Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pierścień ABS


polaq
Zarejestrowani

Jeżeli łożysko ma taki luz to podlewaruj przód i ruszaj kołem góra - doł, lewo-prawo. Powinno się wyczuć taki luz na łożysku.
Przed wymianą tarcz i klocków tego nie było?
Może z zaciskiem jest coś nie tak.

Odpowiedz
maqua
Zarejestrowani

op Pozwolę sobie zacytować bo wydaje mi się że u mnie jest podobnie i dlatego wydaje mi się że może to być  przez ten pierścień ABS , w tych przypadkach jest to scenic 1 dlatego jest to pierścień z ząbkami u mnie tego nie ma i czy możliwe że przy magnetycznym pierścieniu też tak może być.Przy gwałtownym hamowaniu ABS się załącza kontrola trakcji również działa.

Witam.miałem podobny problem.
Na początku drgania na pedale hamulca tylko w końcowej fazie hamowania, z czasem ustało, a teraz bez względu na prędkość od czasu do czasu pedał drga jakby jedno z kół się zblokowało i uaktywnił się ABS. U mnie kontrolka od ABS nie świeci się. Kilka dni temu sprawdzałem pierścienie przy czujnikach ABS. Jeden z nich był pęknięty i obracał się swobodnie względem półosi. Wydaje mi się że gdy pierścień jest pęknięty ale nie obraca się to objawy występują tylko w końcowej fazie hamowania przy małej prędkości. W momencie gdy zaczyna się obracać to wtedy objawy występują bez względu na prędkość. Niebawem jadę wymienić pierścień, więc napiszę czy wszystko ok.
Przyczyną drgania na pedale hamulca może być również zabrudzenie pierścienia (coś wpadło pomiędzy zęby pierścienia) lub zsunięcie się opaski od gumowej osłony przegubu na półosi, która jest zamocowana obok pierścienia (koła przednie).

Witam
Ja mam podobny efekt i właśnie się dowiedziałem u mechanika, co jest przyczyną w moim przypadku. Pękł mi pierścień od czujnika ABS (co dziwne na obu przednich kołach jednocześnie). Przez to pęknięcie ząbki na tym pierścieniu nie są w regularnych odstępach i czujnik traktuje to jako poślizg i włącza ABS

(12-04-2019, 19:55)polaq napisał(a): Jeżeli łożysko ma taki luz to podlewaruj przód i ruszaj kołem góra - doł, lewo-prawo. Powinno się wyczuć taki luz na łożysku.
Przed wymianą tarcz i klocków tego nie było?
Może z zaciskiem jest coś nie tak.

Będę miał chwilę to podniosę szczeniaka i sprawdzę. Przed wymianą tarcz i klocków też było, może teraz troszkę jest to miej odczuwalne i rzadziej występuje ale jest. Może przy wymianie troszkę syfu wypadło , może trzeba rozkręcić i wyczyścić tylko nie wiem. Wychodzi na to że nikt nie miał takich problemów w scenicu II.U mnie jest to takie przeskakiwanie w dół pedału przy końcowej fazie hamowani.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2019, 20:22 przez maqua.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Zajrzyj czy czujnik abs siedzi pewnie w mocowaniu.
Może rdza zeżarła blaszkę mocującą (bardzo częste w SCii)
i czujnik drga podczas dohamowywania - taka moja teoria

Odpowiedz
maqua
Zarejestrowani

op
(12-04-2019, 20:27)polaq napisał(a): Zajrzyj czy czujnik abs siedzi pewnie w mocowaniu.
Może rdza zeżarła blaszkę mocującą (bardzo częste w SCii)
i czujnik drga podczas dohamowywania - taka moja teoria
W sumie przy zakładaniu tarcz nie ściągałem z blaszek czujników ale też nie sprawdzałem wnikliwie to że zardzewiałe to fakt , warto sprawdzić.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
maqua
Zarejestrowani

op A więc napiszę mam nadzieję że zakończenie tak jak pisałem po wymianie tarcz i klocków hamulcowych jeszcze było odczuwalne wpadanie pedału hamulca, ale już mniej intensywne. Dalej wydawało mi się coś związanego z ABS , za radą kolegi z forum miałem się wziąć za oczyszczanie przewód do ABS włącznie z blaszką. I nagle po przejechaniu coś około 100-150 km po wymianie, jak na razie problem ustąpił . Oby tak już zostało

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maqua za ten post post:
  • scrabi
michaldck
Zarejestrowani

Kurde, nie wierzę w takie zbiegi okoliczności. Ale może...

napisane telefonem

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(18-04-2019, 20:34)maqua napisał(a): A więc napiszę mam nadzieję że zakończenie tak jak pisałem po wymianie tarcz i klocków hamulcowych jeszcze było odczuwalne wpadanie pedału hamulca, ale już mniej intensywne. Dalej wydawało mi się coś związanego z ABS , za radą kolegi z forum miałem się wziąć za oczyszczanie przewód do ABS włącznie z blaszką. I nagle po przejechaniu coś około 100-150 km po wymianie, jak na razie problem ustąpił . Oby tak już zostało

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
No i git..... Brawo Ty

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
maqua
Zarejestrowani

op
(18-04-2019, 21:16)michaldck napisał(a): Kurde, nie wierzę w takie zbiegi okoliczności. Ale może...

napisane telefonem
Też bym wolał wiedzieć co, zrobić i mieć problem z głowy....Thumbup

Odpowiedz
Rysal
Zarejestrowani

Pamiętam, że takie zjawisko miałem w SC I phII i wymieniałem całą piastę tylnego koła bo pierścień był na piaście. Brakowało 1 lub 2 ząbków.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-04-2019, 07:03 przez Rysal.)

Odpowiedz
maqua
Zarejestrowani

op
(19-04-2019, 07:02)Rysal napisał(a): Pamiętam, że takie zjawisko miałem w SC I phII i wymieniałem całą piastę tylnego koła bo pierścień był na piaście. Brakowało 1 lub 2 ząbków.
W 1 tak są pierścienie natomiast w 2 już są łożyska z magnetycznym pierścieniem . Z tyłu tarcze z łożyskiem wymieniłem , jak się będzie powtarzać problem to przód łożysko mi zostanie w razie co.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości