Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
(14-02-2022, 20:12)Jurek napisał(a): Posprawdzaj dokładnie masę do silnika , połączenia akumulatora, alternatora i rozrusznika. Popychacz nie będzie powodował wypadania zapłonu ,on tylko kompensuje luz zaworowy .Trzeba by najpierw pozbyć się tego składu mieszanki bo on powoduje niewłaściwą pracę. Nie dzieje się tak kiedy stoisz z wciśniętym hamulcem ?
Sprawdzalem z hamulcem i ze sprzeglem i nie ma to znaczenia. A o co chodzi z tą mieszanka i hamulcem? Co może powodować niewłaściwy skład mieszanki? Miałem sprawdzany układ paliwowy, wtryskowy, uszczelnianiany kolektor ssacy i czyściłem przepustnice. Mam bardzo brudne klemy od aku i w okolicach a reszta połączeń ok
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-2022, 21:13 przez Michu11024.)
•
twilk7
4,247
17
2587
874
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
Online
— 14-02-2022, 21:40
Może to wina zaworów na 4 cylindrze, niedomykające się, powodują stuk, utratę kompresji i wypadanie zapłonu. Może to wina walka rozrządu, krzywka wytarta.
Tak czy siak, bez zrzucenia czapki, niczego się nie dowiesz.
Wysłane z Redmi Note 10 Pro
•
Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
(14-02-2022, 21:40)twilk7 napisał(a): Może to wina zaworów na 4 cylindrze, niedomykające się, powodują stuk, utratę kompresji i wypadanie zapłonu. Może to wina walka rozrządu, krzywka wytarta.
Tak czy siak, bez zrzucenia czapki, niczego się nie dowiesz.
Wysłane z Redmi Note 10 Pro
Za 2 tyg jestem umówiony do ASO bo żaden mechanik nie potrafi mi konkretnie powiedzieć, tam mają sprawdzić kamerą ale nie wiem czy to coś da, ogólnie to aż mi się słabo robi jak słyszę demontaz głowicy bo w październiku kompletny rozrząd wymieniłem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-2022, 21:50 przez Michu11024.)
•
twilk7
4,247
17
2587
874
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
Online
— 14-02-2022, 22:33
To co że wymieniłeś rozrząd? W razie konieczności zrzucenia czapki, nie robisz już kpl rozrządu, tylko nowy pasek rozrządu. Koszt poniżej stówki.
Tak na marginesie, gdzie Ty mieszkasz, że mechanicy nie mają kamerki. Nie pamiętam ile płaciłem za to ustrojstwo, ale jakiś wielki majątek to nie był, a pracę potrafi ułatwić.
Wysłane z Redmi Note 10 Pro
•
Jurek
811
6
330
133
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 15-02-2022, 13:21
(14-02-2022, 21:13)Michu11024 napisał(a): A o co chodzi z tą mieszanka i hamulcem? Uszkodzone serwo hamulcowe może dawać lewe powietrze zwłaszcza na wolnych obrotach .Ja też obstawiam jak wcześniej pisałem zawór. Akurat na ASO najmniej bym polegał chyba że masz tam kogoś swojego.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2022, 13:21 przez Jurek.)
•
Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
(15-02-2022, 13:21)Jurek napisał(a): (14-02-2022, 21:13)Michu11024 napisał(a): A o co chodzi z tą mieszanka i hamulcem? Uszkodzone serwo hamulcowe może dawać lewe powietrze zwłaszcza na wolnych obrotach .Ja też obstawiam jak wcześniej pisałem zawór. Akurat na ASO najmniej bym polegał chyba że masz tam kogoś swojego.
Mam znajomego mechanika, a te serwo to jak to sprawdzić? Żaden mechanik dotej pory na to nie wpadł żeby to sprawdzić.
•
Jurek
811
6
330
133
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 15-02-2022, 19:38
Najpierw dokładnie obejrzyj przewód od podciśnienia między serwem i silnikiem .Serwo sprawne (szczelne )po zgaszeniu silnika po kilku kilkunastu godzinach postoju bez uruchomienia silnika wciskasz pedał hamulca ,jeśli jest twardy (brak wspomagania)to jest nieszczelne i silnik może łapać przez nie lewe powietrze ,jeśli pedał wciskasz 1raz jak na chodzącym silniku jest Ok. Zdarza się to bardzo rzadko ale warto sprawdzić.
•
Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
(15-02-2022, 19:38)Jurek napisał(a): Najpierw dokładnie obejrzyj przewód od podciśnienia między serwem i silnikiem .Serwo sprawne (szczelne )po zgaszeniu silnika po kilku kilkunastu godzinach postoju bez uruchomienia silnika wciskasz pedał hamulca ,jeśli jest twardy (brak wspomagania)to jest nieszczelne i silnik może łapać przez nie lewe powietrze ,jeśli pedał wciskasz 1raz jak na chodzącym silniku jest Ok. Jak zgaszę silnik i wcisnę 2 razy to robi się twardy aż do uruchomienia silnika. Pewnie bez demontażu głowicy się nie obędzie. Raz juz była ściągana bo widać że świeża ale nie wiem dlaczego, najprawdopodobniej rozrząd komuś strzelił ale wtedy raczej wymienia się zawory, uszczelniacze, popychacze, sprawdza wałki, krzywki itp. i silnik powinien chodzić po takim zabiegu jak nowy, a tutaj ktoś ściągał głowice i nie wymienił najważniejszych elementów? Dziwne. I jeszcze Kompresja po 11 bar. Chyba że to nie konkretnie we wnętrzu silnika leży problem i jest to jakaś pierdoła. Bo alternator uszkodzony raczej nie spowoduję wypadania zapłonu, brudne klemy raczej też nie. Dlaczego akurat 4 cylinder...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2022, 20:46 przez Michu11024.)
•
Jurek
811
6
330
133
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 15-02-2022, 20:43
Czyli jest OK ,sprawdź ten przewód , bo ten niewłaściwy skład mieszanki coś powoduje .
•
Michu11024
98
0
1
1
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Wrocław
op
(15-02-2022, 20:43)Jurek napisał(a): Czyli jest OK ,sprawdź ten przewód , bo ten niewłaściwy skład mieszanki coś powoduje .
Czyli rozumiem że niewłaściwy skład mieszanki to na 99% jakieś lewe powietrze?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2022, 20:48 przez Michu11024.)
•
|