Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Wymiana czujnika podciśnienia turbo


Ghostman
Zarejestrowani

op Cześć
Czy wężyki, które wchodzą do czujnika podciśnienia (u mnie oznaczonego nr 149568021r) są trudne do zdjęcia? Trzeba je jakoś podgrzać przed próbą zdjęcia np. suszarką?
Rozwiązywanie mojego błędu df569 chciałbym zacząć od tego czujnika.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Online
Turbo robi ciśnienie więc to jest czujnik ciśnienia inaczej zwany MAP, MAPsensor.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Ghostman
andrzejwa
Zarejestrowani

Do tego czujnika dochodzą dwa wężyki z podciśnieniem, zawór ten steruje gruszką turbiny a ta z kolei reguluje jej wydajność. Wężyki ściągasz bez jakiejś większej filozofii, z użyciem odpowiedniej siły. Przy błędzie, który posiadasz należy zacząć od tego właśnie elektrozaworu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2023, 21:10 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Ghostman
Ghostman
Zarejestrowani

op Wymieniłem ten element, po krótkim postoju zauważyłem, że hamulec jest twardy. Czy ten element steruje też podciśnieniem układu hamulcowego?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Jest jedna pompa podciśnienia napędzana zazwyczaj wałkiem rozrządu i ona podaje podciśnienie do wszystkich urządzeń, które wymagają sterowania podciśnieniem. Między innymi serwo hamulca i zawór sterujący doładowaniem turbiny + pozostałe urządzenia. Ważna jest szczelność wężyków podciśnieniowych i urządzeń do których te wężyki dochodzą.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2023, 12:37 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Ghostman




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości