Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Prąd szaleje


RafałQ
Zarejestrowani

op Witajcie. Zostawiłem odpalone auto pod sklepem, wróciłem syn mówi, że chciał odsunąć szybę i wyłączyło się radio. Faktycznie nie działało. Wsiadłem chciałem odjechać zgasło wszystko nawiew, kontrolki itp. Chcialem odpalić, ale wyłączył się zegar, jakby akumulator padł. Jak kręciłem kluczykiem, to nic się nie działo, tylko było jedno cykniecie. Próbowałem na kablach go odpalić, ale też było tylko cykniecie i nic, rozrusznika nie było słychać w ogóle. Odpaliłem w końcu na pych żeby dojechać do domu. Po drodze wszystko się włączało wyłączało, nawiew, kontrolki, radio, mrygalo światło z tyłu w kloszu. Jak dojechałem do domu, zgasiłem i auto odpaliło normalnie. Od czego zacząć szukać przyczyny? Masa? Jedyne co to wczoraj wymieniłem przekaźnik wentylatora. Jakieś pomysły?

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Zobacz czy Aku zyje. Wygląda jakby cela padła. I szedlbym w tym kierunku. Może UPC umiera na zimne luty, lub gdzieś kable się uszkodziły, przez np gryzonia.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op Akumulator jest nowy generalnie, ma miesiąc. Dziwi mnie to odłączanie odbiorników podczas jazdy

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Nowe też się psują, pamiętaj że mógł leżeć na półce x czasu. Zwłaszcza w markecie, z 2 strony w Kauflandzie kiedyś dawali 3 lata gwarancji i się załapałem na zwrot kasy Biggrin jeżdżę wokół komina więc mogę sobie pozwolić na takie manewry. Nie masz jakiego Elma pod ręką? Błędy elektryki na bank zostawiają slady.

Na Mniowie chyba polecają jakiegoś elektryka o nietuzinkowym nazwisku

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2023, 17:59 przez rafal18031988.)

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op posprawdzam dziś co mogę, akumulator, przewody, masy. Przez weekend nie było czasu...

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op Sprawdzam akumulator, przed ładowaniem 12V. Dlaczego jak sprawdzam po odłączeniu prostownika, to napięcie powoli spada od 12,61 i po 0,1A leci w dół? 12,6, 12.59, 12,68 itp

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Akumulator należy sprawdzić pod obciążeniem.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op Na zgaszonym 12.6 i spada jak mówiłem. Pod obciążeniem 12.11 i też trochę spada. Przy odpalaniu spadł do 10.6. Ładowanie bardzo słabe 13.7-13.8, ale to wiedziałem, luty na komutatorze do poprawy

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(25-09-2023, 19:52)RafałQ napisał(a): Pod obciążeniem 12.11 i też trochę spada
Czym?

Daj mu chociaż długie i krótkie światła jako obciążenie. Normalnie powinna być użyta opornica typowo stosowana do pomiaru akumulatora pod obciążeniem.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op Zapłon, plus pozycyjne i mijania

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości