Parowanie szyb !!!
Filtr kabiny to jedno ale ja bym szukał wody w kabinie. Pod dywanami, w schowkach podłogowych, głębiej pod gąbkami, odpływ klimy, bagażnik i jego wszystkie zakamarki. Nieszczelność nagrzewnicy objawia się powodzią w kabinie.
(23-10-2016, 22:46)Mati napisał(a): czytam wszystko i nie wiem, parują mi strasznie szyby, pomaga tylko jazda z włączoną klimą, dywaniki suche, w schowkach suchoW czasie opadów czy zawsze Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Filtr kabiny musi być drożny i dobrze założony, inaczej będzie kupa.
W naszych autach rozwiązanie wentylacji jest zorganizowane trochę inaczej niż w innych autach, tzn. filtr p.pyłkowy jest za wentylatorem. Aby wszystko działało dobrze filtr musi być drożny (czyt. czysty) i szczelnie założony!!! Wentylacja nie będzie działać bez włożonego filtra, ze źle włożonym filtrem (odwrotnie, nieszczelnie). Przy wkładaniu filtra musi być charakterystyczne i wyczuwalne "wszkoczenie" na pozycję. Cieknąca nagrzewnica daje dwa objawy: 1. Mokra wykładzina - nie mylić z gąbką pod spodem, płyn cieknie po wykładzinie i wsiąka w nią 2. Ubywający poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Ponad to czuć taki słodko mdły zapach w aucie. W większości przypadków stawiam jednak na filtr powietrza. (23-10-2016, 22:58)Mati napisał(a): ktoś widział jakiś wątek jak oczyścić liście z silniczka? podesłać proszę Są dwie drogi: 1. Demontaż kokpitu i dostanie się do wentylatora 2. Demontaż podszybia od komory silnika i masz wówczas dostęp do wentylatora, ale uwaga, możesz go co najwyżej wyczyścić z tej strony, na pewno go nie zdemontujesz. Przy okazji opcji nr2 obejrzysz sobie odpływy przednie (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2016, 12:37 przez zavadz.)
CLIP Warszawa Bemowo
LICZNIKI STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI TPMS AIRBAG (24-10-2016, 12:27)pio555 napisał(a): W czasie opadów czy zawszeW czasie gdy jest duża wilgoć, w deszcz, po deszczu.... ale zmieniłem filtr i wydaje mi się że lepiej dmucha... znaczy mocniej
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
A ja na zimę czyszczę szyby benzyną ekstrakcyjną lub rok temu denaturatem( nie polecam bo śmierdzi z 2-3dni). Parowanie szyb praktycznie mnie nie dotyczy.
Nie dość że wymieniłem filtr to przypomniałem sobie ze kiedyś miałem to testować.
Czekam na deszcz.. Wysłane z kalkulatora..
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Jak miałem przeciek wody do komory koła zapasowego w deszczową pogodę, kilka sekund po uruchomieniu silnika wszystkie szyby wyglądały jakby ktoś oblał je białą farbą. Po włączeniu osuszania (klimatronik) szyby stawały się przejrzyste ale kilka minut to trwało.
Padła mi klima , więc w zasadzie funkcja odparowywania przedniej szyby nie działa . Powinno być mieszane zimne powietrze z gorącym . Pozostaje albo czekać z 10min z włączonym silnikiem i skierowanym ciepłym nawiewem na szybę aż szyba odparuje . Albo jechać prawie po omacku ze trzy kilometry aż też szyba odparuje .
Mam jeszcze inny problem . Gdy pada deszcz podczas dłuższego postoju samochodu na dworze po włączeniu wycieraczek szyba robi się matowa ! Jadąc nocą jak jakiś samochód przyświeci swiatłami z naprzeciwka to momentalnie nic nie widać . Nie jest to jednolity mat , tylko takie jakby cętki . Szyba robi się przezroczysta jak przejadę parę kilometrów z włączonym ciepłym nawiewem na szybę . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2016, 19:59 przez bodo.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości