krzychsolecki
28
0
5
1
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
op
Hej
Od kilku tygodni jak jadę nocą zaobserwowałem przygaszanie swiateł mijania, samochód rano jakby ciężej odpalał.
Założyłem Voltomierz do zapalniczki i wskazania są troche niepokojące po odpaleniu zimnego silnika po paru sekundach napięcie wzrasta do 14.3V, następnie po rozgrzaniu i przejachaniu 10-20min napiecie spada do 12.0-12.3V(bardzo nisko), przy hamowaniu silnikiem rośnie do 14.9V (odzysk energi).
Ostatnio jak postał kilkanasie dni bez jady po odpaleniu(wolno krecił rozrusznik), i przy ruszaniu słychać było tak jakby łożysko wysprzęglika, ale prawdopodobnie to odgłos alternatora(nie jestem pewien ) po przejaechaniu kilku kilometrów ucichło. Postał tydzień i znowu chałas przy ruszaniu. Przy częstej jedzie nie występuje.
Ktoś podpowie?
•
wawax
66
0
17
0
SC III ph I
2010
1.9 dCi 130KM, 2009-2011
Kraków
wawax
Zarejestrowani
— 22-09-2018, 21:47
Ja od dłuższego czasu jeżdżę z woltomierzem w zapalniczce, więc mam jakieś porównanie (trzeba pamiętać, że mierzenie w instalacji zawsze jest związane z jakimiś stratami, np. na OBD2 jest u mnie 0,6V mniej niż w zapalniczce). 14.3V pod odpaleniu sugeruje rozładowany akumulator (co zresztą napisałeś). Natomiast późniejszy spadek jest niepokojący, bo nie powinno spadać poniżej 13V (u mnie 13.2-13.6). W stanie spoczynku aku powinien dawać do 12.6V, więc poniżej tej wartości nie jest prawidłowo doładowywany.
Jakie masz napięcie po nocy na akumulatorze? Możliwe, że aku się kończy. U mnie w zeszłym roku też dziwne rzeczy się działy, a po zmianie aku wszystko wróciło do normy. Inna opcja to oczywiście regulator napięcia, ale tu bez głębszego badania trudno coś powiedzieć.
•
krzychsolecki
28
0
5
1
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
op
Po pomiarze napięcia po nocy bez obciążenia 12.3V przy włączonych światłach drogowych 12.1 V
Ale przy systemie start stop(odzysk energii podczas hamowania silnikiem) nie jestem pewny czy występuje klasyczny regulator napięcia nigdzie nie mogłem znaleźć takiego w sklepach .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2018, 07:40 przez krzychsolecki.)
•
fannadil
556
1
70
234
SC II ph I
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
fannadil
Zarejestrowani
— 23-09-2018, 09:19
przecież to nie jest hybryda wiec jaki odzysk energii
•
krzychsolecki
28
0
5
1
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
op
Przy zwalnianiu prędkości alternator przechodzi w tryb max ładowania obciaza silnik wyhamowujac go przenosząc energię do akumulatora dlatego akumulator jest specjalny wytrzymujący szybkie ładowanie czyli odzysk energii kinetycznej oczywiście w małym stopniu tyle ile da alternator
•
wawax
66
0
17
0
SC III ph I
2010
1.9 dCi 130KM, 2009-2011
Kraków
wawax
Zarejestrowani
— 23-09-2018, 12:20
(23-09-2018, 07:40)krzychsolecki napisał(a): Po pomiarze napięcia po nocy bez obciążenia 12.3V przy włączonych światłach drogowych 12.1 V
12.1 to dość mało, aku jest ewidentnie niedoładowany. Póki co jest ok, ale jak spadnie poniżej -5*C to zaczną się kłopoty. W serwisie Renault mają urządzenie do sprawdzania aku i ładowania. Po przeglądzie dostaję od nich wydruk z informacją o prawidłowym ładowaniu oraz stanie akumulatora. Podejrzewam, że każdy elektryk samochodowy ma coś podobnego.
•
krzychsolecki
28
0
5
1
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
op
Po trzech dniach postoju napięcie na akumulatorze spadło bez obciążenia do 12.1V. Więc akumulator do wymiany.
Ma sześć lat to chyba jak na system start stop pora ?
•
pio555
31,356
125
11134
3,040
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 24-09-2018, 19:16
(24-09-2018, 18:53)krzychsolecki napisał(a): Ma sześć lat to chyba jak na system start stop pora ? mój jeszcze trzyma
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
wawax
66
0
17
0
SC III ph I
2010
1.9 dCi 130KM, 2009-2011
Kraków
wawax
Zarejestrowani
— 24-09-2018, 19:19
Mój bez SS padł po 7 latach, wcześniejszy w Kangoo 1.5dCi wytrzymał 8 i tak sprzedałem. Niestety trwałość aku spada, bo nie opłaca się produkować niezniszczalnych.
Zwróć uwagę jaki model kupujesz. U mnie nie dało się kupić dokładnie takiego samego poza salonem (brak w katalogach producenta, mimo że dostarcza na pierwszy montaż). Wymiar jakiś nietypowy, w końcu udało się dobrać wysokość i szerokość, ale był niższy niż oryginał.
•
krzychsolecki
28
0
5
1
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
op
Kupie varte 70Ah 760A , teraz jest też varta ale brandowana z dodatkowym logo renault
Varta 70Ah/760A START&STOP AGM w intercarsie z rabatem 560 zł
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2018, 19:38 przez krzychsolecki.)
•
|