ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 27-10-2016, 19:41
(27-10-2016, 16:53)Kapitan Powolny napisał(a): ak naprawdę to duże znaczenie ma ułożenie rurki ssącej od wielozaworu w butli. Pytanie zasadnicze: jaki sterownik (producent i model) + jaki osprzęt?
Nie można bowiem tego generalizować, w zależności od marki i typu sterownika oraz wersji oprogramowania - jego funkcje mogą się znacznie różnić.
W Polonezie (klasyczna instalacja gazowa z najprostszym sterownikiem) wyjeżdżę gaz do końca, w Volvo jest to już niemożliwe.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Sterownik KME Tech Nevo
Wtryski Barracuda
Reduktor Tur
Wielozawór tomasetto
butla toroidalna Bormech 48 litrów
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 28-10-2016, 08:11
Na serio - sprawdził bym konfigurację oprogramowania sterownika.
KME nie powinien dopuszczać do całkowitego opróżnienia zbiornika, przynajmniej przy prawidłowych ustawieniach parametrów układu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(28-10-2016, 08:11)ko-ma napisał(a): Na serio - sprawdził bym konfigurację oprogramowania sterownika.
KME nie powinien dopuszczać do całkowitego opróżnienia zbiornika, przynajmniej przy prawidłowych ustawieniach parametrów układu.
Przed podgięciem pływaka butla została opróżniona w atmosferę- więc zakładam że była pusta. Po opróżnieniu i podgięciu auto odpaliło na gazie ale po 300 metrach sterownik przełączył na benzynę. To tylko potwierdza.
Zatankowałem 41 litrów co dało mi zasięg 450 km. Drugie tankowanie na innej stacji dało wynik 39 litrów- także chyba jednak jest możliwe wyjeżdżenie butli do zera.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 31-10-2016, 06:34
(30-10-2016, 21:41)Kapitan Powolny napisał(a): także chyba jednak jest możliwe wyjeżdżenie butli do zera Tak, przy nieprawidłowo skonfigurowanym oprogramowaniu sterownika.
Przy tym nie jest to bezpieczne.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 31-10-2016, 08:29
A to dlaczego?
@ kapitan Powolny, tu nie tyle chodzi o rozszerzalność cieplną gazu (mieszanina propan-butan) co o rozszerzalność tej cieczy. To są butle ciśnieniowe i są obliczone na wzrost ciśnienia gazu.
Jednakże ciecz podlega także rozszerzaloności cieplnej i jest nieściśliwa. To dlatego tankowanie butli pod korek jest niebezpieczne bo grozi rozerwaniem butli.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(31-10-2016, 08:29)Lepus napisał(a): A to dlaczego?
@ kapitan Powolny, tu nie tyle chodzi o rozszerzalność cieplną gazu (mieszanina propan-butan) co o rozszerzalność tej cieczy. To są butle ciśnieniowe i są obliczone na wzrost ciśnienia gazu.
Jednakże ciecz podlega także rozszerzaloności cieplnej i jest nieściśliwa. To dlatego tankowanie butli pod korek jest niebezpieczne bo grozi rozerwaniem butli.
No i dochodzimy do sedna mojego pytania w tym wątku. Czy poduszka rzędu 85% jest bezpieczna?
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
tilok
80
0
10
11
SC II ph II
2007
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Puławy
tilok
Zarejestrowani
— 06-11-2016, 16:58
Mam zbiornik 58 l a tankuję 54 l. Pływak oczywiście podgięty bo wcześniej wchodziło 48 l. Póki co żyję a wczoraj tankowałem :)
•
easydoor
105
0
18
42
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Grodzisk Wlkp.
easydoor
Zarejestrowani
— 06-11-2016, 18:08
(06-11-2016, 16:58)tilok napisał(a): Mam zbiornik 58 l a tankuję 54 l. Pływak oczywiście podgięty bo wcześniej wchodziło 48 l. Póki co żyję a wczoraj tankowałem
Tilok a ten zbiornik 58l masz w sceni czy w innym aucie ?
•
Kapitan Powolny
1,047
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(06-11-2016, 18:08)easydoor napisał(a): (06-11-2016, 16:58)tilok napisał(a): Mam zbiornik 58 l a tankuję 54 l. Pływak oczywiście podgięty bo wcześniej wchodziło 48 l. Póki co żyję a wczoraj tankowałem
Tilok a ten zbiornik 58l masz w sceni czy w innym aucie ?
Czyli jak dziś mi weszło 43 litry przy butli 48 to przerwałem praktycznie tuż przed odbiciem zaworu.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
|