Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Parowanie szyb


Ayran40
Zarejestrowani

op Odpływy wiem gdzie są i jak sprawdzić a klapkę obiegu gdzie szukać i jak sprawdzić czy się otwiera ?

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Klapke obiegu widać po rozebraniu podszybia. Za mechanizmem wycieraczek, w ścianie grodziowej, mmiej wiecej na wysokości kierownicy jest prostokatny otwór. Gdy obieg jest otwarty to widać w głębi tego otworu wentylator, gdy obieg jest zamknięty, rzeczona klapka zamyka ten otwor.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2016, 06:57 przez michumal.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Hmm, podszybie raz u siebie sciagalem, całe. Ale nic takiego nie widzialem za mechanizmem wycieraczek, na wysokosci kierownicy - żadnego otworu nie widzialem.
Poza tym, skoro byloby tak jak opisales, to po co jest filtr kabinowy wtedy? Wg twojego opisu przy obiegu otwartym powietrze byloby zaciagane bezposrednio, a tak na pewno nie jest przeciez.
Jedyny otwór w scianie grodziowej jest na srodku, i wcisniety w ten otwór jest filtr kabinowy, a pozniej jest przykrywany klapką dodatkowo umieszczona w części podszybia.

Chyba, że miałeś na mysli deske rozdzielczą pod szybą?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(12-02-2016, 08:02)A2-eR11 napisał(a): Jedyny otwór w scianie grodziowej jest na srodku, i wcisniety w ten otwór jest filtr kabinowy,
mylisz się... stojąc przed autem jak do wymiany filtra pp po prawej stronie jest ten otwór. Tylko jest nie jak filtr kabinowy pod tą blachą podszybia... tylko otwór jest w podszybiu...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • A2-eR11
michumal
Zarejestrowani

Filtr kabinowy jest za wentylatorem, a wentylator musi skądś zaciągać powietrze... Wystarczy tylko logika. Otwór jest i widać go jak odkręcisz podszybie. Poniżej zdjęcie mojeg auta od środka w trakcie wymiany obudowy nagrzewnicy, widzisz dwa otwory, a w lewym silnik wycieraczek???
[Obrazek: 3762096_IMAG0939.jpg]

I jeszcze dla pełnej jasności widok obudowy nagrzewnicy (do góry nogami), większym otworem zaciągane jest powietrze z podszybia przez wentylator, w mniejszy wkładasz filtr kabinowy. I ten większy otwór zamyka klapka obiegu zamkniętego, jednocześnie otwierając otwór w górze obudowy nagrzewnicy i zaciągane jest powietrze z wnętrza pojazdu.
[Obrazek: 59aaf08b095a520b.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2016, 08:59 przez michumal.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi michumal za ten post post:
  • A2-eR11, Fyox
A2-eR11
Zarejestrowani

(12-02-2016, 08:49)michumal napisał(a): a wentylator musi skądś zaciągać powietrze... Wystarczy tylko logika

Macie rację. Z tej strony od kabiny tego nie widzialem, a od strony silnika niżej nie zaglądałem po zdemontowaniu podszybia i mechanizmu wycieraczek z silnikiem włącznie.
Jakoś nie pomyślałem skąd wentylator ma czerpać powietrze i tak aby jeszcze przechodzilo przez filtr PP Thumbup

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(12-02-2016, 08:59)michumal napisał(a): Filtr kabinowy jest za wentylatorem, a wentylator musi skądś zaciągać powietrze... Wystarczy tylko logika. Otwór jest i widać go jak odkręcisz podszybie. Poniżej zdjęcie mojeg auta od środka w trakcie wymiany obudowy nagrzewnicy, widzisz dwa otwory, a w lewym silnik wycieraczek???
[Obrazek: 3762096_IMAG0939.jpg]

I jeszcze dla pełnej jasności widok obudowy nagrzewnicy (do góry nogami), większym otworem zaciągane jest powietrze z podszybia przez wentylator, w mniejszy wkładasz filtr kabinowy. I ten większy otwór zamyka klapka obiegu zamkniętego, jednocześnie otwierając otwór w górze obudowy nagrzewnicy i zaciągane jest powietrze z wnętrza pojazdu.
[Obrazek: 59aaf08b095a520b.jpg]
Niezła jazda, kiedyś też odkręcałem dechę ale jej nie wyjmowałem z samochodu. Wpadł mi czujnik nasłonecznienia i za cholerę nie mogłem go złowić. Teraz umiem go wyjąć nawet jak wpadnie bez zdejmowania dechy.

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

No cóż obudowy nagrzewnicy nie dało rady wymienić bez wywalania dechy i jeszcze paru innych elementów jak drzwi przednie... Biggrin

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

istny sajgon. Michumal - dlaczego wystąpiła u Ciebie potrzeba wymiany obudowy nagrzewnicy?

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Bo mi się zamarzyly grzalki elektryczne, a moja oryginalną obudowa miała zaslepione miejsce, ale na te większe, a instalację mam na te mniejsze...

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości