Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z Hands Free w Renault Scenic


michumal
Zarejestrowani

(01-04-2016, 06:16)haszczurur napisał(a): Teraz nauczony doświadczeniem codziennie staram się używać każdego przycisku np. gdy postawie samochód pod domem to uchylam po kolei każde drzwi i wielokrotnie wciskam każdy z przycisków tak aby rozruszać mikrowłączniki. Niektórzy mogą uważać to za jakąś fobię ale od kiedy tak postępuje nie mam problemów z zamykaniem w klamce.
Ja tak nie robię i wszystko działa, podejrzewam, że żywotność mikrowłączników jest bardzo zbliżona w przypadku gdy codziennie je ćwiczysz, lub gdy tego nie robisz, ale skoro czujesz się z tym lepiej, to ćwicz je.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
tomspeed
Zarejestrowani

Ja u siebie wymieniłem wszystkie przyciski i dodatkowo miejsce w którym siedzą zapchalem tawotem. Auto cały czas pod chmurką i problemu żadnego z przyciskami

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

dodatkowo:
                   HYUNDAI  SANTA FE  2.2 CRDI `07 4x4 AT
Odpowiedz
tofik
Zarejestrowani bez potwierdzenia

(01-04-2016, 06:16)haszczurur napisał(a):
(31-03-2016, 23:45)tofik napisał(a):
(31-03-2016, 10:06)Oktawiusz napisał(a):
(31-03-2016, 09:54)tofik napisał(a): Niestety musiałem odłączyć akumulator i po ponownym jego podłączeniu Trzy przyciski nie działają

Jedno z drugim nie ma związku

No nie wiem czy nie ma związku. Odłączenie akumulatora = reset komputera. Przed odłączeniem akumulatora działały wszystkie.
Hands free nie trzeba w żaden sposób programować po ponownym podłączeniu aku. ma działać sam. W twoim przypadku jest to zbieg okoliczności, że stało się to w czasie kiedy odłączałeś aku. Przyczyną jest wilgoć, która dostała się do wnętrza mikrowłącznika znajdującego się pod przyciskiem klamki i teraz możliwości są dwie jeżeli jest tylko powierzchowny nalot rdzawy można spróbować reaktywować ów mikrowłącznik poprzez wielokrotne naciskanie przycisku w klamce, raz za razem. Czynność tą można powtarzać kilkakrotnie przez dwa trzy dni można również osuszyć klamkę suszarką bez rozbierania jej. Zdarzało mi się, że gdy przez kilka tygodni nie używałem przycisków w klamkach mikrowłączniki zachodziły rdzawym nalotem i przestawały kontaktować po opisanej procedurze powracały do sprawności. Jeżeli zaś korozja postąpiła dość znacznie pozostaje wymiana a opis jak to zrobić znajdziesz na forum. Zdarza się też tak, że w przypadku gdy nie działa jeden mikrowłącznik komputer potrafi odłączyć drugi po tej samej stronie samochodu. Raz tak miałem nie wiem od czego to jest zależne gdyż nie zawsze komp. tak postępuje. Ja już wielokrotnie wymieniałem dużo rzeczy w hands free i ten temat mam dość dogłębnie rozpracowany. Teraz nauczony doświadczeniem codziennie staram się używać każdego przycisku np. gdy postawie samochód pod domem to uchylam po kolei każde drzwi i wielokrotnie wciskam każdy z przycisków tak aby rozruszać mikrowłączniki. Niektórzy mogą uważać to za jakąś fobię ale od kiedy tak postępuje nie mam problemów z zamykaniem w klamce.

OK dzięki za porade. Spróbuję je "rozruszać" a jak się nie uda to chyba pozostaje tylko wymiana

Odpowiedz
artur_buzuk
Zarejestrowani

Mam pytanie odnosnie klamek HF i znajdujacymi sie przyciskami na nich do zamkniecia auta. Mianowicie przyciski czasem dzialaja czasem nie, zauwazylem ze jak jest wilgotniej lub pada to na wiekszosci drzwi dzialaja a jak jest cieplo i sucho to zwykle niedzialaja. Jedynie na klapie tylnej przycisk zawsze dziala. I tutaj pytanie czy da sie to jakosc naprawic bezinwazyjnie czy trzeba wymienic. Moze to problem ze stykami i po latach zasniedzialy czy zabrudzily sie i tak jak pisalem czasem dzialaja czasem nie.

Dzieki Mati za przeniesienie watku szukalem ale w zlej kategorii. Poczytalem watek i mam tylko pytanie czy wymiana owych przelacznikow na nowe jest skomplikowane czy p&p.
Mati napisał 15-05-2016, 09:36:
Wątek połączyłem z już istniejącym o takiej samej tematyce, zanim założysz nowy wątek poszukaj czy już takiego nie ma 

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2016, 09:54 przez artur_buzuk.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(15-05-2016, 09:54)artur_buzuk napisał(a): pytanie czy wymiana owych przelacznikow na nowe jest skomplikowane
było to gdzieś opisywane na forum, poszukaj Biggrin

http://www.scenic-forum.pl/Watek-Problem...#pid120250

poczytaj cały ten wątek a myślę znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2016, 10:03 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(01-04-2016, 09:03)michumal napisał(a):
(01-04-2016, 06:16)haszczurur napisał(a): Teraz nauczony doświadczeniem codziennie staram się używać każdego przycisku np. gdy postawie samochód pod domem to uchylam po kolei każde drzwi i wielokrotnie wciskam każdy z przycisków tak aby rozruszać mikrowłączniki. Niektórzy mogą uważać to za jakąś fobię ale od kiedy tak postępuje nie mam problemów z zamykaniem w klamce.
Ja tak nie robię i wszystko działa, podejrzewam, że żywotność mikrowłączników jest bardzo zbliżona w przypadku gdy codziennie je ćwiczysz, lub gdy tego nie robisz, ale skoro czujesz się z tym lepiej, to ćwicz je.

Nie należy opierać się na podejrzeniach dotyczących żywotności mikrowłączników a poznać ich budowę. Nie chodzi o lepsze samopoczucie a o to, że nieużywane zachodzą wewnątrz rdzawym nalotem a to je unieruchamia. Właśnie poprzez kilkukrotne wciskanie zdarza się, że z pozoru uszkodzony mikrowłącznik zaczyna działać. Według mnie możesz swoich w ogóle nie używać przecież nikomu po przez to nie zaszkodzisz a analizując wątki dotyczące uszkodzeń hands free można wywnioskować, że najczęściej pojawia się problem w nieużywanych klamkach bądź używanych sporadycznie.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Witam.Posiadam w swoim "bolidzie" system HF ale oczywiście nie działa.Na początku padły podejrzenia na mikroprzełączniki.Jednak nie.Żeby odpalić auto muszę włożyć kartę do czytnika,inaczej nie zapali,bo nie wykrywa karty.Ostatnio sprawdziłem wszystkie mikroprzełączniki wkładając kartę do czytnika i naciskając po kolei przyciski na klamkach.Działają,jest próba zamknięcia auta i centralny odpuszcza,bo przecież karta w czytniku.Następna myśl,odłączona antena.Rozbroiłem obudowę dźwigni biegów,Dostałem się do anteny,a tu zonk-podłączona.Przykładam do niej kartę,bez zmian.
I teraz pytanie czy jak antena jest "padnięta"to będą takie objawy i czy kupię antenę używaną to zakładam i ma działać.Czy może trzeba coś kompem adoptować?

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

no na pewno jak jedna w srodku padnieta bedzie tonie przestanie dzialac... Zauwaz ze zadna z anten nie dziala Tobie.. ani w klamkach, ani zdaje sie przy klapie bagaznika.. a w srodku sa hmm 3 anteny chyba tez albo conajmniej dwie. Predzej moze to obsluga HF zostala wylaczona jakos przez przypadek? Moze warto zerknac na konfiguracje UCH poprzez clipa. Moze tylko jest wylaczona ta funkcja?
A niemozliwoscia jest zeby wszystkie anteny jakie tylko sa padly.... O jak mnie pamiec nie myli to jest ich az 8. 5 zewnetrznych (w kazdych drzwiach) i 3 w srodku...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-08-2016, 19:02 przez A2-eR11.)

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Auto otwiera się poprzez włożenie ręki za klamkę czy otwierasz kartą ? Bardziej bym się skupił na awarii karty niż całego systemu hf w aucie. Masz dwie karty ?

Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...

[Obrazek: icon5.png]
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

HF nie działa więc otwieram kartą i palę przez włożenie karty do czytnika.
Z tego co kojarzę to są dwie anteny,jedna z przodu pod dźwignią zmiany biegów,a druga gdzieś z tyłu.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości