Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z odpaleniem


Eryk 22
Zarejestrowani

op Takie pytanie jeszcze skąd przekaźnik wogole dostaje prąd bo by wychodzi na to że przekaźnik się nie załącza bo sprawdzałem nawet na tym starym UPC i przekaźnik od rozrusznika "cyka" za każdym razem.

(11-10-2024, 10:28)Eryk 22 napisał(a): Takie pytanie jeszcze skąd przekaźnik wogole dostaje prąd bo by wychodzi na to że przekaźnik się nie załącza bo sprawdzałem nawet na tym starym UPC i przekaźnik od rozrusznika "cyka" za każdym razem.

W sensie chodzi o to że przekaźnik przekazuje prąd na kabelek wzbudzeniowy do rozrusznika więc podczas próby odpalenia auta nie załącza się przekaźnik, ja go sprawdziłem na krótko i przekaźnik jednak normalnie działa i chodzi co ma wpływ na jego działanie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2024, 10:29 przez Eryk 22.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

A może by takie proste rozwiązanie spróbować, wyciągnąć przycisk i spróbować zewrzeć jego styki na krótko ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Eryk 22
Zarejestrowani

op
(11-10-2024, 10:35)PunkRock86 napisał(a): A może by takie proste rozwiązanie spróbować, wyciągnąć przycisk i spróbować zewrzeć jego styki na krótko ?

Jestem aktualnie w pracy i samochód stoi od rana i teraz pali od strzała. Jak pisałem wcześniej mogę każdy bieg wrzucić dam na luz i pali normalnie. Może zobaczę to wieczorem jak znowu nie będzie chciał odpalać trzeba wyjąć panel żeby przycisk wyciągnąć?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Działanie przycisku sprawdzisz bez jego wyciągania. Włączasz dowolny bieg, naciskasz hamulec i przyciskasz start przez 5 sek. Jeżeli zapłon się włączy to przycisk zwiera styki. Powtórne naciśnięcie spowoduje wyłączenie zapłonu.

Odpowiedz
Eryk 22
Zarejestrowani

op
(11-10-2024, 11:37)andrzejwa napisał(a): Działanie przycisku sprawdzisz bez jego wyciągania. Włączasz dowolny bieg, naciskasz hamulec i przyciskasz start przez 5 sek. Jeżeli zapłon się włączy to przycisk zwiera styki. Powtórne naciśnięcie spowoduje wyłączenie zapłonu.

Przycisk działa normalnie, nadal odpala na strzała zazwyczaj jak postoi szczególnie na biegu to są te problemu z rozruchem na luzie też jak postoi paręnaście godzin to są problemy z uruchomieniem także z czujnikiem biegów nie będzie to miało nic wspólnego

Skąd wogole UPC bierze minusa może coś z tym jest nie tak ale no mówię podawałem minusa dodatkowego na Aku i nic to nie zmieniło

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2024, 12:47 przez Eryk 22.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(11-10-2024, 12:44)Eryk 22 napisał(a): Skąd wogole UPC bierze minusa
Minus podawany jest dwoma przewodami. Pierwszy to szara wtyczka PPH1 z czterema przewodami, pin 3 podłączony do podłużnicy przedniej, druga masa z brązowej wtyczki PPH2 pin 3 podąączony do masy w kabinie.

Odpowiedz
Eryk 22
Zarejestrowani

op
(11-10-2024, 13:18)andrzejwa napisał(a):
(11-10-2024, 12:44)Eryk 22 napisał(a): Skąd wogole UPC bierze minusa
Minus podawany jest dwoma przewodami. Pierwszy to szara wtyczka PPH1 z czterema przewodami, pin 3 podłączony do podłużnicy przedniej, druga masa z brązowej wtyczki PPH2 pin 3 podąączony do masy w kabinie.

Okej dzięki, zastanawia mnie ten przekaźnik bo pierwsze uruchomienie po postoju to nie jest że odrazu łapie tylko przeskakuje jakby przekaźnik i impulsyjnie prąd podaje na rozrusznik może przelutowanie go by coś dało? Powoli się poddaje, zaraz kabelek sobie pociągnę do kabiny i nie będę musiał maski otwierać żeby odpalać haha. Zastanawiające jest Jeszcze to, że na postoju jak już odpali to odpala za każdym razem a wystarczy do tyłu cofnąć z 5m albo do przodu i żeby znowu go odpalić po wciśnięciu start trzeba czekać około 30s żeby odpalił albo znowu 2 min klikać

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2024, 15:46 przez Eryk 22.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(11-10-2024, 15:45)Eryk 22 napisał(a):
(11-10-2024, 13:18)andrzejwa napisał(a):
(11-10-2024, 12:44)Eryk 22 napisał(a): Skąd wogole UPC bierze minusa
Minus podawany jest dwoma przewodami. Pierwszy to szara wtyczka PPH1 z czterema przewodami, pin 3 podłączony do podłużnicy przedniej, druga masa z brązowej wtyczki PPH2 pin 3 podąączony do masy w kabinie.

Okej dzięki, zastanawia mnie ten przekaźnik bo pierwsze uruchomienie po postoju to nie jest że odrazu łapie tylko przeskakuje jakby przekaźnik i impulsyjnie prąd podaje na rozrusznik może przelutowanie go by coś dało? Powoli się poddaje, zaraz kabelek sobie pociągnę do kabiny i nie będę musiał maski otwierać żeby odpalać haha. Zastanawiające jest Jeszcze to, że na postoju jak już odpali to odpala za każdym razem a wystarczy do tyłu cofnąć z 5m albo do przodu i żeby znowu go odpalić po wciśnięciu start trzeba czekać około 30s żeby odpalił albo znowu 2 min klikać
Czyli co : uruchomienie silnika na postoju, włożenie biegu, przejechanie kilku m. i zgaszenie silnika - powoduje, że ponowne uruchomienie silnika nie jest możliwe? Bo cały czas w myślach mi siedzi czujnik położenia w skrzyni biegów. Albo wiązka z nim związana.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2024, 17:58 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Eryk 22
Eryk 22
Zarejestrowani

op
(11-10-2024, 17:58)ko-ma napisał(a):
(11-10-2024, 15:45)Eryk 22 napisał(a):
(11-10-2024, 13:18)andrzejwa napisał(a):
(11-10-2024, 12:44)Eryk 22 napisał(a): Skąd wogole UPC bierze minusa
Minus podawany jest dwoma przewodami. Pierwszy to szara wtyczka PPH1 z czterema przewodami, pin 3 podłączony do podłużnicy przedniej, druga masa z brązowej wtyczki PPH2 pin 3 podąączony do masy w kabinie.

Okej dzięki, zastanawia mnie ten przekaźnik bo pierwsze uruchomienie po postoju to nie jest że odrazu łapie tylko przeskakuje jakby przekaźnik i impulsyjnie prąd podaje na rozrusznik może przelutowanie go by coś dało? Powoli się poddaje, zaraz kabelek sobie pociągnę do kabiny i nie będę musiał maski otwierać żeby odpalać haha. Zastanawiające jest Jeszcze to, że na postoju jak już odpali to odpala za każdym razem a wystarczy do tyłu cofnąć z 5m albo do przodu i żeby znowu go odpalić po wciśnięciu start trzeba czekać około 30s żeby odpalił albo znowu 2 min klikać
Czyli co : uruchomienie silnika na postoju, włożenie biegu, przejechanie kilku m. i zgaszenie silnika - powoduje, że ponowne uruchomienie silnika nie jest możliwe? Bo cały czas w myślach mi siedzi czujnik położenia w skrzyni biegów. Albo wiązka z nim związana.

Tak dokładnie chociaż też tak nie do końca bo wystarczy po kliknięciu start poczekać około 30s i odpali bez problemu na postoju mozna zgasić bawić się biegami i odpali za każdym razem normalnie. Jeszcze takie pytanie skąd przekaźnik od rozrusznika dostaje tego + po zapłonie może w tym jest szkopuł. Bo tak samo jak na sucho sprawdzałem przekaźnik to on też nie robił takie ładnego "cyk" tylko pstrykał ale się załączał za każdym razem stąd też moja myśl czy można poprawić luty może

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Przekaźnikiem rozrusznika steruje komputer silnika (sieć CAN) po otrzymaniu informacji z modułu UCH w kabinie. Warunki są proste, wciśnięte sprzęgło (UCH musi to widzieć) i naciśnięty przycisk rozruchu lub załączony luz (UCH musi to widzieć) i wciśnięty dowolny pedał.
W pyclip pewnie można sprawdzić, czy rozruch jest zablokowany przez komputer silnika, podobnie można sprawdzić działanie czujników przy pedałach.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości