Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z ładowaniem


jarpen
Zarejestrowani

op Pomocy.
Od 2 dni auto jakby coraz ciężej odpalało- myślałem, ze to wynik krótkich tras. Wczoraj podczas odwożenia cory do przedszkola wyświetlił się błąd Błąd ładowania akumulatora. I sypnęło błędami.
W domu oczywiście pierwsze co to aku pod prostownik. Po ok 4- 5 h, odpalam auto- wszystko cacy- 12,4V, a na odpalonym 14.5V

Wiec jade do pracy( 25km w jedna strone), wszystko w porządku.

Po 8 h Wracam do domu a tu znowu Błąd ładowania.
Udalo mi sie dojechać ok 20 km zanim stanął na dobre.
Pytanie.
AKUMULATOR czy ALTERNATOR?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
szczotki w aternatorze
alternator out i regeneracja

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op Czyli to że Aku jest stary to nie koniecznie jego wina?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Proste że altek... Miałem to samo.
Tylenze u mnie padł wirnik.. Ale. Błędy te same były

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(04-11-2020, 21:12)jarpen napisał(a): Czyli to że Aku jest stary to nie koniecznie jego wina?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
na 99% to wina altka bo pokazuje błąd ładowania

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Nic nie chce mówic ale sprawność akumulatora sprawdzą w kazdym dobrym sklepie moto. Czy alternator ładuje również można miernikiem sprawdzić bez wizyt u mechanika.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • jarpen, pio555, Przemek7
Przemek7
Zarejestrowani

Kolega jarpen napisał że na odpalonym jest 14.5 V więc alternator działa prawidłowo. No chyba, że ta końcówka szczotek chwilę działa, chwilę nie działa...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2020, 00:36 przez Przemek7.)

Odpowiedz
arturp
Zarejestrowani

U mnie kiedyś padło to koło na alternatorze (sprzęgło alternatora czy jakiś tak). Wyskoczył błąd ładowania zgasiłem, pobiegłem do bloku po miernik i oczywiście po odpaleniu było ok. Później coraz częściej wyskakiwał brak ładowania.

Wysłane w siną dal

Grand Scenic 2 ph1 1.6 16v 2005 r. [Obrazek: icon5.png]
Scenic 3 ph1 1.6 16v 2011 r.
Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

op Alternator wyjęty, oddany na regenerację. Będzie jutro.

A powiedzcie mi, czy jak akumulator po calej nocy ladowania ma 12.7 to ok, czy za duzo?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
arturp
Zarejestrowani

(05-11-2020, 14:10)jarpen napisał(a): A powiedzcie mi, czy jak akumulator po calej nocy ladowania ma 12.7 to ok, czy za duzo?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Raczej ok, tylko ważna jest też pojemność a tego miernikiem nie zmierzysz. Miałem aku który normalnie jeździł cały dzień a nie dawał rady odpalić auta po nocy, napięcie spadało poniżej 7v ale tylko przy rozruchu (dużym obciążeniu), radio, centralny itd bez problemu działało.

Wysłane w siną dal

Grand Scenic 2 ph1 1.6 16v 2005 r. [Obrazek: icon5.png]
Scenic 3 ph1 1.6 16v 2011 r.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi arturp za ten post post:
  • jarpen




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości