Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 21-03-2019, 23:43
op
Siema, ostatnio robiłem przegląd przedniej osi przed wymianą hamulców żeby wiedzieć co ewentualnie zamówić.
Ogólnie szukam przyczyny ewidentnie zmniejszonej stabilności w prowadzeniu.
Podejrzewam kiepskie opony zimowe, po dopompowaniu chyba jakby lepiej ale nie wiem.
Jednak jak miałem ściągnięte koła i podniesiony cały przód, nie znalazłem żadnych luzow na żadnym elemencie kierowniczym lub zawieszenia.
Jedyne co zauważyłem to fakt że ręcznie obracając zwrotnice, strzela coś nad sprezynami - jakby łożysko. Tak jakby naprezala się lekko sprężyna i w pewnym momencie puszcza. Po obu stronach.
Ruszając kierownicą jest wszystko ok.
Jednocześnie wydaje mi się że muszę użyć zbyt dużej siły do obracania zwrotnicą ręcznie...
Jak myślicie, może to wskazywać na łożyska amorków?
Dziwi mnie to że jak auto stoi na kołach, żadnego problemu nie czuć i nie słychać. Tylko jakby miota nim coś w szybszych zakrętach.
Ewentualnie jeszcze same amortyzatory są padaka. Ale na przeglądzie parę miesięcy temu nic nie wyszło, miały oba chyba powyżej 60% sprawności
#Wytapatalkowane
•
Warsztat pod chmurką
343
5
124
12
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Drawski Młyn
60% sprawności w tak wysoko położonym środkiem ciężkości jaki ma SC2 to totalny szajs
Do tego jeszcze przyblokowujące się łożyska poduszek amortyzatorów i mamy istne KOMBO do "pływania" i prowadzania i autem na nierównościach.
Zadając pytanie udzieliłeś równocześnie trafnej odpowiedzi na twój problem.
•
Mati
26,569
101
4837
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 22-03-2019, 10:36
Nie będą to amortyzatory, 60 % to dobry wynik. Czy myślisz że po wymianie będziesz mieć więcej jak 80%?
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Poduszka i łożysko do wymiany, na początek
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2019, 10:38 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• A2-eR11
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Łożyska na kolumnach mogą wydawać dźwięki podobne do strzelającej sprężyny.
Nie musi to być objaw uszkodzenia, po podniesieniu samochodu zmienia się kąt na kolumnie wtedy lekko otwiera się obudowa łożyska i to ona tak psztyka. Jak auto stoi na kołach to nie psztyka.
Pływanie przodu bądź jak ucieka tył to wina amortyzatorów.
Poza tym poduszki łatwo sprawdzić, naciskasz mocno na przód a druga osoba kładzie rękę na górze Mc persona jak stuka to do wymiany.
Druga metoda, przód podlewaruj na około 20-30 cm pod koło podłóż długi gruby drąg bądź rurę. Złap za jej przeciwległy koniec i energicznie podnoś do góry. Jak będzie stukało to poducha do wymiany.
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 22-03-2019, 13:49
W Grandzie mieliśmy problem z pływaniem po drodze.
Rama pomocnicza była luźna / poluzowane śruby.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 22-03-2019, 14:06
op
Właśnie o to chodzi ze jak stoi normalnie to nie idzie żadnego problemu wyczuć. Muszę w takim razie zacząć diagnostykę pod tym kątem, ale dopiero po robocie z hamulcami bo za dużo naraz
Uświadomiliscie mi przynajmniej ze jakas lipa musi być z tym, bo układ kierowniczy jest ok... Ramy jeszcze raz posprawdzam ale raczej na pewno bym zauważył z kanału.
Dzięki wielkie narazie
#Wytapatalkowane
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 22-03-2019, 17:08
(22-03-2019, 14:06)Trodor napisał(a): Właśnie o to chodzi ze jak stoi normalnie to nie idzie żadnego problemu wyczuć. Muszę w takim razie zacząć diagnostykę pod tym kątem, ale dopiero po robocie z hamulcami bo za dużo naraz
Uświadomiliscie mi przynajmniej ze jakas lipa musi być z tym, bo układ kierowniczy jest ok... Ramy jeszcze raz posprawdzam ale raczej na pewno bym zauważył z kanału.
Dzięki wielkie narazie
#Wytapatalkowane
Tak po prostu - nie zauważysz, jak nie patrzysz dokładnie tam.
Kawałek łoma, solidnie się zaprzeć - i wszystko pokaże.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 22-03-2019, 17:15
(22-03-2019, 10:36)Mati napisał(a): Nie będą to amortyzatory, 60 % to dobry wynik. Czy myślisz że po wymianie będziesz mieć więcej jak 80%?
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Poduszka i łożysko do wymiany, na początek
Wysłane z kolorowego kalkulatora Procenty procentami.... Powiedziałbym że one niczego nie odzwierciedlają. Ważny jest wykres. Jeśli się. Pokrywają oba to jest git. Jeśli tylko patrząc na %to u mnie w sluzbuwce trzeba by wymienić, bo pokazało na tylnej osi 12% a to. Dlatego że jest tam resor. pusta paka i robi swoje a wykres wyszedł ładnie. A samochod ma 2 lata.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(22-03-2019, 17:15)scrabi83 napisał(a): (22-03-2019, 10:36)Mati napisał(a): Nie będą to amortyzatory, 60 % to dobry wynik. Czy myślisz że po wymianie będziesz mieć więcej jak 80%?
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Poduszka i łożysko do wymiany, na początek
Wysłane z kolorowego kalkulatora Procenty procentami.... Powiedziałbym że one niczego nie odzwierciedlają. Ważny jest wykres. Jeśli się. Pokrywają oba to jest git. Jeśli tylko patrząc na %to u mnie w sluzbuwce trzeba by wymienić, bo pokazało na tylnej osi 12% a to. Dlatego że jest tam resor. pusta paka i robi swoje a wykres wyszedł ładnie. A samochod ma 2 lata.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka To tak jak z korektami wtrysków, niby w normie a 4 wtryski uszkodzone.
(22-03-2019, 14:06)Trodor napisał(a): Właśnie o to chodzi ze jak stoi normalnie to nie idzie żadnego problemu wyczuć. Muszę w takim razie zacząć diagnostykę pod tym kątem, ale dopiero po robocie z hamulcami bo za dużo naraz
Uświadomiliscie mi przynajmniej ze jakas lipa musi być z tym, bo układ kierowniczy jest ok... Ramy jeszcze raz posprawdzam ale raczej na pewno bym zauważył z kanału.
Dzięki wielkie narazie
#Wytapatalkowane
Dokładnie, jak stoi na kołach to nie strzela.
Zwróć uwagę, że łożysko kolumny zamknięte jest w dwuczęściowej, dwukolorowej (kremowo/czarnej) bądź jednokolorowej (czarnej) obudowie. Części obudowy łączone są za pomocą zatrzasków. Jak podniesiesz samochód to właśnie ta obudowa otwiera się a jak kręcisz kołami zamyka i to jest właśnie owe strzelanie. Jak postawisz samochód na kołach to obudowa zatrzaskuje się i kręcąc kołami nic nie strzela.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2019, 18:31 przez haszczurur.)
•
amigozm
251
1
26
18
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Radom
amigozm
Zarejestrowani
— 27-03-2019, 19:29
Borykam się z taką samą przypadłością. Auto jedzie, gdzie chce, ruszając na maksymalnie skręconych kołach da się odczuć jakby poślizgi samochodu. Luzów żadnych nie ma, maglownica w super stanie, wszystkie tuleje sztywne, opony nowe.
Dziś podniosłem przód auta i zauważyłem, że amortyzator od strony kierowcy jest cały tłusty, drugi suchy. Nie wiem, czy może to być przyczyna
•
|