rab74
8
0
0
0
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Poznań
rab74
Zarejestrowani
— 22-06-2016, 07:34
op
Mam problem z obiegiem wewnętrznym układu chłodzenia w Scenic II 2008, 1,9 dci 130KM, klimatronic. Po wciśnięciu przycisku recylkulacji praktycznie przestaje dmuchać z nawiewów (wieje ledwo wyczuwalnie), słychać jak powietrze kotłuje się na podszybiu czyli wiatrak działa. Sprawdziłem klapka recylkulacji (czyli napływu powietrza z zewnątrz) zamyka się. Sterowanie strefami góra dół i na środek działa, mieszania powietrza ciepło-zimno działa. Filtr nowy, za filtrem pyłkowym nie ma śmieci.
Sprawdzałem dostępne zdjęcia całego modułu i nie jestem wstanie stwierdzić którędy jest zasysane powietrze przy włączonym obiegu wewnętrznym. Może mi ktoś wyjaśnić którędy jest zasysane powietrze, którą klapkę sprawdzić czy działa i jakie warunki muszą być spełnione żeby wiało normalnie.
Dzięki za każdą pomoc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2016, 08:51 przez pio555.)
•
cinas
822
12
160
2
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Kaczory
cinas
Specjalisci
— 22-06-2016, 11:24
Deska do podniesienia , spadł filc przyklejony do deski i zatkał zasysanie obiegu wewnętrznego
Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw. www.tele-elektro-bis.pl
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi cinas za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to cinas for this post
• arektom
michumal
720
10
138
48
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
michumal
Zarejestrowani
— 22-06-2016, 12:25
Przy zamkniętym obiegu powietrze jest zaciągane z przestrzeni miedzy deską a obudową nagrzewnicy, masz to na zdjęciu, widok od strony ściany grodziowej, widać zamkniętą klapkę obiegu z przodu, a od góry kratownicę z dziurkami, przez którą zasysane jest powietrze, klapka jak otworzy obieg, to jednocześnie zamyka ten górny wlot, na tym zdjęciu wymontowany jest wentylator, który powinien być za wlotem:
Wygląda na to, że chodzi o ten filc (to szare na górze na zdjęciu):
Ale ja bym najpierw wymontował licznik i spróbował zajrzeć przez otwór po liczniku, o wiele mniej roboty, a może się uda...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2016, 12:31 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
•
rab74
8
0
0
0
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Poznań
rab74
Zarejestrowani
— 22-06-2016, 15:43
op
Rewelacja dziś lub jutro sprawdzam, nie zwróciłem uwagi że wlot może być od góry
Dzięki za podpowiedz
•
cinas
822
12
160
2
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Kaczory
cinas
Specjalisci
— 24-06-2016, 09:35
Może być ciężko z wydarciem jak odkleił się częściowo
Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw. www.tele-elektro-bis.pl
•
rab74
8
0
0
0
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Poznań
rab74
Zarejestrowani
— 06-07-2016, 22:10
op
Dziś zabrałem się za sprawdzenie, przez zegary nie było żadnych szans. Rozebrałem całą deskę i faktycznie filc był częściowo odklejony i zatykał wlot. Nie zdecydowałem się na usunięcie tylko porządnie podkleiłem go dobrym klejem. Teraz praktycznie nie ma różnicy w sile nadmuchu. Dzięki za radę.
Temat do zamknięcia.
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 06-07-2016, 22:11
tematów technicznych nie zamykamy
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
michaldck
4,822
25
3866
5,275
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
Właśnie mnie też coś dopadło. Jak włączam obieg wewnętrzny, to słyszę terkotanie spod panelu climatronica. Brzmi to tak, jakby jedna plastikowa zębatka, zablokowała się, a druga kręcąc się przeskakiwała na zębach tej zablokowanej. Piszę z trasy dlatego trochę nieskładnie.
Podpowiedzcie, co to i z której strony się do tego dobrać?
telefonem
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 18-05-2017, 18:12
silownik klapy obiegu wewnetrznego sie psuje, wyrobily sie w mechanizmie kolka tam i przeskakuje bo sam silnik jest ok. Za jakis czas przestanie pracowac calkiem i sie ustawi na calkowicie otwartym najczesciej - chociaz byly przypadkie ze sie blokowal na zamknietym obiegu.
Dobrac sie do tego mozna na dwa sposoby. albo sciagnac deske rozdzielcza i wtedy jest na wierzchu... albo bez sciagania od spodu od strony pedalow reke z kluczem wsadzic i odkrecic 3 srubki trzeba. pozniej wysunac go i wyjac od dolu wlasnie. Ja robilem wymiane tego od dolu. Jeden raze reanimowalem go ale podzialal z miesiac i znow terkotal i sie zacial. Kupilem nowy wsadzilem i dziala.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to A2-eR11 for this post
• michaldck
michaldck
4,822
25
3866
5,275
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
@ A2-eR11, to będzie ta część ?
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
•
|