Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pomoc przy wyborze SC II


rav130@wp.pl
Zarejestrowani

op Witam 
Jako, że obecny SC I ph II 1,6 z ASB dokonał żywotu po raz 3, więc czas rzucić się na coś nowszego. Rozważam zakup pomiędzy: 
https://www.olx.pl/oferta/renault-scenic...xvNIH.html
a
https://www.olx.pl/oferta/renault-grand-...xvVEa.html

Wiem 2 różnie skrajne samochody. Nie przeszkadzają mi wymiary granda ale nie pali się aby mieć większy bagażnik. W przypadku tego 1,9 dci po dokładniejszych informacjach auto do negocjacji gdyż brak mu mocy na wyższych obrotach (EGR i wtryski po czyszczeniu właściciel podejrzewa przepływkę powietrza, rzekomo turbina "żyje"). Nawet w przypadku negocjacji i tak się obawiam, że pół silnika może być do robienia więc finalna kwota może wynieść 2 tyle co za samochód a i tak nie wiadomo czy uda się go doprowadzić do stanu jezdnego. Co do tego scenica z LPG trochę się jej obawiam gdyż jak widzę wersja jest chyba poliftowa, dosyć bogato wyposażona (podgrzewane fotele itp) przebieg wydaje się w miarę realny do wieku ale jednak cena nie jest zbyt wysoka, właściciel ma mi podesłać nr VIN. Budżet na zakup samochodu nie jest zbyt wysoki do ok. 9 000 co może powodować, że znalezienie Scenica II który pozwoli na w miarę bezkosztową jazdę w najbliższych latach będzie graniczyć z cudem. Czy warto sobie zawracać głowę którymiś z tych aut ? Jakieś przemyślenia spostrzeżenia na co zwrócić uwagę przy ew. oględzinach ?

pio555
Junior Administratorzy

juz bym wolał auto z forum
https://www.scenic-forum.pl/Watek-S-Gran...0-KM-2006r
a jesli z tamtych dwóch to tego z LPG

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
PRZEMEK1981
Zarejestrowani

Witaj kolego, również zgodzę się z przedmówcą ,że to z forum masz w swoim zakładanym budżecie a jednak nic kolega z forum nie ukrywa, auto z tej co się orientuję ma mało awaryjną jednostkę i napisał co i jak było robione i wersja wyposażeni też fajna, przemyśl ale w tego diesla z Olx bym sie nie pchał, daj znać jak coś znajdziesz i kupisz pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2018, 23:10 przez PRZEMEK1981.)

FanRenault89
Zarejestrowani

Ten z LPG to przejsciowka czyli na plus. Tego 1.9 bym nie chciał bo Bóg wie jaka jest jego przeszłość

Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Ten z LPG wiadomo ile ma km zrobione na gazie? Bo żeby nie okazał się skarbonką jeśli chodzi o instalację i silnik, gdyż przebieg ma znaczny

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2018, 08:38 przez Grzegorz Łubieński.)

pio555
Junior Administratorzy

Przebieg ma znaczny tzn normalny dla rocznika.... pewnie większość aut z tego forum ma tyle tylko przed zakupem były skręcone....

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

chodziło mi bardziej o przebieg LPG, to że przebiegi w PL są kręcone to wiadomo

rav130@wp.pl
Zarejestrowani

op Ważność butli z gazem 5 lat więc prawdopodobne jest, że przynajmniej od 5 lat LPG jest w samochodzie, przy założeniu, że mało kto zainstaluje LPG do auta które roczne przebiegi robi rzędu 5 tyś km trzeba przyjąć ok. 25 000 rocznie przebiegu co może dać wynik ok. 125 000 km na LPG. Mam nr. VIN auta rejestracja jest gdybym znał datę pierwszej rejestracji można by było ustalić ostatnie roczne przebiegi auta.

Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

poproś sprzedawcę to poda (chyba) date Irej. A homologacja na butle nie jest na 10 lat ?

maciej1486
Zarejestrowani

(21-11-2018, 10:25)Grzegorz Łubieński napisał(a): poproś sprzedawcę to poda (chyba) date Irej. A homologacja na butle nie jest na 10 lat ?
Jest, ale to ze wazna jest 5 lat tzn ze 5 lat min juz jest w aucie.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS






Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości