Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Powolna reakcja na wciśnięcie pedału sprzęgła + roztańczony drążek skrzyni biegów


Ober
Zarejestrowani

op Witam,

Pacjentem jest Scenic 1ph2 1.6 16v z 2001r
Chciałbym prosić o pomoc w diagnozie dwóch problemów, być może mają wspólną przyczynę. Otóż:
Zauważyłem że aby bezkolizyjnie "wrzucić" pierwszy bieg, po wciśnięciu pedału sprzęgła muszę odczekać jakieś 2 sekundy. 
Jeśli wcisnę pedał sprzęgła, nawet bardzo dokładnie i do samego końca i pierwszy bieg wrzucę w ciągu sekundy to efekt jest taki jak na niedociśniętym pedale - odzywa się sprzęgło.

Drugi problem jest taki, że podczas dodawania i ujmowania gazu / hamowaniu drążek zmiany biegów gibie się do przodu i do tyłu. Podejrzewałem dolną poduszkę silnika. 
Kupiłem oryginalną, z okrągłą gumą. Podczas wymiany okazało się, że poprzednio była taka z gumą w kształcie prostokąta. Przed wymianą było słychać głuche puknięcie, po wymianie ustąpiło.
Tak czy siak problem w całości nie zniknął bo drążek nadal tańczy, a teraz mam wrażenie, że efekt ten się nasila.

Będę wdzięczny za wszelkie rady i uwagi.
mojzesz92 napisał 10-08-2016, 17:53:
Pierwszy post zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś w trakcie rejestracji, powinien znajdować sie w dziale przywitań. Przywitaj się w tymże dziale

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-08-2016, 17:53 przez mojzesz92.)

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Online
Dzieje się tak tylko jeżeli chodzi o pierwszy bieg? Jeżeli tak to może to być synchronizator

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mojzesz92 za ten post post:
  • Ober
Ober
Zarejestrowani

op Wydaje mi się, że tylko przy jedynce, a przynajmniej tylko na tym biegu to do tej pory zauważyłem. 
Z tego co wiem od poprzedniego właściciela. W tym aucie była wymieniana skrzynia biegów, bo poprzednia się rozleciała.
Nie pamiętam szczegółów, ale ponoć wszystkie poduszki były wymieniane.
Przy okazji spytam - ile obrotów (mniej więcej) powinno być przy prędkości 140kmph? Pytam, bo autko w trasie jest dość głośne i pali jakieś 11l/100km. 
Zastanawiam się, czy przy wymianie skrzyni nie włożyli czegoś od innej wersji silnikowej.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Miałem podobny problem (choć w innym samochodzie).
Wymiana docisku sprzęgła.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Ober
Ober
Zarejestrowani

op Sprawdzę jutro, czy problem dotyczy tylko pierwszego biegu i dam znać.
Odnośnie ruszającej się gałki zmiany biegów macie jakieś rady? Jaka powinna być poduszka pod silnikiem dla mojego egzemplarza?
Jest jakaś różnica czy jest okrągła czy prostokątna?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(10-08-2016, 21:32)Ober napisał(a): Jest jakaś różnica czy jest okrągła czy prostokątna?
Jest taka, że są niezamienne ze sobą.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Ober
Ober
Zarejestrowani

op Więc tak: problem występuje przy każdym biegu, nie tylko przy jedynce jak wcześniej mi się wydawało. Kiedyś miałem podobnie w hondzie ale tam padła pompa sprzęgła. Tutaj takie coś wystepuje?


Jak sprawdzić który rodzaj poduszki powinien być u mnie? Wiadomo auto nie jest nowe i wcześniej też ktoś mógł namieszać.

Odpowiedz
tomspeed
Zarejestrowani

Nie rozumieją stwierdzenia "odzywa się sprzeglo".

Chodzi o zgrzyt skrzyni?

Olej w skrzyni jest na odpowiednim poziomie? Jaki olej?

Zrób test. Stan na plaskiej drodze. Wrzuć 1 bieg. Wciśnij pedały sprzęgła i odpala auto. Jeżeli przy tym zabiegu auto zacznie się wyraźnie toczyć to masz problem ze sprzęgłem. Jak nie będzie oznak toczenia to wina w skrzyni.
Poduszek się narazie nie czepiaj. Na to przyjdzie czas.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

dodatkowo:
                   HYUNDAI  SANTA FE  2.2 CRDI `07 4x4 AT
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tomspeed za ten post post:
  • Ober
Ober
Zarejestrowani

op W takim razie problem ze skrzynią.

Jak sprawdzić olej w skrzyni?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2016, 11:58 przez Ober.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Nie koniecznie.
jak docisk sprzęgła jest zużyty / mała siła sprężyny słoneczkowej - w krańcowym przypadku samochód nie będzie się toczył nawet po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła.

A skrzynia będzie sprawna.

Proponuję inny test: rozpędzić się na IV biegu do np. 60 km/h - i GWAŁTOWNIE przyspieszyć. jak rozpędzanie będzie ślamazarne - sprzęgło jest winne.
Podobne testy można robić ruszając "bez gazu" pod górkę, hamując silnikiem - itd.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości