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Owszem współdziała ale w ten sposób, że jeżeli moduł UCH widzi wciśnięte sprzęgło to olewa położenie czujnika załączonego biegu. Zezwala na rozruch bez względu na to co dzieje się z czujnikiem luzu/biegu.
•
Eryk 22
84
0
2
1
SC II ph I
2005
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Stare Kurowo
Eryk 22
Zarejestrowani
— 24-10-2024, 23:13
op
(23-10-2024, 19:57)andrzejwa napisał(a): W tej skrzyni masz dwa czujniki. Czarny wskazuje luz a biały służy do załączenia świateł cofania po włączeniu biegu wstecznego. Po wciśnięciu sprzęgła przy sprawnym czujniku sprzęgła żaden w wymienionych czujników nie bierze udziału w zasilaniu rozrusznika. Przy nie działającym czujniku położenia sprzęgła czujnik luzu w skrzynie zezwala na rozruch pod warunkiem, że lewarek ustawiony jest na luz.
A no są 2 jeden niebieski drugi czarny, pytałem się wcześniej bo byłem pewny, że jest tylko ten pod Aku to ktoś tu odpowiedział że jest tylko jeden więc pierw wymieniłem ten pod Aku i nic to nie zmieniło, więc przejrzałem inne posty z moim problemem i ktoś pisał że olej leciał jak wymieniał czujnik. To spojrzałem za skrzynię i wymieniłem również właśnie ten czujnik co trzeba i jest elegancko, a z czujnikiem sprzęgła jeszcze powalczę bo jak pisałem wcześniej nie wyświetla mi komunikatu żebym wcisnął sprzęgło. Tak czy inaczej problem rozwiązany dzięki wszystkim za pomoc Pozdrawiam serdecznie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2024, 23:15 przez Eryk 22.)
•
|