Ober
7
0
0
4
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
Ober
Zarejestrowani
— 10-08-2016, 17:51
op
Witam,
Pacjentem jest Scenic 1ph2 1.6 16v z 2001r
Chciałbym prosić o pomoc w diagnozie dwóch problemów, być może mają wspólną przyczynę. Otóż:
Zauważyłem że aby bezkolizyjnie "wrzucić" pierwszy bieg, po wciśnięciu pedału sprzęgła muszę odczekać jakieś 2 sekundy.
Jeśli wcisnę pedał sprzęgła, nawet bardzo dokładnie i do samego końca i pierwszy bieg wrzucę w ciągu sekundy to efekt jest taki jak na niedociśniętym pedale - odzywa się sprzęgło.
Drugi problem jest taki, że podczas dodawania i ujmowania gazu / hamowaniu drążek zmiany biegów gibie się do przodu i do tyłu. Podejrzewałem dolną poduszkę silnika.
Kupiłem oryginalną, z okrągłą gumą. Podczas wymiany okazało się, że poprzednio była taka z gumą w kształcie prostokąta. Przed wymianą było słychać głuche puknięcie, po wymianie ustąpiło.
Tak czy siak problem w całości nie zniknął bo drążek nadal tańczy, a teraz mam wrażenie, że efekt ten się nasila.
Będę wdzięczny za wszelkie rady i uwagi.
mojzesz92 napisał 10-08-2016, 17:53:
Pierwszy post zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś w trakcie rejestracji, powinien znajdować sie w dziale przywitań. Przywitaj się w tymże dziale
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-08-2016, 17:53 przez mojzesz92.)
•
mojzesz92
8,726
29
2737
495
INNY
2011
INNY
Warka
Dzieje się tak tylko jeżeli chodzi o pierwszy bieg? Jeżeli tak to może to być synchronizator
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mojzesz92 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to mojzesz92 for this post
• Ober
Ober
7
0
0
4
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
Ober
Zarejestrowani
— 10-08-2016, 18:03
op
Wydaje mi się, że tylko przy jedynce, a przynajmniej tylko na tym biegu to do tej pory zauważyłem.
Z tego co wiem od poprzedniego właściciela. W tym aucie była wymieniana skrzynia biegów, bo poprzednia się rozleciała.
Nie pamiętam szczegółów, ale ponoć wszystkie poduszki były wymieniane.
Przy okazji spytam - ile obrotów (mniej więcej) powinno być przy prędkości 140kmph? Pytam, bo autko w trasie jest dość głośne i pali jakieś 11l/100km.
Zastanawiam się, czy przy wymianie skrzyni nie włożyli czegoś od innej wersji silnikowej.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 10-08-2016, 18:44
Miałem podobny problem (choć w innym samochodzie).
Wymiana docisku sprzęgła.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Ober
Ober
7
0
0
4
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
Ober
Zarejestrowani
— 10-08-2016, 21:32
op
Sprawdzę jutro, czy problem dotyczy tylko pierwszego biegu i dam znać.
Odnośnie ruszającej się gałki zmiany biegów macie jakieś rady? Jaka powinna być poduszka pod silnikiem dla mojego egzemplarza?
Jest jakaś różnica czy jest okrągła czy prostokątna?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-08-2016, 06:15
(10-08-2016, 21:32)Ober napisał(a): Jest jakaś różnica czy jest okrągła czy prostokątna? Jest taka, że są niezamienne ze sobą.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Ober
Ober
7
0
0
4
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
Ober
Zarejestrowani
— 11-08-2016, 22:32
op
Więc tak: problem występuje przy każdym biegu, nie tylko przy jedynce jak wcześniej mi się wydawało. Kiedyś miałem podobnie w hondzie ale tam padła pompa sprzęgła. Tutaj takie coś wystepuje?
Jak sprawdzić który rodzaj poduszki powinien być u mnie? Wiadomo auto nie jest nowe i wcześniej też ktoś mógł namieszać.
•
tomspeed
266
2
63
11
SC II ph I
2006
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
kaszuby
tomspeed
Zarejestrowani
— 11-08-2016, 22:41
Nie rozumieją stwierdzenia "odzywa się sprzeglo".
Chodzi o zgrzyt skrzyni?
Olej w skrzyni jest na odpowiednim poziomie? Jaki olej?
Zrób test. Stan na plaskiej drodze. Wrzuć 1 bieg. Wciśnij pedały sprzęgła i odpala auto. Jeżeli przy tym zabiegu auto zacznie się wyraźnie toczyć to masz problem ze sprzęgłem. Jak nie będzie oznak toczenia to wina w skrzyni.
Poduszek się narazie nie czepiaj. Na to przyjdzie czas.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
dodatkowo:
HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDI `07 4x4 AT
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tomspeed za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to tomspeed for this post
• Ober
Ober
7
0
0
4
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
Ober
Zarejestrowani
— 12-08-2016, 11:51
op
W takim razie problem ze skrzynią.
Jak sprawdzić olej w skrzyni?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2016, 11:58 przez Ober.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-08-2016, 12:53
Nie koniecznie.
jak docisk sprzęgła jest zużyty / mała siła sprężyny słoneczkowej - w krańcowym przypadku samochód nie będzie się toczył nawet po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła.
A skrzynia będzie sprawna.
Proponuję inny test: rozpędzić się na IV biegu do np. 60 km/h - i GWAŁTOWNIE przyspieszyć. jak rozpędzanie będzie ślamazarne - sprzęgło jest winne.
Podobne testy można robić ruszając "bez gazu" pod górkę, hamując silnikiem - itd.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|