Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z klimatyzacja


Maniek1990
Zarejestrowani

op Witam. Może ktoś pomoże. 
Wczoraj zauważyłem problem z klimatyzacją. Po odpaleniu auta i załączeniu się dmuchawy leci cieplawe powietrze mimo że na panelu temperatura ustawiona na LO. Po odpaleniu silnika słychać wentylator. Czynnika jest 515g. Bezpieczniki sprawdziłem przy kierownicy. W komorze silnika nie mogę zlokalizować więc sprawdziłem wszystkie pokolei i są ok. Macie może jakieś pomysły co może być nie tak?

Odpowiedz
Pawlito_46
Zarejestrowani

Hej, a masz możliwość sprawdzenia(Pyclip/Car scanner) czy są jakieś błędy i jakie ciśnienie robi sprężarka w układzie jak załączysz klimę.
Jest jakaś różnica jak stopniowo przestawiasz temperaturę na wyższą?

Odpowiedz
Maniek1990
Zarejestrowani

op Aktualizacja. Zjadało mi bezpiecznik od nawiewu

No właśnie nie mam dostępu do clipa. Różnica taka że leci cieplejsze. Gościu który nabijał mi klimę stwierdził że nie załącza się sprężarka. Po nabiciu kazał odpalić silnik i czekaliśmy z 10-15 min ale zimno nie leciało.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2023, 20:04 przez Maniek1990.)

Odpowiedz
Pawlito_46
Zarejestrowani

Wymieniony bezpiecznik też się przepala?
Może te klapy które kierują powietrze zablokowały się bliżej pozycji Hi?
I mimo włączonej klimy leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy.

Odpowiedz
Maniek1990
Zarejestrowani

op Tak wymieniłem na nowy i się przepalił . Fakt, że w instrukcji jest 40a a ja włożyłem 30 bo nigdzie nie moglem znaleźć na szybko 40.
Ale jak by się zablokowały to by nie załączała się sprężarka ?

Odpowiedz
Pawlito_46
Zarejestrowani

Żeby załączyła się sprężarka klimy musi być spełnionych kilka warunków może właśnie tego mu brakuje do "szczęścia". Być może coś się stało z tym silniczkiem sterującym klapami on przepala bezpiecznik i układ nie startuje.

Odpowiedz
Maniek1990
Zarejestrowani

op Sprawdzę go. Tylko gdzie on jest.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Silniczki sterujące nawiewem są zasilane z bezpiecznika 5A a silnik wentylatora nawiewu z bezpiecznika 40A. To są niezależne obwody.
Trochę dużo czynnika, powinno być 480 g, ale to raczej bez związku. Do odczytania ciśnienie klimatyzacji, bo jak będzie zbyt wysokie to sprężarka nie ruszy.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Wozny84
Maniek1990
Zarejestrowani

op Na zegarach przy nabijaniu wskazówka była na zielonym polu jeśli ma to coś do tego. A który to bezpiecznik bo może nie zauważyłem ze jest spalony

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Zaznaczony na rysunku.
   

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Maniek1990, Pawlito_46, Wozny84




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości