Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pomoc w poszukiwaniu GS III


Jakub
Zarejestrowani

op Dokładnie, niestety inne nie dla mnie.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

A 2,0 CVT?

Odpowiedz
Jakub
Zarejestrowani

op 2.0 OK ,ale automat nie.
Nie dogodzisz No Biggrin

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Tak więc zostaje 1,4 Tce no risk no fun.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2019, 22:17 przez Lionel2000.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Zostaje najlepszy z możliwych 2.0 i 1.6 dciBiggrin

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • Vapor
h4jt
Zarejestrowani

To prawda w 1.4 potrafi polecieć UPG, jednak nie są to jakieś nagminne ilości uważam, że są one na równym poziomie z innymi modelami silników, jednak wiąże się z tym inna poważniejsza sprawa, gdy uszczelka zaczyna przeciekać, a nie dzieje się to natychmiast i gwałtownie, płyn stopniowo przedostaje się do komory spalania, a duży ubytek w układzie chłodzenia nie zauważony lub zbagatelizowany przez użytkownika doprowadza do przegrzania silnika w konsekwencji może dojść do pęknięcia tulei cylindrycznej, a wtedy koszty naprawy są nie małe.
W 1.4TCe warto zainteresować się łańcuchem rozrządu, teoretycznie producent nie przewiduje jego wymiany, za to proponuje wyminę oleju co 30tys.km :-)
Przy interwałach olejowych 30tys.km przy przebiegach 150-180tys.km radziłbym wymienić łańcuch, napinacz i prowadnice (taki oryginalny komplet nie kosztuje więcej jak 350zł), znam i widziałem kilka 1.4TCe z przebiegami 190~250tys. w których fabryczne łańcuchy były w niezłym stanie o pokręciły by się jeszcze trochę.
Znam też przypadki w których przy przebiegu ~200tys.km łańcuch był już tak rozciągnięty, że spadł z kół zębatych i został rozerwany, to przypadek jednego z naszych kolegów z forum, podczas naprawy okazało się, że przebieg auta jest mocno dyskusyjny.  
Tak luźnego łańcucha nie sposób jest nie usłyszeć w tak cichym silniku, rozciągnięty łańcuch słychać bardzo dobrze, silnik pracuje niestabilnie, problemy z uruchamianiem oraz błędy synchronizacji zapłonu. Użyję nawet stwierdzenia, że słychać go jak starego rozklekotanego diesla.
To są jak dla mnie skrajne zaniedbania użytkownika, a konsekwencje zbagatelizowania rozciągniętego łańcucha mogą być poważne, łańcuch rżnie po obudowie i pokrywie rozrządu generując opiłki, które krążą po silniku i zacierając panewki i inne podzespoły ruchome.
Dotyczy to Wszystkich silników na łańcuchu: 0.9; 1.2; 1.4; 1.6; 1.8 z rodziny TCe; wolnossaki 2.0 M4R i 1.6SCe oraz 1,6dCi i 2.0dCi, a najbardziej 2.0dCi z mocami powyżej 150KM !
Najlepszym sposobem na długą i nie zawodną pracę łańcucha jest wymiana oleju co 10-15tys.km, a przebiegi 300tys.km są osiągalne.
Jakiś czas temu sprawdziłem stan napinacza łańcucha w M3 Coupe 1.4TCe160 żony, na napinaczu łańcucha pozostało jeszcze 60-65% do osiągnięcia maximum wychylenia, przebieg niecałe ~130tys., olej zmieniany w silniku co 10-12tys. Patrząc matematycznie i procentowo  130tys. x 3 = 390tys.km i nienapięty dobrze łańcuch dopiero zacznie sobie `tańczyć`

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2019, 22:12 przez h4jt.)

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Warto poczytać: https://www.wyborkierowcow.pl/uzywane-re...KbB0B02h90

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • pio555
Kulpas
Zarejestrowani

Tutaj jest ciekawa oferta granda ale tylko 5-cio osobowego
https://www.olx.pl/oferta/renault-scenic...zY6ku.html

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości