op
Kolejny problem w moim aucie. Klima nabita i zapach czynnika w środku. Prawdopodobnie walnięty parownik albo nieszczelność na łączeniu. Muszę dostać się do parownika, macie jakiś schemat w którym miejscu deska jest poprzykręcana, albo jakąś kolejność rozkręcania?
Po włączeniu klimy, zapach czynnika w aucie.
Czy ten "zapach" to na 100% czynnik klimatyzacji?
Może coś innego? Płyn chłodniczy, albo nawiew zasysa coś z pod maski? Masz to potwierdzone ubytkiem czynnika z układu klimatyzacji?
op
(12-08-2022, 08:12)Patrys4891 napisał(a): Czy ten "zapach" to na 100% czynnik klimatyzacji?Raczej czynnik, specyficzny zapach który jest czuć od momentu nabicia klimy. Czynnika ubywa choć bardzo mało. W sumie ze 2 miesiące klima się włączała dobrze a teraz już potrafi się wyłączyć podczas dłuższej pracy. Płyn chłodzący na razie w normie choć też mi ubywało i się już martwiłem. Ale możliwe podczas wymiany pompy wody gdzieś dobrze się nie odpowietrzył ale na razie obserwuje. Tak czy inaczej kokpit do ściągnięcia.
Do czynnika klimatyzacji zwykle serwisy dodają kontrast, który świeci w promieniach UV.
Trzeba poświecić taką lampą i będzie widać gdzie jest nieszczelność. Oczywiście może być wyciek z parownika, ale może to też z zewnątrz zaciągać.
Wyjmiesz filtr kabinowy i powinno być coś widać pod UV.
No chyba że puszcza na przejściu przez ścianę grodziową, ale wtedy nie ma potrzeby zrzucania deski. Dostęp od strony silnika. Wtedy wystarczy wymienić uszczelki. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2022, 15:34 przez krzysztofk.)
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości