op
Witam katalizator wymyty tlumik i rury wymienione na nowe ,było mnóstwo oleju auto po odpaleniu ok w miarę nagrzewania silnika zaczyna dymic coraz mocniej .Plyn hlodzacy w normie olej też auto odpala normalnie już niemam pomysłów czy ma ktoś jeszcze jakieś sugestie ?
Odplyw oleju z separatora.
W takim razie szukałabym problemu w silniku. Sprawdź kompresję silnika na ciepłym silniku. Zastanawia mnie, że oleju nie ubywa, i jeżeli tak jest faktycznie to gdzieś musiało być morze oleju, który się wypala, a piszesz, że wszystko wymyte lub wymienione. Jeździłeś tym autem czy tylko na postoju takie obserwacje?
Wysłane z Xiaomi
op
Przed awaria wessalo 4 litry oleju czes była w dolocie reszta w tłumiku kocowym autem jeździłem ale nie za dużo mieszkam w mieście a ono tak dymi że obawiam się że policja mi domod zabierze więc nie wchodzi w rachubę próba wypalenia jeśli gdzieś coś zostao , zauważyłem że teraz bardzo ciężko zagrzać silnik .będę miał chwilę sprawdzę kompresje. Mam jeszcze jedno pytanie zdziwiło mnie jedna zecz nigdzie nie znalazłem sondy lambda widać że w tym aucie bylo
cos kombinowane czy to normalne ?
op
Witam postanowiłem zrobić eksperyment i odpiąłem odmę od separatora oleju i o dziwo po paru kilometrach ato przestało dymic, po wpięciu i podjeździe pod wieksza górkę znowu zaczolo dymic, po odpięciu przejechałem 20 km I było ok.
Moje pytanie co obstawiac uszkodzony separatora czy odmę?
Pokaz zdjęcia co to separator a co to odma wg Ciebie...
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka W jakim stanie jest wnętrze zaworu odmy? Chodzi o membrane gumowa w środku. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2024, 16:15 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
Powiem tak moim zdaniem separator jest umieszczony w obudowie odmy do której jest podłączony przewod odpowietrzenia skrzyni korbowej i dplyw do miski olejowej , a do niego podłączony jest przewod z zaworem odmy , jeżeli chodzi o membranę jest nowa . Wydaje mi się że silnik ma duże przedmuchy i przy większym obciazeniu wyzuca więcej oleju który przedostaje się do dolotu co powoduje dymienie chyba ze się mylę?
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości