Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Obserwacje z napięcia ładowania


krzychsolecki
Zarejestrowani

op Hej

Od kilku tygodni jak jadę nocą zaobserwowałem przygaszanie swiateł mijania, samochód rano jakby ciężej odpalał.
Założyłem Voltomierz do zapalniczki i wskazania są troche niepokojące po odpaleniu zimnego silnika po paru sekundach napięcie wzrasta do 14.3V, następnie po rozgrzaniu i przejachaniu 10-20min napiecie spada do 12.0-12.3V(bardzo nisko), przy hamowaniu silnikiem rośnie do 14.9V (odzysk energi).

Ostatnio jak postał kilkanasie dni bez jady po odpaleniu(wolno krecił rozrusznik), i   przy ruszaniu słychać było tak jakby łożysko wysprzęglika, ale prawdopodobnie to odgłos  alternatora(nie jestem pewien ) po przejaechaniu kilku kilometrów ucichło. Postał tydzień i znowu chałas przy ruszaniu. Przy częstej jedzie nie występuje.

Ktoś podpowie?

Odpowiedz
wawax
Zarejestrowani

Ja od dłuższego czasu jeżdżę z woltomierzem w zapalniczce, więc mam jakieś porównanie (trzeba pamiętać, że mierzenie w instalacji zawsze jest związane z jakimiś stratami, np. na OBD2 jest u mnie 0,6V mniej niż w zapalniczce). 14.3V pod odpaleniu sugeruje rozładowany akumulator (co zresztą napisałeś). Natomiast późniejszy spadek jest niepokojący, bo nie powinno spadać poniżej 13V (u mnie 13.2-13.6). W stanie spoczynku aku powinien dawać do 12.6V, więc poniżej tej wartości nie jest prawidłowo doładowywany.
Jakie masz napięcie po nocy na akumulatorze? Możliwe, że aku się kończy. U mnie w zeszłym roku też dziwne rzeczy się działy, a po zmianie aku wszystko wróciło do normy. Inna opcja to oczywiście regulator napięcia, ale tu bez głębszego badania trudno coś powiedzieć.

Odpowiedz
krzychsolecki
Zarejestrowani

op Po pomiarze napięcia po nocy bez obciążenia 12.3V przy włączonych światłach drogowych 12.1 V
Ale przy systemie start stop(odzysk energii podczas hamowania silnikiem) nie jestem pewny czy występuje klasyczny regulator napięcia nigdzie nie mogłem znaleźć takiego w sklepach .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2018, 07:40 przez krzychsolecki.)

Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

przecież to nie jest hybryda wiec jaki odzysk energii

Odpowiedz
krzychsolecki
Zarejestrowani

op Przy zwalnianiu prędkości alternator przechodzi w tryb max ładowania obciaza silnik wyhamowujac go przenosząc energię do akumulatora dlatego akumulator jest specjalny wytrzymujący szybkie ładowanie czyli odzysk energii kinetycznej oczywiście w małym stopniu tyle ile da alternator

Odpowiedz
wawax
Zarejestrowani

(23-09-2018, 07:40)krzychsolecki napisał(a): Po pomiarze napięcia po nocy bez obciążenia 12.3V przy włączonych światłach drogowych 12.1 V

12.1 to dość mało, aku jest ewidentnie niedoładowany. Póki co jest ok, ale jak spadnie poniżej -5*C to zaczną się kłopoty. W serwisie Renault mają urządzenie do sprawdzania aku i ładowania. Po przeglądzie dostaję od nich wydruk z informacją o prawidłowym ładowaniu oraz stanie akumulatora. Podejrzewam, że każdy elektryk samochodowy ma coś podobnego.

Odpowiedz
krzychsolecki
Zarejestrowani

op Po trzech dniach postoju napięcie na akumulatorze spadło bez obciążenia do 12.1V. Więc akumulator do wymiany.
Ma sześć lat to chyba jak na system start stop pora ?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(24-09-2018, 18:53)krzychsolecki napisał(a): Ma sześć lat to chyba jak na system start stop pora ?
mój jeszcze trzyma

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wawax
Zarejestrowani

Mój bez SS padł po 7 latach, wcześniejszy w Kangoo 1.5dCi wytrzymał 8 i tak sprzedałem. Niestety trwałość aku spada, bo nie opłaca się produkować niezniszczalnych.
Zwróć uwagę jaki model kupujesz. U mnie nie dało się kupić dokładnie takiego samego poza salonem (brak w katalogach producenta, mimo że dostarcza na pierwszy montaż). Wymiar jakiś nietypowy, w końcu udało się dobrać wysokość i szerokość, ale był niższy niż oryginał.

Odpowiedz
krzychsolecki
Zarejestrowani

op Kupie varte 70Ah 760A , teraz jest też varta ale brandowana z dodatkowym logo renault

Varta 70Ah/760A START&STOP AGM w intercarsie z rabatem 560 zł

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2018, 19:38 przez krzychsolecki.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem