(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2017, 16:10 przez stasic.)
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Potrzebne wartości rezystancji czujnika cieczy chłodzącej
op
Wskazówka temperatury nie osiąga mi równej połowy, zazwyczaj jest jedną kreskę poniżej. Chciałem sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czy działa poprawnie. Ma ktoś tabele z wartościami rezystancji dla zimnego i nagrzanego silnika SCI benzyna?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2017, 16:10 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Jedyne, co podaje WKŁ to wartość 118*, przy której zapala się kontrolka temperatury na desce. A termostat masz sprawny?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
118 czego? Omh? Nie wiem jak się powinno mierzyć, są 3 przewody, 1 zielony i 2 różowe. Przy wyłączonym zapłonie mierzyłem 2 różowe i tak to wyglądało:
Silnik zagrzany, kilka minut chodził, na wyświetlaczu kreska na środku: 96C wg DTT a na mierniku: 156,5 Omh Po kilkunastu minutach, temp wg DTT: 75C a na mierniku: 280 Omh Omh pomału rosły podczas pomiaru, dziesiętne części, czyli chyba dobrze mierzyłem. Jutro sprawdzę na zimnym silniku.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Przy 118 stopniach Celsjusza. Generalnie wskazówką steruje UCH na podstawie sygnałów z czujnika...
Niestety nie mogę znaleźć żadnych danych tego czujnika. EDYT Takie coś znalazłem Cytat:Pomiędzy pin 13 a 73 sterownika silnika, woltomierz. Ma być 3,5V przy 20 st.C i 0,5V przy 80 st.C Pin 73 dla wyjaśnienia to też masa. Leci ze sterownika silnika.Tekst dotyczy 1.6 16V K4N z Meg I ph II. Znalazłem na elektrodzie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2017, 18:22 przez filozof.)
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
Na forum megane znalazłem takie coś:
Na zimnym silniku, nie uruchamianym od godziny 10:00, temperatura powietrza podczas sprawdzania około godziny 16 była 29C i wynik: 974 Omh To chyba wszystko w normie. Muszę jeszcze pobawić się by ustawić temp cieczy na 40, 80 i 90C i wtedy zrobić pomiar. Nie wiem jak zrobić pomiar napiecia na sterowniku silnika. Kojarzę to złącze ale z tego co pamietam to jest zabudowane plastikową obudową. Chyba lepszym pomysłem będzie sprawdzenie napięcia na wtyce. Wcisne cienki drut lub gwoździk by dotknął konektora i zwierzę napięcie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2017, 21:32 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Jeżeli przy blisko 30 stopniach masz 9,5 kOhm, to za dużo. Powinno być miedzy 1600 a 3060. Chyba, że temperatura silnika była ok. 10-15 stopni. A pomiar napięcia na wtyczce nic Ci nie da, bo to musi przejść najpierw przez ten czujnik, który - odpowiednio do temperatury - obniży napięcie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2017, 17:17 przez filozof.)
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
(19-05-2017, 17:17)filozof napisał(a): Jeżeli przy blisko 30 stopniach masz 9,5 kOhm, to za dużo.974 Omh czyli 1 kOmh, a nie 9,5 kOmh ;) Zrobiłem dzisiaj pomiary: Przy 80st. C było 0,77V zamiast 0,5V jeżeli te wartości z tamtego forum są prawdziwe. Przy 40st. C było 810 Omh: norma 1315-1600 Przy 80st. C było 250 Omh: norma 300-370 Przy 90st. C było 182 Omh: norma 210-270 W temp powietrza 21st. C , temp płynu w zbiorniczku 22.5st. C było 1110 Omh: norma 3060 - 4045 Czujnik oszukuje, przekazuje że temp jest cieplejsza niż jest w rzeczywistości, przy 80st. był zakres oporności z tabelki dla 90st. C. Auto sprawuje się normalnie, ale chyba ma to wpływ na spalanie i w zimie ciężej zagrzać samochód. Czujnik kwalifikuje się do wymiany? Zastanawiam się skąd DTT bierze informację o temp cieczy chłodzącej, bo chyba nie z czujnika który sprawdzałem ;) Sprawdzałem temp cieczy chłodzącej w zbiorniczku i była niższa o 3-5st. C niż wg DTT, czyli chyba jest ok, bo w zbiorniczku poza blokiem silnika powinna być niższa. EDIT 25.05.2017 Wszystkie pomiary były złe Gniazdo czujnika ma duży kołnierz i wygląda tak: W okolicy czujnika nie ma dużo miejsca, oporność sprawdzamy na wyłączonym zapłonie sprawdzając styki B1i B2 i jest to praktycznie nie możliwe. Dlatego do wtyki wcisnąłem malutkie gwoździki tak by stykały się z konektorami i przy włożonej wtyczce do gniazda czujnika mogłem dokonać pomiaru. Ale okazało się że pomiary wychodziły błędnie, gwoździki zmieniały oporność :/ Udało mi się zrobić pomiar bezpośrednio na czujniki w temp 76st C (jak zaczynałem było 81 ale spadło zanim mi się udało) i wyszedł 308 Omh, a na wtyczce pomiar na gwoździkach kilka sekund później to 266 Omh. Zrobiłem pomiary w wodzie w garnuszku dokładnie ustalając temp wody: Przy 20st. C było 2850-2960 Omh: norma 3060 - 4045 Przy 40st. C było 1200-1230 Omh: norma 1315-1600 Przy 80st. C było 280-292 Omh: norma 300-370 Przy 90st. C było 200-210 Omh: norma 210-270 Nie wiem na ile termometr w mierniku jest dokładny, jaka jest granica błędu, ale wygląda że czujnik prawie mieści się w normie i różnica 1 st.C sprawiła by że wyniki miesciły by się w normie więc mogę założyć że czujnik jest sprawny. Czyli za niższą temperaturę na liczniku odpowiedzialny jest termostat. Czasami zdarza się lekkie falowanie czyli osiąga połowę (wskazówka poziomo) i opada o 1 kreskę. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2017, 18:14 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości