Parowanie szyb
Klapke obiegu widać po rozebraniu podszybia. Za mechanizmem wycieraczek, w ścianie grodziowej, mmiej wiecej na wysokości kierownicy jest prostokatny otwór. Gdy obieg jest otwarty to widać w głębi tego otworu wentylator, gdy obieg jest zamknięty, rzeczona klapka zamyka ten otwor.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2016, 06:57 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Hmm, podszybie raz u siebie sciagalem, całe. Ale nic takiego nie widzialem za mechanizmem wycieraczek, na wysokosci kierownicy - żadnego otworu nie widzialem.
Poza tym, skoro byloby tak jak opisales, to po co jest filtr kabinowy wtedy? Wg twojego opisu przy obiegu otwartym powietrze byloby zaciagane bezposrednio, a tak na pewno nie jest przeciez. Jedyny otwór w scianie grodziowej jest na srodku, i wcisniety w ten otwór jest filtr kabinowy, a pozniej jest przykrywany klapką dodatkowo umieszczona w części podszybia. Chyba, że miałeś na mysli deske rozdzielczą pod szybą? (12-02-2016, 08:02)A2-eR11 napisał(a): Jedyny otwór w scianie grodziowej jest na srodku, i wcisniety w ten otwór jest filtr kabinowy,mylisz się... stojąc przed autem jak do wymiany filtra pp po prawej stronie jest ten otwór. Tylko jest nie jak filtr kabinowy pod tą blachą podszybia... tylko otwór jest w podszybiu...
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Filtr kabinowy jest za wentylatorem, a wentylator musi skądś zaciągać powietrze... Wystarczy tylko logika. Otwór jest i widać go jak odkręcisz podszybie. Poniżej zdjęcie mojeg auta od środka w trakcie wymiany obudowy nagrzewnicy, widzisz dwa otwory, a w lewym silnik wycieraczek???
I jeszcze dla pełnej jasności widok obudowy nagrzewnicy (do góry nogami), większym otworem zaciągane jest powietrze z podszybia przez wentylator, w mniejszy wkładasz filtr kabinowy. I ten większy otwór zamyka klapka obiegu zamkniętego, jednocześnie otwierając otwór w górze obudowy nagrzewnicy i zaciągane jest powietrze z wnętrza pojazdu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2016, 08:59 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
(12-02-2016, 08:49)michumal napisał(a): a wentylator musi skądś zaciągać powietrze... Wystarczy tylko logika Macie rację. Z tej strony od kabiny tego nie widzialem, a od strony silnika niżej nie zaglądałem po zdemontowaniu podszybia i mechanizmu wycieraczek z silnikiem włącznie. Jakoś nie pomyślałem skąd wentylator ma czerpać powietrze i tak aby jeszcze przechodzilo przez filtr PP (12-02-2016, 08:59)michumal napisał(a): Filtr kabinowy jest za wentylatorem, a wentylator musi skądś zaciągać powietrze... Wystarczy tylko logika. Otwór jest i widać go jak odkręcisz podszybie. Poniżej zdjęcie mojeg auta od środka w trakcie wymiany obudowy nagrzewnicy, widzisz dwa otwory, a w lewym silnik wycieraczek???Niezła jazda, kiedyś też odkręcałem dechę ale jej nie wyjmowałem z samochodu. Wpadł mi czujnik nasłonecznienia i za cholerę nie mogłem go złowić. Teraz umiem go wyjąć nawet jak wpadnie bez zdejmowania dechy. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości