Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Oporne 1.9DCI


tr4ffic
Zarejestrowani

op Witam
Zacznę od tego ,że Scenic którego opisuję trafił w moje ręce jako uszkodzony. Poprzedni właściciel dołożył do niego troche pieniędzy , pojeździł po pseudo mechanikach którzy nie dali rady go naprawić i postanowił się go pozbyć. Auto kopciło na biało i gwizdała turbina . Jak się okazało ktoś podmienił wtryski z silnika 100KM. Weryfikacja układu , opiłki z pompki wstępnej zrobiły miazgę .Więc po kolei zrobiłem poleciało: regeneracja pompy, wymiana wtrysków na regenerowane o prawidłowych numerach , wymiana uszczelnień na układzie paliwowym + zaworki zwrotne przed pompą i filtrem , przy okazji kompletny rozrząd ,świece i cały układ turbo. Auto pali ale nie na dotyk, musi pokręcić .Kompresja prawie wzorowa , akumulator centra  prawie nowy , sprawdzony . teraz regeneracja alternatora by ładowanie było idealne i objaw dalej ten sam. Pali ale musi pokręcić  kończą mi się pomysły  , mieliście kiedyś takiego opornego 1.9 bo pozostaje mi tylko wymienić rozrusznik i na koniec Thumbup cały motor . więcej już chyba się nie da zrobić . Czekam na sugestie.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(25-01-2017, 22:41)tr4ffic napisał(a): wymiana wtrysków na regenerowane o prawidłowych numerach
rozumiem,ze prawidłowo dopisane
(25-01-2017, 22:41)tr4ffic napisał(a): Auto pali ale nie na dotyk, musi pokręcić
co tzn?
(25-01-2017, 22:41)tr4ffic napisał(a): pozostaje mi tylko wymienić rozrusznik
może być na wykończeniu

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
tr4ffic
Zarejestrowani

op Wtryski zakodowane KTS-em , odpala po około 3-5 sekund

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

W odpowiedniej kolejności ? W Renault cylindry są liczone inaczej niż w innych autach, od skrzyni

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Vexus
A jak z rozrusznikiem? CR w odróżnieniu od Pompo-wtrykskow potrzebuje odpowiednich obrotów żeby zapalić od przysłowiowego strzała

Wysłane z mojego Lenovo TB2-X30L przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Wojtas_BB
Zarejestrowani

Abstrahując od powyższych pomysłów, weryfikację "czasu" uruchamiania silnika odpuściłbym sobie w okresie zimy, szczególnie w przypadku klekota. No chyba, że trzymasz auto w 20*C i nadal się uruchamia długo. Jak auto generalnie pali i dobrze jeździ, nie kopci (chodziarz klekot musi kopcić), to odpuść sobie dżihad do wiosny, tym bardziej że już bliżej niż dalej.

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Czy czas rozruchu, który został podany, liczony był od chwili wciśnięcia przycisku, czy był to czas pracy rozrusznika?
Bo coś mi to pachnie grzaniem (a w zasadzie brakiem) świec.
Przy temperaturze ujemnej normalne jest, że rozrusznik startuje po kilku (nawet do 10) sekundach od wciśnięcia przycisku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2017, 08:13 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
zavadz
Zarejestrowani

sprawdź ciśnienie na  listwie wtryskowej podczas odpalania, zdarza się, że regulator ciśnienia CR się przycina, i dopiero po kilku obrotach łapie ciśnienie. Rozruch powyżej 230 bar przy 250 obr/min.
Jeśli tu jest ok, odepnij przepływomierz zobacz jak bez niego odbywa się rozruch.

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Spotkałem się z podobnym przypadkiem w SC II 1.9 dci i w Fiacie Croma II silnik 1.9 a odpowiadał za to wykończony rozrusznik. W Cromie doszło do tego, że trzeba było kręcić nawet 10-15 min. myśleliśmy, że to układ paliwowy, wtryski wyjęte sprawdzone, wszystko niby szczelne, żadnych zapowietrzeń a nie palił. No i w końcu poszedł na ruszt rozrusznik i po problemie. Może być - 20 a samochód pali z pierwszego strzału.

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

(26-01-2017, 10:16)haszczurur napisał(a): Spotkałem się z podobnym przypadkiem w SC II 1.9 dci i w Fiacie Croma II silnik 1.9 a odpowiadał za to wykończony rozrusznik. W Cromie doszło do tego, że trzeba było kręcić nawet 10-15 min. myśleliśmy, że to układ paliwowy, wtryski wyjęte sprawdzone, wszystko niby szczelne, żadnych zapowietrzeń a nie palił. No i w końcu poszedł na ruszt rozrusznik i po problemie. Może być - 20 a samochód pali z pierwszego strzału.

Miałem to samo w moim Scenicu. Myślałem, że to świece właśnie nie grzeją, a tak jak wyżej okazała się potrzebna regeneracja rozrusznika. Teraz nie ma problemu.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości