O to ja dorzuce swoje 5 groszy. Przy ostatniej wymianie oleju 3 tys km temu zastosowalem 1szy raz w zyciu plukanke firmy liqy. Fakt ze olej sciekal 15 min ponad do ostatniej kropli i wylecial czarny jak smola i dosc rzadki jak na olej. Po 3 tys km powiem ze olej jest jeszcze zloty lekko tylko czerni szmatke przy wycieraniu bagnetu. Procz tego nic wiecej nie zaobserowalem. Aaaaa silnik tce jak cos xd
Płukanie silnika
To ja dodam jedna uwage. Plukanie bylo popularyzowane w czasach byle jakich olejow mineralnych. W czasach gdy filtry nie zbieraly tak jak wspolczesne.. Gdy pojecie "wlasciwosci myjace" bylo abstrakcja.
Obecne oleje nie wymuszaja zadnych dodatkowych plukanek. Chyba ze ktos uzywa najtanszego, mineralnego, niewiadomego pochodzenia i zamiast zmieniac, tylko go uzupelnia. Do tego w starym (40+) konstrukcyjnie silniku, lub zwyczajnie, dobiegajacym konca z ogromnymi przedmuchami. Ale wtedy plukanie nie koniecznie przyniesie korzysc. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
ja też dodam jedną uwagę. Widziałem na warsztacie rozebrany silnik od Peugeota - 1,6 THP. Silnik miał ok 50 tyś przebiegu i kilka lat. Jeździł tylko na olejach syntetycznych. Uszkodzony był rozrząd i miał zdjętą głowicę. W kanałach olejowych był widoczny delikatny osad, rozmawiałem z mechanikiem na temat płukanek i powiedział mi, że co którąś wymianę warto użyć. i pokazał mi ten silnik.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2018, 19:08 przez Grzegorz Łubieński.) (10-12-2018, 17:22)halasma napisał(a): Plukanie bylo popularyzowane w czasach byle jakich olejow mineralnych.tylko,z większość olejów na rynku to tak naprawdę oleje mineralne niewiadomej jakości
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Mechanik polecał płukanie silnika. W tym akurat silniku nie wiem czy były używane płukanki, nie wiem jak często był olej zmieniany. Wiem za to, że można silnik zasyfic jazdą na krótkich odcinkach, po kilka km
Vexus
— 10-12-2018, 19:54
Tyle tylko że silnik THP Peugeota to słaby argument ;) tam nawet płukania silnika nic nie daje bo problemem jest nagar z kolektora, o rozrzadzie w tym silniku nie wspomne bo to tragedia jakaś.
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości