aron155
13
0
1
3
SC II ph II
2007
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
DW
aron155
Zarejestrowani
— 30-07-2021, 09:01
op
Cześć,
Jakiś czas temu mechanik urwał mi wtyczkę czujnika ciśnienia klimatyzacji. Przylutował nową, ale pojawił się błąd EGR. Klimatyzacja chodzi. Po odłączeniu czujnika błąd EGR gaśnie. Kupiłem nową wtyczkę i zrobiłem kilka testów. Podłączenie przewodów wziął stąd: https://megane.com.pl/topic/38768-kostka...nia-klimy/
I tak:
- podłączyłem na krótko zasilanie z powerbanka wg. opisu (Zaciski A i B). Na wyjściu czujnika napięcie było ok. 0,86 V.
- kolorystyka podłączenia wtyczki (nie wiem jak było przed wyrwaniem) to: A-zielony, B-szary, C-żółty.
- mierzyłem napięcia w kostce i mi coś nie pasuje. Napięcia układają się tak:
A-B - 0 V
B-C - 4,9 V
A-C - 3,7 V
Wynika z tego, że na zacisk A mam + a na C -. Czyli jest źle podłączone. Dodatkowo martwi mnie to napięcie 3,7 V. To normalne, że jest? Wydawało mi się, że powinni być 0, ale czy to możliwe, że sterownik ma tam już napięcie? Rozumiem zasadność (lepsza diagnostyka jak 4-20 mA), ale czy ktoś wie, czy to jest prawidłowe??
Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka
•
marecky
1,784
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 30-07-2021, 11:22
(30-07-2021, 09:01)aron155 napisał(a): podłączyłem na krótko zasilanie z powerbanka wg. opisu (Zaciski A i B) Przez takie podłączanie zasilania metodą "na wyczucie" można łatwo uszkodzić czujnik...
Masz tu opis czujnika ciśnienia (1202)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2021, 11:23 przez marecky.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi marecky za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to marecky for this post
• aron155
aron155
13
0
1
3
SC II ph II
2007
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
DW
aron155
Zarejestrowani
— 30-07-2021, 15:49
op
(30-07-2021, 11:22)marecky napisał(a): (30-07-2021, 09:01)aron155 napisał(a): podłączyłem na krótko zasilanie z powerbanka wg. opisu (Zaciski A i B) Przez takie podłączanie zasilania metodą "na wyczucie" można łatwo uszkodzić czujnik...
Masz tu opis czujnika ciśnienia (1202) Dziękuję za schemat :-) Znalazłem tą rozpiskę wcześniej. Wiem, czym grozi złe podłączenie czujnika. Tutaj miałem 99% pewności. Podałem napięcie z zewnątrz, dzięki czemu miałem możliwość zmierzenia napięcia wystawianego przez czujnik. Gdybym trafił na ten 1%, to wiedziałbym, jak po wymianie prawidłowo miałby być podłączony :-D
Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka
•
marecky
1,784
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 30-07-2021, 19:30
(30-07-2021, 09:01)aron155 napisał(a): kolorystyka podłączenia wtyczki (nie wiem jak było przed wyrwaniem) Według schematu kolory przewodów do czujnika 1202 (silnik F9Q):
A (38U) MA-brązowy
B (38Y) GR-szary
C (38X) VE-zielony
Czujnik jest włączony bezpośrednio do modułu elektronicznego układu wtrysku (120)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi marecky za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to marecky for this post
• aron155
aron155
13
0
1
3
SC II ph II
2007
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
DW
aron155
Zarejestrowani
— 30-07-2021, 20:04
op
(30-07-2021, 19:30)marecky napisał(a): (30-07-2021, 09:01)aron155 napisał(a): kolorystyka podłączenia wtyczki (nie wiem jak było przed wyrwaniem) Według schematu kolory przewodów do czujnika 1202 (silnik F9Q):
A (38U) MA-brązowy
B (38Y) GR-szary
C (38X) VE-zielony
Czujnik jest włączony bezpośrednio do modułu elektronicznego układu wtrysku (120) Analizując kabelki i czujnik doszedłem właśnie do takisj konfiguracji, jaką napisałeś. Wynika z tego, że wcześniejszy opis jaki znalazłem był nieprawidłowy. Minus i sygnał były zamienione. Na szczęście nie spowodowało to uszkodzenia czujnika i komputera (chyba :-D ). Taka mała informacja na przyszłość dla osób mających podobny problem:
Popatrz na rozpiskę wysłaną przez marecky. Kable powinny być podłączone tak:
A - minus
B - plus
C - sygnał.
Napięcie to różnica potencjałów między dwoma punktami. Między przewodami plus i minus napięcie będzie ok. 5V. Między minusem a sygnałem ok. 3,7V a między plusem a sygnałem 0V. Podejrzewam, że na przewodzie sygnałowym jest napięcie, aby pomogło w identyfikacji przewodów. Jeśli jesteś zielony z elektryki - jeśli miernik pokazuje wartość na minusie, to mierzysz odwrotnie, czyli plus jest na czarnej sondzie miernika ;-)
Dziękuję za pomoc, problem rozwiązany. Klima i EGR działają ;-)
EDIT:
Dodaję kod błędu dla lepszego wyszukiwania :-D
DF012 Permanentny Napiecie zasilania czujników 2 Sygnał zewnętrzny poza dolnym limitem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2021, 20:09 przez aron155.)
•
marecky
1,784
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 30-07-2021, 20:20
(30-07-2021, 20:04)aron155 napisał(a): Między przewodami plus i minus napięcie będzie ok. 5V. Między minusem a sygnałem ok. 3,7V Tak dla ścisłości należy jeszcze dodać, że napięcie między pinami A-C czujnika będzie się zmieniać w zależności od ciśnienia, teoretycznie od 0 do 5V a w rzeczywistości zależnie od tego jak skalibrowany jest czujnik
•
aron155
13
0
1
3
SC II ph II
2007
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
DW
aron155
Zarejestrowani
— 30-07-2021, 21:20
op
(30-07-2021, 20:20)marecky napisał(a): (30-07-2021, 20:04)aron155 napisał(a): Między przewodami plus i minus napięcie będzie ok. 5V. Między minusem a sygnałem ok. 3,7V Tak dla ścisłości należy jeszcze dodać, że napięcie między pinami A-C czujnika będzie się zmieniać w zależności od ciśnienia, teoretycznie od 0 do 5V a w rzeczywistości zależnie od tego jak skalibrowany jest czujnik Jeśli mierzymy z podłączonym czujnikiem. Jeśli mierzymy na samej kostce/wtyczce (wypiętej z czujnik), to wtedy będzie stała wartość ok. 3,7V ;-)
Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka
•
|