Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Odpalanie 1,6 dci


PWA PIASKOWA
Zarejestrowani bez potwierdzenia

op Witam. Od paru miesięcy jestem posiadaczem scenica 1,6 dci 2014r. Jako że to pierwszy diesel w moim życiu to mam takie pytanie?
Gdy samochód jest nie używany przez 2 lub 3 dni i przyjdzie go zapalić musi "pokręcić" parę razy za nim odpali. Po chwili już zapala na dotyk. Czy to może akumulator a może filtr paliwa a może zupełnie coś innego. Z góry dziękuję za pomoc.
PunkRock86 napisał 15-09-2021, 08:48:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2021, 08:48 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
Meszi.cz
Zarejestrowani

Kolego... ja też jestem posiadaczem scenic 1.6 dci 2014r
80.000 km przelatane .
Odpalał ostatnio podobnie do Twojego. Zrobiłem mu pełen serwis olej. Wszystkie filtry i również filtr paliwa.
Kupowałem oryginalne filtry.
Po tym zabiegu niema odczuwalne zmiany przy odpaleniu. Więc stawiam na jakaś słabsza lub uszkodzona świece żarową.
Myślałem wymienić świece Ale boję się trochę ruszać aby nie ukręcić świecy.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Meszi.cz za ten post post:
  • PWA PIASKOWA
andrzejwa
Zarejestrowani

(14-09-2021, 17:44)PWA PIASKOWA napisał(a): Gdy samochód jest nie używany przez 2 lub 3 dni i przyjdzie go zapalić musi "pokręcić" parę razy za nim odpali.
Większość diesli tak ma i nie ma co się tym przejmować.
(14-09-2021, 17:55)Meszi.cz napisał(a): Myślałem wymienić świece Ale boję się trochę ruszać aby nie ukręcić świecy.
W tym roczniku odkręcisz bez najmniejszego problemu. Kiedyś diesle kopciły, zbierał się nagar itp i mógł być problem z odkręceniem świec żarowych. W obecnych dieslach rzadko kiedy są z tyk jakieś większe problemy.

Odpowiedz
broda1301
Zarejestrowani

Mój mimo tygodniowego postoju pali na dotyk, a może pompa podająca ta w zbiorniku. Spróbuj włączyć i wyłączyć zapłon 2, 3 razy pod rząd beż odpalania tak aby pompa w zbiorniku trochę popracowała i zobacz czy lepiej zapali.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(14-09-2021, 21:25)broda1301 napisał(a): Mój mimo tygodniowego postoju pali na dotyk, a może pompa podająca ta w zbiorniku. Spróbuj włączyć i wyłączyć zapłon 2, 3 razy pod rząd beż odpalania tak aby pompa w zbiorniku trochę popracowała i zobacz czy lepiej zapali.


Wystarczy włożyć kartę do czytnika i pompa wstępna się uruchomi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Meszi.cz
Zarejestrowani

Jakie świece najlepiej kupić do silnika 1.6 130KM?
Może jakiś link?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
lukasz_scenic_gnd
Zarejestrowani

Mam dokładnie ten sam problem - na zimnym silniku - kręci 2-3 razy czyli odpala po koło 1,2-2 sekundach. Potem już od strzała. Nie ma znaczenia czy jest -10 stopni czy 30 stopni. Dziś sprawdziłem opcje z pompą - włożyłem kartę 3x wykładając jak wszystko się przeładowało i ustały wszystkie dźwięki ( około 10 sekund na jedno włożenie) to też nie pomogło. Świece wymieniałem 1,5 roku temu i tak się zastanawiam czy może z nimi jest problem, ale chyba przed wymianą było podobnie. Tak samo z olejem i filtrami - nie miało to żadnego wpływu.

Odpowiedz
lukasz_scenic_gnd
Zarejestrowani

@ Meszi.cz @ PWA PIASKOWA czy udało Wam się ogarnąć problem ? Biggrin

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Pierwsze co bym sprawdził to sam akumulator jak broni się pod obciążeniem, w drugiej kolejności to jak narasta ciśnienie na szynie CR. Można też sprawdzić opór na świecach żarowych.

Odpowiedz
Faustus
Zarejestrowani

U mnie dzieje się podobnie, z tym, że przy mocno dodatnich temperaturach jest OK. Świece żarowe (NGK Y1010AS), olej i filtry (oleju, paliwa i powietrza) wymienione w lutym br. Akumulator (czarna Varta jak fabryczna) nowy od października 2020 r. Po zimnej październikowej nocy i 3 wsadach karty do gniazda pali na dotyk. Prawdopodobnie gdzieś lekko cofa się paliwo. Po pierwszym uruchomieniu następne są OK.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-10-2021, 09:40 przez Faustus.)

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości