Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

P0010 Gaśnie na ciepłym


DRZG
Zarejestrowani

op Pochwalony. Otóż kupiłem sobie scenica żeby woził mnie na zakupy i treningi.
2004 1.6 16v 117.000 przelotu .niestety jak się rozgrzeje to lubi zgasnąć na dojazdach do swiateł/skrzyżowań. Komp pokazuje 2 błędy
 
0530 obwód czujnika czynnika chłodzącego napięcie poza zakresem tolerancji-obecny

0010 czujnik położenia wałka rozrządu -problem z natężeniem sygnału-nieciągły

Czujnik jest  nowy Valeo
Elektrozawór został wyciągnięty/coś w środku delikatnie latało/naciągnąłem sprężynkę
Czujnik położenia wału wyczyszczony
Kzfr i rozrząd wymienione 27.000km temu
Przepustnica wygląda ok
Wszystkie czujniki wypięte i przedmuchane kontakt sprayem łącznie z kostkami przy sterowniku
Normalnie pali na dotyk ale jak już zgaśnie podczas dojazdów to wtedy już ciezko
Jak wypnnę kostkę czynnika wałka to dochodzi bład 0340-obwód czujnika wałka rozrządu -pomiar faz poza zakresem 
Czy możliwe jest że czujnik wałka dostaje za słaby sygnał przez jakość kabelków zasilających?zauwazyłem że 2 z nich są delikatnie "przygięte/spłaszczone"
Wrzucam kilka fotek z live data i oczywiście proszę o pomoc


https://ibb.co/0VMCTkb
https://ibb.co/d7VtgKF
https://ibb.co/jGN3tKH
https://ibb.co/Z6hHPTs
https://ibb.co/dfCBmvq
https://ibb.co/hsjgH3Z

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Podłącz Clipa/Pyrena/Pyclipa bo Delphi ponoć potrafi cuda na kiju pokazywać...

(25-03-2023, 08:41)DRZG napisał(a): 2004
117.000 przelotu

[Obrazek: press-x-to-doubt-la-noire.jpg]

Odpowiedz
DRZG
Zarejestrowani

op Wiem że 117.000 brzmi śmiesznie ale Panie drogi,takie cuda ino w Norwedze?
Mam jeszcze wow wurth i pokazuje to samo.

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Hmm ok błędy może nie są całkiem bez sensu.. 0530 to DF232 i 0010 to DF080
Ale DF080 to bardziej ogólny błąd systemu zmiennych faz rozrządu, nie tylko czujnika wałka, bo sam czujnik położenia wałka dawałby błąd DF119 (0340) - dokładnie taki, jaki Ci wyskakuje po jego odłączeniu.

Jak odłączysz Elektrozawór to coś się zmienia?
Jak odłączysz czujnik ciśnienia klimatyzacji, to coś się zmienia?

Problemy na ciepło to przeważnie czujnik wału, może spróbować go wyciągnąć, pomierzyć i zobaczyć co się dzieje jak się go np suszarką przygrzeje. Ale znowuż, wtedy pewnie by był zapisany błąd DF154 (0335)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2023, 09:56 przez Proxima.)

Odpowiedz
DRZG
Zarejestrowani

op Ok.czyli 0530 to czujnik od klimy?myslałem że temp wody.nie wypinałem go ale o ile dobrze pamiętam to jak wypinam elektrozawór to zapalają się kontrolki na desce chyba 2 ale błędów nie pamiętam.sprawdze zaraz i wrzucę rezultat.
Mam też fotkę z pierwszego pełnego skanowania zanim cokolwiek ruszałem. Dodam że nowy czujnik wałka Valeo chodzi gorzej niz stary Ori renault.dlatego zostawiłem stary.pare dni temu wypiąłem kotkę od czujnika i ją poprostu obróciłem w okół własnej osi 2 razy i o dziwo auto nie gasło przez 2-3 dni.dlatego podejrzewam kabelki...

https://ibb.co/bLVnmLk
 Po odpięciu Aku na noc,przekładce czujnika na stary i wyciągnięciu i czyszczeniu czujnika powietrza wszystkie błedy znikneły oprócz 2 które są do dziś

Czujnik wału wczoraj wyciagałem i czysciłem ale wolę pobiegnąć maraton niż znowu go ruszać.tzn dostęp jest tragiczny.chyba że macie jakiś patent na lepszy dostęp do niego?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2023, 09:57 przez DRZG.)

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

(25-03-2023, 09:55)DRZG napisał(a): Ok.czyli 0530 to czujnik od klimy
Tak, ciekawe, że jest to błąd stały. To teraz zupełne wróżenie z fusów, bo nie wiem czy tak jest rzeczywiście, ale może czujnik jest np. zwarty, i jeśli ma wspólne zasilanie z innymi czujnikami, to może wpływać na ich działanie. Ale czy tak jest w renault, to naprawdę nie wiem.

Cytat:wypiąłem kotkę od czujnika i ją poprostu obróciłem w okół własnej osi 2 razy i o dziwo auto nie gasło przez 2-3 dni.dlatego podejrzewam kabelki...
Jak widzisz nawet, że z przewodami jest fizycznie coś nie tak, to oczywiście nie można tego wykluczyć.

Cytat:Czujnik wału wczoraj wyciagałem i czysciłem ale wolę pobiegnąć  maraton niż znowu go ruszać.tzn dostęp jest tragiczny.chyba że macie jakiś patent na lepszy dostęp do niego?
Taak wiem. Możesz spróbować poobserwować po prostu obroty w delphi na rozgrzanym silniku, ale wtedy by pewnie DF154 zgłosiło, a nie było go nawet zapisanego przed kasowaniem błędów, więc może ten czujnik jest ok.

Ps. Na forum jest taka tradycja, że nowi użytkownicy krótko się przedstawiają (przed milionami słuchaczy), polecam więc odwiedzić dział https://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania ;) ;) ;)

Pps. co do kodów błędów DF to też jest mała rozbieżność w dokumentacji, np. w starszej wersji dokumentacji czujnik klimy to DF049, a w nowszej DF232, i dotyczy to w zasadzie wszystkich omawianych błędów. Prawdopodobnie to kwestia tego, czy to przedlift (jak tutaj), czy polift, ale kody obd tak czy inaczej się zgadzają, więc zostańmy przy tym, jak jest.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2023, 10:35 przez Proxima.)

Odpowiedz
DRZG
Zarejestrowani

op Po odpięciu elektrozaworu nadesce pokazuje chcecie ignition i bład rozrządu. Po wypięciu czujnika tez

https://ibb.co/sb6HJZ9
https://ibb.co/bW1qGrC
https://ibb.co/85FWmMv
Od powietrza wyskoczył bo wypiąłem kostkę żeby sprawdzić czy działa

Odpowiedz
DRZG
Zarejestrowani

op Zrobiłem właśnie rundkę z odpiętym elektrozaworem.różnicy w pracy silnika nie widzę .spalanie duże jak od początku. Na 4 zatrzymania,jeden raz gasł.takie błędy wypluwa

https://ibb.co/qNThNTr

Po skasowaniu zostają tylko 2

https://ibb.co/BKPnF50

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2023, 18:14 przez DRZG.)

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Rozumiem, że po wypięciu czujnika klimy również nic się nie zmienia?

Odpowiedz
DRZG
Zarejestrowani

op No tu własnie jest problem.nie mam jak się do niego dostać.od góry za ciasno żeby rękę włożyć a od dołu nie mam jak.wszędzie śnieg...

Napewno masz rację, że 0010 odpowiada za wiele rzeczy.tzn związanych z rozrządem.
Myślisz że jeżeli na odpiętym elektrozaworze pokazuje zwarcie/spięcie do masy lub plusa może oznaczać że faktycznie gdzieś się robi zwarcie?

Aha. I zauważyłem że jak dojeżdżam do świateł/skrzyżowania to zanim zgaśnie,zaczyna klekotać

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2023, 19:10 przez DRZG.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości