Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ogrzewanie.


pawdem
Zarejestrowani

Czyszczenie turbinki i czujnika przy niej nie pomogło, słabe ogrzewanie cd.  Help

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

jeszcze pytanie czy posiadasz, czy się włącza dodatkowa nagrzewnica elektryczna?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

A no wlasnie.. jak sprawdzic czy w ogole jest w aucie ta dodatkowa nagrzewnica? Sam jestem ciekaw..

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

znajduje się obok pedału gazu, za osłoną, wiesz gdzie jest odpływ klimatyzacji?

@ jarpen tu jest jak dobrze pamiętam ta mniejsza nagrzewnica
https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...#pid168334

A tu jest wersja 1800 ta mocniejsza
https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...#pid184035

tu ładnie opisane https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...#pid190983

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2021, 23:11 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • jarpen
polaq
Zarejestrowani

(10-02-2021, 11:28)pawdem napisał(a): Gdzie panowie dokładnie zamontowna jest elektryczna pąpka obiegu wew. ?
Kopie w manualu i nie mogę zlokalizować.
Nie ma żadnej pompki obiegu wewnętrznego w Scenic II.

Odpowiedz
pawdem
Zarejestrowani

(10-02-2021, 22:33)" />Mati napisał(a): jeszcze pytanie czy posiadasz, czy się włącza dodatkowa nagrzewnica elektryczna?

mam tą grzałkę ale ją wyłączyłem bo non stop grzała bo auto się nie nagrzewało i mi akum rozładowywało, dziś sprawdziłem co się dzieje i stwierdziłem że ramie z klapki wlotu powietrza odczepiło się, i że silniczek klapki nawiewu powietrza działa kiepsko tzn. 15 st. otwarta na maxa klape i leci chłód a przy 24 już zamyka na maxa czyli 25,26,27 już nic się nie dzieje bo nie ma ruchu klapką, albo silniczek uszkodzony albo to skalibrować trzeba
Pytanie - czy jak zakupie nowy silnik  sterowania tej klapki trzeba to przyuczyć / skalibrować czy po podpięciu będzie już wszystko działać? jak to założyć żeby to dobrze działało?
nagrałem krótkie video z pracy obecnego silniczka klapy silniczek klapy nawiewu ogrzewania

[Obrazek: d6ba4471e25e1750196c1d9e22549238_1920.jpg]

[Obrazek: 12fc7409ff73c472325f93547ac3a0b5_1920.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2021, 15:05 przez pawdem.)

Odpowiedz
rav130@wp.pl
Zarejestrowani

Jaką ładna wago widzę w tle, a tak serio wydaje mi się że to jest standardowy tryb działania. W naszych sc nie ma niższej temp niż 15st. Więc dlatego poprawnie otwiera do końca aby całość nadmuchu szła na kabinę. Potem już pozostałe zakresy stąd skok. Szczerze nigdy nie sprawdzałem u siebie jak to działa ale sprawdzałeś dla nadmuchu na lewe stronę w dół czy takie same skoki ma silniczek. Możesz go podmienić na próbę z inna klapka. Na pewno się nie kalibruje tych silniczków.

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

Poprzednik SC I ph II 1,6 Excpression Aut+
Odpowiedz
pawdem
Zarejestrowani

(11-02-2021, 16:14)rav130@wp.pl napisał(a): sprawdzałeś dla nadmuchu na lewe stronę w dół czy takie same skoki ma silniczek?

ale to jest silniczek co otwiera klapę, tą główną od wpuszczania ciepłego powietrza nie ma lewego silniczka jest tylko ten jeden

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2021, 17:01 przez pawdem.)

Odpowiedz
rav130@wp.pl
Zarejestrowani

To sorki zmyliło mnie myślałem że jest to klapka od nawiewu na nogi z prawej strony. Jak schowek wyjmiesz to podobnie wygląda nawiew na dół. Ale może tamten będzie pasował ? Trzeba by spojrzeć w katalog części.

Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka

Poprzednik SC I ph II 1,6 Excpression Aut+
Odpowiedz
pawdem
Zarejestrowani

Problem z ogrzewaniem słabym rozwiązany! po wymianie nagrzewnicy na oryginalna w aucie hajcuje jak w piekle ;) , 3 lata temu wymieniłem nagrzewnice na jakiś zamiennik i nie zdawałem sobie sprawy że zamienniki mogą być tak nie wydajne.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości