Pomoc w poszukiwaniu GS III
Tak więc zostaje 1,4 Tce no risk no fun.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2019, 22:17 przez Lionel2000.)
Zostaje najlepszy z możliwych 2.0 i 1.6 dci
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
To prawda w 1.4 potrafi polecieć UPG, jednak nie są to jakieś nagminne ilości uważam, że są one na równym poziomie z innymi modelami silników, jednak wiąże się z tym inna poważniejsza sprawa, gdy uszczelka zaczyna przeciekać, a nie dzieje się to natychmiast i gwałtownie, płyn stopniowo przedostaje się do komory spalania, a duży ubytek w układzie chłodzenia nie zauważony lub zbagatelizowany przez użytkownika doprowadza do przegrzania silnika w konsekwencji może dojść do pęknięcia tulei cylindrycznej, a wtedy koszty naprawy są nie małe.
W 1.4TCe warto zainteresować się łańcuchem rozrządu, teoretycznie producent nie przewiduje jego wymiany, za to proponuje wyminę oleju co 30tys.km :-) Przy interwałach olejowych 30tys.km przy przebiegach 150-180tys.km radziłbym wymienić łańcuch, napinacz i prowadnice (taki oryginalny komplet nie kosztuje więcej jak 350zł), znam i widziałem kilka 1.4TCe z przebiegami 190~250tys. w których fabryczne łańcuchy były w niezłym stanie o pokręciły by się jeszcze trochę. Znam też przypadki w których przy przebiegu ~200tys.km łańcuch był już tak rozciągnięty, że spadł z kół zębatych i został rozerwany, to przypadek jednego z naszych kolegów z forum, podczas naprawy okazało się, że przebieg auta jest mocno dyskusyjny. Tak luźnego łańcucha nie sposób jest nie usłyszeć w tak cichym silniku, rozciągnięty łańcuch słychać bardzo dobrze, silnik pracuje niestabilnie, problemy z uruchamianiem oraz błędy synchronizacji zapłonu. Użyję nawet stwierdzenia, że słychać go jak starego rozklekotanego diesla. To są jak dla mnie skrajne zaniedbania użytkownika, a konsekwencje zbagatelizowania rozciągniętego łańcucha mogą być poważne, łańcuch rżnie po obudowie i pokrywie rozrządu generując opiłki, które krążą po silniku i zacierając panewki i inne podzespoły ruchome. Dotyczy to Wszystkich silników na łańcuchu: 0.9; 1.2; 1.4; 1.6; 1.8 z rodziny TCe; wolnossaki 2.0 M4R i 1.6SCe oraz 1,6dCi i 2.0dCi, a najbardziej 2.0dCi z mocami powyżej 150KM ! Najlepszym sposobem na długą i nie zawodną pracę łańcucha jest wymiana oleju co 10-15tys.km, a przebiegi 300tys.km są osiągalne. Jakiś czas temu sprawdziłem stan napinacza łańcucha w M3 Coupe 1.4TCe160 żony, na napinaczu łańcucha pozostało jeszcze 60-65% do osiągnięcia maximum wychylenia, przebieg niecałe ~130tys., olej zmieniany w silniku co 10-12tys. Patrząc matematycznie i procentowo 130tys. x 3 = 390tys.km i nienapięty dobrze łańcuch dopiero zacznie sobie `tańczyć` (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2019, 22:12 przez h4jt.)
Warto poczytać: https://www.wyborkierowcow.pl/uzywane-re...KbB0B02h90
Tutaj jest ciekawa oferta granda ale tylko 5-cio osobowego
https://www.olx.pl/oferta/renault-scenic...zY6ku.html |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości