Jakieś 3 tygodnie temu w Scenicu zagościł Yosan CB 250 po tuningu Konektora:
http://www.scenic-forum.pl/Watek-Pochwal...#pid171729
Radio sparowane jest z anteną Sirio Turbo 2000 na magnesie.
Zestaw przejechał już trochę kilometrów (zdaje się, że więcej niż 1000), mogę pokusić się o małą relację z użytkowania. Oczywistym jest, że nie jest to zestaw profesjonalny czy nawet pół-profesjonalny, czysta amatorka. W mojej ocenie w tej roli sprawdza się co najmniej bardzo dobrze.
W mieście realny maksymalny zasięg nasłuchu to około 3 - 4 km, poza miastem - nie jestem w stanie zweryfikować ;)
ASC działa świetnie, praktycznie zero szumów czy "głosów zza morza", ale jeśli okaże się niewystarczające (na 19 zawsze jest pełno ludzi, którzy chcą sobie pogadać o pogodzie), zawsze można ręcznie ustalić SQ na jednym z 15 pre-programowanych poziomów.
Wszystkie informacje są pokazywane na wyświetlaczu w mikrofono-głośniku, samo radio jest na tyle małe, że można je schować właściwie w dowolnym miejscu w samochodzie. Trzeba tylko znaleźć wygodne miejsce dla gruszki, ja jeszcze nie znalazłem optymalnego, poszukiwania trwają.
Włączanie i wyłączanie, głośność, wybór kanału - ustawiane pokrętłem, reszta najważniejszych funkcji (w tym DX/LOCAL, ASC, Scan, szybka "9") dostępna z kilku przycisków na gruszce.
Na modulację na razie nikt nie narzekał, wiem że słychać mnie dalej, niż te 2 - 3 kilometry, przy czym na większych dystansach może się okazać, że trzeba wyłączyć ASC - ostatnio jakiś mobil(ek) słyszał mnie bez większych problemów, ale do mnie docierał tylko w strzępach.
Wady - no cóż, trzeba się nauczyć i przyzwyczaić do obsługiwania wszystkiego za pomocą kilku przycisków. Cena również nie jest wg mnie jakoś zachęcająca do kupna, ale...
No właśnie, ale. Za konkretną cenę dostałem bardzo dyskretne radio, które mogę schować choćby pomiędzy podłokietnikiem a fotelem, a przy tym jest naprawdę niegłupie, jeśli chodzi o parametry i funkcje użytkowe. Do codziennej niezawodowej eksploatacji wystarczy z naddatkiem, pozwoli uniknąć niespodzianek, ułatwi przejazd czy umożliwi modyfikację trasy, aby nie wbić się w korek czy nadziać na blokadę czy roboty drogowe.