Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pasek alternatora-klimy


twilk7
Zarejestrowani

Wypiąć wtyczkę i podać prąd z aku.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Maciej_g
Zarejestrowani

op Koło alternatora chodzi, lekko, napinacz też ale te największe dziwnie działa jest jakby nie dokręcone ma lekkie luzy, kręci się ale śruba w środku stoi w miejscu

Koło można trzymać i kręcić tą śruba, na tym kole były resztki spalonej gumy


Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2020, 09:43 przez Maciej_g.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

(27-06-2020, 09:37)Maciej_g napisał(a): Koło alternatora chodzi, lekko, napinacz też ale te największe dziwnie działa jest jakby nie dokręcone ma lekkie luzy, kręci się ale śruba w środku stoi w miejscu

Koło można trzymać i kręcić tą śruba, na tym kole były resztki spalonej gumy


Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
"te największe" czyli koło pasowe wału?
Jak ma luzy to od razu do wymiany. Miałeś bardzo dużo szczęścia że pasek nie wpadł pomiędzy koło pasowe a obudowę rozrządu. Mogło się skończyć grubą naprawą silnika.

Odpowiedz
Maciej_g
Zarejestrowani

op Stary pasek pękł po wyłączeniu silnika, kupię koło i dam do mechanika nie wiem jak zblokować te koło, żeby odkręcić śrubę,

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

W silniku F4R 2.0 16V należy zablokować rozrząd: wał i wałki.
Koło rozrządu na wale nie ma klina jest na ścisk z kołem pasowym więc bez zblokowania całego rozrządu może się przestawić.
Oczywiście są tacy co im się udało bez blokowania...
Mechanik niech od razu sprawdzi sprężarkę i alternator. Coś spowodowało pęknięcie paska PK i nie było to koło pasowe wału korbowego. Uszkodzone koło to raczej skutek a nie przyczyna.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2020, 10:33 przez polaq.)

Odpowiedz
Maciej_g
Zarejestrowani

op Dzięki chłopaki za pomoc, sama wymiana paska była łatwa założyłem go z ciekawości, i zdjolem, w poniedziałek mechanik. Pozdrawiam

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ivan_drago
Zarejestrowani

Podepnę się do tematu.
Mój samochód to SIII, ma 6.5 roku. Poprzedni właściciel zawsze serwisował w ASO, więc niedawno skontaktowało się ze mną właśnie to ASO proponując wymianę paska akcesoriów i napinaczy za 1000 zł. Dlaczego? A dlatego, że z kalendarza wymian wynika, że trzeba to zrobić po 6 latach albo przejechanych 150 tyś. km. No i teraz mam zagwozdkę: zmieniać, nie zmieniać, pojechać do mechanika z nie-ASO i niech oceni czy to zmieniać czy nie? Ile taka przyjemność kosztuje poza ASO? Wiadomo, skutki zaniedbania mogą być poważne - niech tylko pasek spadnie na tę złą stronę...

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(27-06-2020, 14:41)ivan_drago napisał(a): Ile taka przyjemność kosztuje poza ASO?
koszt częsci + 50 PLN

(27-06-2020, 14:41)ivan_drago napisał(a): wymianę paska akcesoriów i napinaczy za 1000 zł
u nich cześci 3x tyle co w sklepie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2020, 14:48 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
itek
@ pio555 napisał "koszt częsci + 50 PLN" - chyba sam pasek?
" Mosiek siedzi nad obiadem i ma dylemat czy zjeść, czy sprzedać. Jak zjadł, beknął i mówi - lepiej było sprzedać".
Zawsze jest dylemat jak zrobić, tanio czy drogo?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(27-06-2020, 19:57)itek napisał(a): chyba sam pasek?
wymieniałem miesiąc temu w M3 1,6 dci wraz z olejem i fakt tylko rolką
robota z olejem kosztowała mnie 50PLN więc wymiana paska rolki i napinacza nie powinna w/g mnie kosztować więcej

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości