Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Parowanie szyb !!!


Rysal
Zarejestrowani

Kłania się wymiana filtra. Macie zamknięty filtr tym deklem ?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Filtr kabiny to jedno ale ja bym szukał wody w kabinie. Pod dywanami, w schowkach podłogowych, głębiej pod gąbkami, odpływ klimy, bagażnik i jego wszystkie zakamarki. Nieszczelność nagrzewnicy objawia się powodzią w kabinie.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(23-10-2016, 22:46)Mati napisał(a): czytam wszystko i nie wiem, parują mi strasznie szyby, pomaga tylko jazda z włączoną klimą, dywaniki suche, w schowkach sucho
W czasie opadów czy zawsze

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
zavadz
Zarejestrowani

Filtr kabiny musi być drożny i dobrze założony, inaczej będzie kupa.

W naszych autach rozwiązanie wentylacji jest zorganizowane trochę inaczej niż w innych autach, tzn. filtr p.pyłkowy jest za wentylatorem.

Aby wszystko działało dobrze filtr musi być drożny (czyt. czysty) i szczelnie założony!!!

Wentylacja nie będzie działać bez włożonego filtra, ze źle włożonym filtrem (odwrotnie, nieszczelnie).

Przy wkładaniu filtra musi być charakterystyczne i wyczuwalne "wszkoczenie" na pozycję.

Cieknąca nagrzewnica daje dwa objawy:
1. Mokra wykładzina - nie mylić z gąbką pod spodem, płyn cieknie po wykładzinie i wsiąka w nią
2. Ubywający poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym.

Ponad to czuć taki słodko mdły zapach w aucie.

W większości przypadków stawiam jednak na filtr powietrza.

(23-10-2016, 22:58)Mati napisał(a): ktoś widział jakiś wątek jak oczyścić liście z silniczka? podesłać proszę

Są dwie drogi:

1. Demontaż kokpitu i dostanie się do wentylatora
2. Demontaż podszybia od komory silnika i masz wówczas dostęp do wentylatora, ale uwaga, możesz go co najwyżej wyczyścić z tej strony, na pewno go nie zdemontujesz.

Przy okazji opcji nr2 obejrzysz sobie odpływy przednie Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2016, 12:37 przez zavadz.)

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(24-10-2016, 12:27)pio555 napisał(a): W czasie opadów czy zawsze
W czasie gdy jest duża wilgoć, w deszcz, po deszczu.... ale zmieniłem filtr i wydaje mi się że lepiej dmucha... znaczy mocniej

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

A ja na zimę czyszczę szyby benzyną ekstrakcyjną lub rok temu denaturatem( nie polecam bo śmierdzi z 2-3dni). Parowanie szyb praktycznie mnie nie dotyczy.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Filtr jest za wentylatorem? To jakim cudem na wierzchu filtra jak wymieniałem, były liście i inny syf?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Nie dość że wymieniłem filtr to przypomniałem sobie ze kiedyś miałem to testować.
Czekam na deszcz..
[Obrazek: ab6e454994243b8a5dccdf34fafb435c.jpg]

Wysłane z kalkulatora..

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Jak miałem przeciek wody do komory koła zapasowego w deszczową pogodę, kilka sekund po uruchomieniu silnika wszystkie szyby wyglądały jakby ktoś oblał je białą farbą. Po włączeniu osuszania (klimatronik) szyby stawały się przejrzyste ale kilka minut to trwało.

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

Padła mi klima , więc w zasadzie funkcja odparowywania przedniej szyby nie działa . Powinno być mieszane zimne powietrze z gorącym . Pozostaje albo czekać z 10min z włączonym silnikiem i skierowanym ciepłym nawiewem na szybę aż szyba odparuje . Albo jechać prawie po omacku ze trzy kilometry aż też szyba odparuje .

Mam jeszcze inny problem . Gdy pada deszcz podczas dłuższego postoju samochodu na dworze po włączeniu wycieraczek szyba robi się matowa ! Jadąc nocą jak jakiś samochód przyświeci swiatłami z naprzeciwka to momentalnie nic nie widać . Nie jest to jednolity mat , tylko takie jakby cętki . Szyba robi się  przezroczysta jak przejadę parę kilometrów z włączonym ciepłym nawiewem na szybę .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2016, 19:59 przez bodo.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości