Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Olej w intercoolerze po wymianie turbiny 1.9dci


A2-eR11
Zarejestrowani

Przepraszam bardzo, jak uszczelniacz zaworowy ma wpływ na pojawienie sie oleju w IC? Powietrze sie nagle cofa z tym olejem czy jak?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Jeżeli uszczelniacze zaworowe są nieszczelne to olej nie tylko jest spalany ale pojawia się w kolektorze ssącym jak i wydechowym. Jeżeli znajdzie się w dolocie to rozchodzi się po całym układzie.
Kolektor ssący i wydechowy w SC II są ze sobą połączone poprzez EGR.
Użerałem się z ubytkami i wyciekami oleju w poprzednim silniku i wiem, że nie tylko nieszczelność turbiny ma wpływ na olej w układzie dolotowym.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Aa EGR... to tak, masz rację. Zapomniałem o tym u siebie bo już więcej do tego tematu nie chce wracać ;)

Z moich obserwacji w czasie rozbierania ukladow powietrza do i z turbiny wiem ze duzy wplyw na olej w IC ma odma i zawor odmy. Jesli odma nie bedzie separowac skutecznie oleju, to bedzie dostarczala olej prosto na łopatki turbiny, a ta pompując powietrze bedzie wysysac to co odma pusci i pompowac do IC wlasnie. Pozniej olej dalej bedzie pompowany z powietrzem pod cisnieniem do przepustnicy i kolektowa dolotowego i bedzie spalany. A z tego co widze jak ludzie piszą na forum, to bardzo duzo osob niedocenia odmy i umniejsza jej działanie. Tymczasem ona ma bardzo duze zadanie do spelnienia...

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • , Mati
Mati
Zarejestrowani

Święte słowa, odma to słowo klucz w tym wątku i silniku 120KM i oczywiście odpływ do miski. Odpływ zatkany odma nie ma droznosci i już spalalamy olej. W 130KM już jest troszkę inaczej i tam problemu nie ma takiego.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2019, 11:55 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Umówmy się że przy działającej odmie nie ma prawa praktycznie być oleju w przewodzie odmy z zaworem. Zawór służy do utrzymania nadciśnienia a nie zapobieżeniu palenia oliwy.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

przy działającej odmie wraz z odpływem i owszem.. ale jeśli próbuje być jakiś przedmuch to przy wyższych obrotach gdy turbina ciągnie zawór się zamyka i turbo nie zasysa oparów olejowych.

w lagunach 120KM również było bez tego zaworu, i się jakoś dało Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-08-2019, 20:42 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Saruip
Zarejestrowani

op Odma nowa zamontowana olej dolany.. ?Dzisiaj jeszcze sam przeczuszcze węże dolotu itp bo są brudne od oleju, napiszę po 1000 km czy coś ubyło oleju ?? ale też po wymianie odmy lepiej ciągnie i się odpycha ??

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości