Adrian Wójcik
21
0
0
3
SC I ph II
2002
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Łowicz
op
Witajcie,
Ja tu z takim pytaniem
Jako że od zakupu w swoim Scenicu mam problem z jazda na benzynie, a wiem że pompa paliwa w nim jest nieorginalna. Czy pompa od silnika 1.4 czy 1.6 rozni sie od tej w 1.8? Ma ktos moze oznaczenie orginalnej pompy do 1.8? Jaka powinna być wydajność ewentualnie ciśnienie?
A objawy to trudno odpala, jak odpali raz to juz bez problemu, natomiast w czasie jazdy przy wcisnieciu gazu auto jest tępe i dopiero po czasie reaguje, a po wciśnięciu sprzegła potrafi zgasnąc. Może macie inne pomysły co może być powodem takiego zachowania?
Dodam że silnik na gazie pracuje idealnie więc podejżewam że jest problem w zasilaniu benzyną.
•
Afer
156
0
20
19
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Kraków Nowa Huta
Afer
Zarejestrowani
— 17-11-2021, 12:37
Z autopsji wiem, że różnią się pompy w zależności od tego z jakiego państwa samochód pochodzi. No w moim Sceniku II który pochodzi z Niemiec pompa jest inna niż w takich samych Scenicach pochodzących z Polski. Może takie info Tobie się przyda.
•
pio555
31,401
125
11148
3,052
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 17-11-2021, 12:45
(17-11-2021, 10:45)Adrian Wójcik napisał(a): Czy pompa od silnika 1.4 czy 1.6 rozni sie od tej w 1.8? Ma ktos moze oznaczenie orginalnej pompy do 1.8? Jaka powinna być wydajność ewentualnie ciśnienie? patrzac po danych katalogowych pomy 1.4/1.6/1.8 są zamienne
50.75 psi wydajność 80l/min
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Adrian Wójcik
21
0
0
3
SC I ph II
2002
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Łowicz
op
(17-11-2021, 12:45)pio555 napisał(a): (17-11-2021, 10:45)Adrian Wójcik napisał(a): Czy pompa od silnika 1.4 czy 1.6 rozni sie od tej w 1.8? Ma ktos moze oznaczenie orginalnej pompy do 1.8? Jaka powinna być wydajność ewentualnie ciśnienie? patrzac po danych katalogowych pomy 1.4/1.6/1.8 są zamienne
50.75 psi wydajność 80l/min
Czyli szukam pompy o parametrach podanych przez Ciebie. Tylko czy cała pompa czy wystarczy sam wkład? I czy objawy jakie podałem mogą świadczyć o tym że pompa jest niewydolna?
•
pio555
31,401
125
11148
3,052
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 17-11-2021, 13:14
W/g mnie to nie pompa jest przyczyną
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Adrian Wójcik
21
0
0
3
SC I ph II
2002
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Łowicz
op
(17-11-2021, 13:14)pio555 napisał(a): W/g mnie to nie pompa jest przyczyną
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
To co przychodzi ci do głowy?
•
pio555
31,401
125
11148
3,052
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 17-11-2021, 15:03
(17-11-2021, 10:45)Adrian Wójcik napisał(a): A objawy to trudno odpala, jak odpali raz to juz bez problemu, natomiast w czasie jazdy przy wcisnieciu gazu auto jest tępe i dopiero po czasie reaguje w/g tego co piszesz to pompa działa
masz problem z rozruchem na tylko zimno czy tylko przy pierwszym odpaleniu bo potem piszesz,że jest ok wiec w/g mnie pompa działa
skoro wiesz,że ta pompa jest nieoryginalna to zaczniej od jej sprawdzenia a potem diagnozuj cały układ paliwowy + przepustnica
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Adrian Wójcik
21
0
0
3
SC I ph II
2002
1.8 16V 116KM, 2001-2003
Łowicz
op
(17-11-2021, 15:03)pio555 napisał(a): (17-11-2021, 10:45)Adrian Wójcik napisał(a): A objawy to trudno odpala, jak odpali raz to juz bez problemu, natomiast w czasie jazdy przy wcisnieciu gazu auto jest tępe i dopiero po czasie reaguje w/g tego co piszesz to pompa działa
masz problem z rozruchem na tylko zimno czy tylko przy pierwszym odpaleniu bo potem piszesz,że jest ok wiec w/g mnie pompa działa
skoro wiesz,że ta pompa jest nieoryginalna to zaczniej od jej sprawdzenia a potem diagnozuj cały układ paliwowy + przepustnica
Napisałem ze z odpaleniem na zimnym jest problem, potem juz odpala. Ale problem przy duszeniu przy dodawaniu gazu jest i na cieplym i na zimnym. A przy przepustnicy problem chyba byłby również podczas jazdy na lpg
•
pio555
31,401
125
11148
3,052
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 17-11-2021, 15:19
a nie miesza ci się czasem LPG z paliwem?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
polaq
2,312
18
636
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 17-11-2021, 15:25
Zrób rano prosty test. Odpnij wężyk paliwa przy listwie wtrysków. Powinno siknąć paliwo. Ciśnienie powinno się utrzymać po nocy.
Jak nie ma ciśnienia to regulator ciśnienia w zespole pompy jest problemem i nie pomoże wymiana wkładu pompy.
Generalnie to w zespole pompy może być kilka problemów.
Filtr paliwa w niego wbudowany, sama pompa paliwa lub/i regulator ciśnienia.
Kolejny problem jaki możesz mieć to zaśniedziałe styki lub zgnite przewody. Od tego bym zaczął.
•
|