Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Wymiana popychaczy 1.6 16v


Michu11024
Zarejestrowani

op Cześć, mam do wymiany popychacz hydrauliczny i moje pytanie brzmi czy da się to zrobić beż demontażu walka rozrządu? We wrześniu wymieniałem rozrząd więc nie bardzo mi się uśmiecha jeszcze raz to robić.

Odpowiedz
itek
Nie!

Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op
(10-02-2022, 19:25)itek napisał(a): Nie!

Nie dobrze, właśnie mnie zmartwiłeś. A czy z klekoczącym popychaczem można jeździć? Ogólnie to nic się nie dzieje ale denerwuje mnie to. Przed i po rozgrzaniu hałasuje tak samo nie ciszej, nie głośniej, takie rytmiczne cykanie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2022, 21:03 przez Michu11024.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(10-02-2022, 21:03)Michu11024 napisał(a):
(10-02-2022, 19:25)itek napisał(a): Nie!

Nie dobrze, właśnie mnie zmartwiłeś. A czy z klekoczącym popychaczem można jeździć? Ogólnie to nic się nie dzieje ale denerwuje mnie to. Przed i po rozgrzaniu hałasuje tak samo nie ciszej, nie głośniej, takie rytmiczne cykanie.

A na jakim oleju jeździsz ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Wymień popychacz, a z rozrządu wymień tylko pasek.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ twilk7 po co wymieniać pasek jak pisze że dopiero wymieniał.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(11-02-2022, 15:12)Gieno555 napisał(a): @ twilk7 po co wymieniać pasek jak pisze że dopiero wymieniał.

Bo jak się już ułożył i był raz napięty to może stracić swoje właściwości. Też bym ten pasek zmienił po rozpięciu rozrządu. Koszt żaden a daje większą pewność na to żeby nie wpakować się w finansowe bagno. Wiem co mówię. U mnie pasek osprzętu dosłownie przez 3 km był zeskosowany o jeden rowek. Poprawiłem to zamiast wymienić. Po 4 miesiącach dosłownie jedna nitka z tego paska ( szerokości jednego rowka ) wkręciła się w rozrząd. Silnik śmieć.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@PunkRock86 też miałem kiedyś taki przypadek że szczępy z urwanego paska osprzętu wkręciły się w koło na wale i wywaliło uszczelniacz na wale.
Pasek osprzętu ma rowki wzdłużne więc poprostu się przeciął bo był zeskosowany.

Ale co do paska rozrządu to nic mu nie będzie. Śmiało można założyć go z powrotem jak był nowy założony.
W jednym aucie pięć razy zdejmowałem i zakładałem pasek rozrządu w ciągu trzech miesięcy Thumbup bez problemu przeleciał do 60K kilometrów i został wymieniony.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2022, 15:56 przez Gieno555.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

@ Gieno555 przyszły mechaniku, bo tak zaleca producent, bo tak możesz zaoszczędzić dużo pieniędzy i kłopotów. Naprawiając samemu, prywatnie, będziesz miał pretensje do siebie. Naprawiajac jako firma zaoszczędzisz czas, pieniądze, renomę.
Koniec offtopu.
Wysłane z Redmi Note 10 Pro

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2022, 18:31 przez twilk7.)

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • PunkRock86, siwusek216, Vapor
Gieno555
Zarejestrowani

@ twilk7 Naprawiając komuś pewnie będę tak myślał. Ale robiąc dla siebie staram się nie wyrzucać pieniędzy w błoto. Taki już jestem.
Producenci zalecają wiele rzeczy dzięki czemu zwiększają swoje zyski.
Weź sobie za przykład wymianę oleju co 30K kilometrów. Dla kogo to zalecenie jest dobre ;)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości