Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Paneweczka puka...


Przemek7
Zarejestrowani

op Paneweczka puka
Przemo kasy szuka,
Łoj diridi....

Niemiec zmieniał olej co 30kkm w benzynie, 4 korba, 160kkm przebieg. Nieregularne popukiwanie na ciepłym silniku (rzadki olej), na wolnych obrotach, wyciszające się po odpięciu cewki zapłonowej.

Jakieś tipsy i triki do zdejmowania miski oleju? Poproszę.

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Podobno trzeba zrzucać sanki pod silnikiem.
Podobno też koło pasowe.
Sam będę za jakiś czas wymieniał uszczelkę miski to będę mogł się szczegółowo wypowiedzieć.
Teraz mówię co przeczytałem.
Tu masz coś o misce, co prawda w 1.9 dci w 2.0 benzynie możeb być zdaje się łatwiej.
https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...i-olejowej

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Warsztat pod chmurką za ten post post:
  • Przemek7
pio555
Junior Administratorzy

Online
Ja myślę że to nie wina Niemca co zmieniał olej co 30kkm tylko Polaka ci go zza Odry na wstecznym przyciągnął...
Panewka w benzynie mega zadkosc

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

op Wersja z Polakiem odpada. Sam przywoziłem od starszego Niemca, który jeździł tylko do kościoła. Był już o tym wątek z pedałem gazu w lewej nodze ;)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Powiem szczerze że panewka w PB to zadkosc

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

op Taka rzadkość w benzynach, że nawet nie ma opisów demontażu miski olejowej.

Gdybym kupował od "polaka" to nic nie stukałoby, pod panewką byłby podłożony pasek folii aluminiowej albo przynajmniej wlany motodoktor ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2019, 13:04 przez Przemek7.)

Odpowiedz
Smigiel
Zarejestrowani

(06-04-2019, 13:04)Przemek7 napisał(a): Taka rzadkość w benzynach, że nawet nie ma opisów demontażu miski olejowej.

Gdybym kupował od "polaka" to nic nie stukałoby, pod panewką byłby podłożony pasek folii aluminiowej albo przynajmniej wlany motodoktor ;)

Ja zmieniałem uszczelkę pod miską w 2.0 16V F4R - podciekała już nawet z przodu, lać się nie lało ale miska mokra. Wszystko opisane w manualu serwisowym. Dla wygody trzeba ściągnąć przednią belkę pod chłodnicami. Co do panewki z benzynie renault to też się nie spotkałem. Ja mam na blacie 234 kkm i jak na razie do silnika nie ma się co czepiać. Żadnej usterki przez ostatnie 50 kkm u mnie.

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

op Panewki korbowodowe wykręcone, prawie 170 kkm a nietknięte. Potwierdza się, że Pb niezniszczalne.

Coś jednak stuka, jeszcze do sprawdzenia sworznie tłoków i... łańcuszek pompy oleju który "ugina" się o prawie 3 cm. Nie sięga bloku, dystans ok 0,5 cm.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2019, 23:35 przez Przemek7.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości