jarpen
2,684
9
1681
1,447
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 04-11-2020, 21:03
op
Pomocy.
Od 2 dni auto jakby coraz ciężej odpalało- myślałem, ze to wynik krótkich tras. Wczoraj podczas odwożenia cory do przedszkola wyświetlił się błąd Błąd ładowania akumulatora. I sypnęło błędami.
W domu oczywiście pierwsze co to aku pod prostownik. Po ok 4- 5 h, odpalam auto- wszystko cacy- 12,4V, a na odpalonym 14.5V
Wiec jade do pracy( 25km w jedna strone), wszystko w porządku.
Po 8 h Wracam do domu a tu znowu Błąd ładowania.
Udalo mi sie dojechać ok 20 km zanim stanął na dobre.
Pytanie.
AKUMULATOR czy ALTERNATOR?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
pio555
31,484
126
11211
3,062
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 04-11-2020, 21:05
szczotki w aternatorze
alternator out i regeneracja
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
jarpen
2,684
9
1681
1,447
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 04-11-2020, 21:12
op
Czyli to że Aku jest stary to nie koniecznie jego wina?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
scrabi
32,542
103
12141
10,458
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 04-11-2020, 21:13
Proste że altek... Miałem to samo.
Tylenze u mnie padł wirnik.. Ale. Błędy te same były
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
pio555
31,484
126
11211
3,062
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 04-11-2020, 21:17
(04-11-2020, 21:12)jarpen napisał(a): Czyli to że Aku jest stary to nie koniecznie jego wina?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka na 99% to wina altka bo pokazuje błąd ładowania
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Nic nie chce mówic ale sprawność akumulatora sprawdzą w kazdym dobrym sklepie moto. Czy alternator ładuje również można miernikiem sprawdzić bez wizyt u mechanika.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Przemek7
491
1
85
83
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
KR
Przemek7
Zarejestrowani
— 05-11-2020, 00:35
Kolega jarpen napisał że na odpalonym jest 14.5 V więc alternator działa prawidłowo. No chyba, że ta końcówka szczotek chwilę działa, chwilę nie działa...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2020, 00:36 przez Przemek7.)
•
arturp
659
1
299
648
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Zamość
arturp
Zarejestrowani
— 05-11-2020, 07:51
U mnie kiedyś padło to koło na alternatorze (sprzęgło alternatora czy jakiś tak). Wyskoczył błąd ładowania zgasiłem, pobiegłem do bloku po miernik i oczywiście po odpaleniu było ok. Później coraz częściej wyskakiwał brak ładowania.
Wysłane w siną dal
Grand Scenic 2 ph1 1.6 16v 2005 r.
Scenic 3 ph1 1.6 16v 2011 r.
•
jarpen
2,684
9
1681
1,447
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 05-11-2020, 14:10
op
Alternator wyjęty, oddany na regenerację. Będzie jutro.
A powiedzcie mi, czy jak akumulator po calej nocy ladowania ma 12.7 to ok, czy za duzo?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
arturp
659
1
299
648
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Zamość
arturp
Zarejestrowani
— 05-11-2020, 19:44
(05-11-2020, 14:10)jarpen napisał(a): A powiedzcie mi, czy jak akumulator po calej nocy ladowania ma 12.7 to ok, czy za duzo?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka Raczej ok, tylko ważna jest też pojemność a tego miernikiem nie zmierzysz. Miałem aku który normalnie jeździł cały dzień a nie dawał rady odpalić auta po nocy, napięcie spadało poniżej 7v ale tylko przy rozruchu (dużym obciążeniu), radio, centralny itd bez problemu działało.
Wysłane w siną dal
Grand Scenic 2 ph1 1.6 16v 2005 r.
Scenic 3 ph1 1.6 16v 2011 r.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi arturp za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to arturp for this post
• jarpen
|