tr4ffic
18
0
4
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Jaworzno
tr4ffic
Zarejestrowani
— 25-01-2017, 22:41
op
Witam
Zacznę od tego ,że Scenic którego opisuję trafił w moje ręce jako uszkodzony. Poprzedni właściciel dołożył do niego troche pieniędzy , pojeździł po pseudo mechanikach którzy nie dali rady go naprawić i postanowił się go pozbyć. Auto kopciło na biało i gwizdała turbina . Jak się okazało ktoś podmienił wtryski z silnika 100KM. Weryfikacja układu , opiłki z pompki wstępnej zrobiły miazgę .Więc po kolei zrobiłem poleciało: regeneracja pompy, wymiana wtrysków na regenerowane o prawidłowych numerach , wymiana uszczelnień na układzie paliwowym + zaworki zwrotne przed pompą i filtrem , przy okazji kompletny rozrząd ,świece i cały układ turbo. Auto pali ale nie na dotyk, musi pokręcić .Kompresja prawie wzorowa , akumulator centra prawie nowy , sprawdzony . teraz regeneracja alternatora by ładowanie było idealne i objaw dalej ten sam. Pali ale musi pokręcić kończą mi się pomysły , mieliście kiedyś takiego opornego 1.9 bo pozostaje mi tylko wymienić rozrusznik i na koniec cały motor . więcej już chyba się nie da zrobić . Czekam na sugestie.
•
pio555
31,325
125
11119
3,035
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 25-01-2017, 22:45
(25-01-2017, 22:41)tr4ffic napisał(a): wymiana wtrysków na regenerowane o prawidłowych numerach rozumiem,ze prawidłowo dopisane
(25-01-2017, 22:41)tr4ffic napisał(a): Auto pali ale nie na dotyk, musi pokręcić co tzn?
(25-01-2017, 22:41)tr4ffic napisał(a): pozostaje mi tylko wymienić rozrusznik może być na wykończeniu
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
tr4ffic
18
0
4
0
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Jaworzno
tr4ffic
Zarejestrowani
— 25-01-2017, 23:09
op
Wtryski zakodowane KTS-em , odpala po około 3-5 sekund
•
Oktawiusz
14,817
56
2038
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
W odpowiedniej kolejności ? W Renault cylindry są liczone inaczej niż w innych autach, od skrzyni
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
Vexus
— 26-01-2017, 01:08
A jak z rozrusznikiem? CR w odróżnieniu od Pompo-wtrykskow potrzebuje odpowiednich obrotów żeby zapalić od przysłowiowego strzała
Wysłane z mojego Lenovo TB2-X30L przy użyciu Tapatalka
•
Wojtas_BB
1,163
3
1287
1,173
INNY
2019
INNY
Bestwina
Abstrahując od powyższych pomysłów, weryfikację "czasu" uruchamiania silnika odpuściłbym sobie w okresie zimy, szczególnie w przypadku klekota. No chyba, że trzymasz auto w 20*C i nadal się uruchamia długo. Jak auto generalnie pali i dobrze jeździ, nie kopci (chodziarz klekot musi kopcić), to odpuść sobie dżihad do wiosny, tym bardziej że już bliżej niż dalej.
Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
•
ko-ma
9,615
28
1639
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 26-01-2017, 08:13
Czy czas rozruchu, który został podany, liczony był od chwili wciśnięcia przycisku, czy był to czas pracy rozrusznika?
Bo coś mi to pachnie grzaniem (a w zasadzie brakiem) świec.
Przy temperaturze ujemnej normalne jest, że rozrusznik startuje po kilku (nawet do 10) sekundach od wciśnięcia przycisku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2017, 08:13 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
zavadz
301
4
111
4
INNY
2018
INNY
Warszawa
zavadz
Zarejestrowani
— 26-01-2017, 09:49
sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej podczas odpalania, zdarza się, że regulator ciśnienia CR się przycina, i dopiero po kilku obrotach łapie ciśnienie. Rozruch powyżej 230 bar przy 250 obr/min.
Jeśli tu jest ok, odepnij przepływomierz zobacz jak bez niego odbywa się rozruch.
CLIP Warszawa Bemowo
LICZNIKI STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI TPMS AIRBAG
•
haszczurur
2,442
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Spotkałem się z podobnym przypadkiem w SC II 1.9 dci i w Fiacie Croma II silnik 1.9 a odpowiadał za to wykończony rozrusznik. W Cromie doszło do tego, że trzeba było kręcić nawet 10-15 min. myśleliśmy, że to układ paliwowy, wtryski wyjęte sprawdzone, wszystko niby szczelne, żadnych zapowietrzeń a nie palił. No i w końcu poszedł na ruszt rozrusznik i po problemie. Może być - 20 a samochód pali z pierwszego strzału.
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
(26-01-2017, 10:16)haszczurur napisał(a): Spotkałem się z podobnym przypadkiem w SC II 1.9 dci i w Fiacie Croma II silnik 1.9 a odpowiadał za to wykończony rozrusznik. W Cromie doszło do tego, że trzeba było kręcić nawet 10-15 min. myśleliśmy, że to układ paliwowy, wtryski wyjęte sprawdzone, wszystko niby szczelne, żadnych zapowietrzeń a nie palił. No i w końcu poszedł na ruszt rozrusznik i po problemie. Może być - 20 a samochód pali z pierwszego strzału.
Miałem to samo w moim Scenicu. Myślałem, że to świece właśnie nie grzeją, a tak jak wyżej okazała się potrzebna regeneracja rozrusznika. Teraz nie ma problemu.
•
|