op
Witajcie, poniżej korespondencja jaką prowadziliśmy z PRZEMO jakiś czas temu na temat zabezpieczenia auta na zimę woskiem. Za jego zgodą publikuję ją bo może ktoś jeszcze zadaje sobie takie pytania
PRZEMO
Planuje teraz powoli przygotować na zimę, zaznaczam że w zimie nie wiem czy wyjedzie a jak tak to nie zbyt długo będzie jeździł Biggrin
Pozbyłem się z lakieru wosku w końcu i planuje w piątek jeszcze raz umyć i nałożyć Black Hole POORBO`S, a następnie dwie warstwy POORBOY’S WORLD Natty’s Paste Wax – BLUE - czy to starczy ? Czy masz jakieś inne propozycję - proszę o pomoc.
Auto znasz pewno ze zdjęć czarny Scenic
Pozdrawiam
Przemo
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hej Przemo,
Znam Twoje autko dobrze z forum, zawsze miło jest popatrzeć na taki wdzięczny lakier jak Twój Thumbup Wdzięczny w sensie wyglądu Thumbup
Woski i politura Black hole są świetnym wyborem Thumbup ale niestety tylko na lato Sad W zimie ze względu na śniegi, sól i masę wody zdaje się że nie dadzą rady. Przewiduję że spłyną Ci po max miesiącu całkowicie.
Na nasze warunki zimowe polecane są powłoki kwarcowe lub sealanaty. Jest szansa że utrzymają i zabezpiecza lakier na całą zimę albo i troszkę dłużej. Prawda jest natomiast że nie podbiją wyglądu lakieru tak jak woski twarde, naturalne z dodatkami wosku carnauba. Zimą chodzi przede wszystkim o to aby lakier był zabezpieczony, sam wiesz co sól może zrobić z lakierem.
Do rzeczy, proponował bym użyć jakiegoś wosku syntetycznego który poleży znacznie dłużej. W zależności od zasobności Twojego portfela może powłoki? Powłoka to koszt około 300 PLN i poleży nawet do roku Thumbup choć nie jest prosto ją dobrze położyć.
Sealanat już prościej. Pamiętać musisz że powinno się go kłaść na zupełnie czysty i jałowy lakier. Czyli dokładne mycie auta najlepiej woda z szamponem i ludwikiem aby usunąć ew. resztki starych wosków z lakieru. Później proponuje IPA alkoholem izopropylowym przemyć cały lakier dla całkowitego wyjałowienia. Następnie cleaner dedykowany pod sealanat, przygotuje on lakier na przyjęcie wosku no i sam wosk.
Całość powinna być nakładana w temp. około 16 stopni + i przez co najmniej 12h później w garażu aby dobrze związał wosk.
Jakie woski i cleanery?
Ja użyłem wosku duragloss #111 a do tego cleaner Duragloss 652.
Można użyć też klasyki Finish Kare 1000p lub Collinite 476s z tym samym cleanerem. Jego zaletą jest to że nie trzeba go docierać po aplikacji, wadą dosyć chemiczny zapach.
Daj znak na co się zdecydujesz, chętnie podpowiem co bym zrobił przed myciem auta i jak nakładać Thumbup
Fajnie że nie tylko ja jestem taki wkręcony Thumbup
Pozdrawiam
acidmk
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dziękuję za super odpowiedź Biggrin
Czyli biorąc pod uwagę najlepszego zakupu co kupić ?
Nie ma problemu :-D hmm, ja kupiłem duragloss'a. Nie jest drogi a efekt jest super :-) 652 jako cleaner i 111 wosk, ale nałóż co najmniej 2 warstwy, każda docierana po około 45 minutach z przerwą pomiędzy kolejnymi warstwami z 1,5 H będziesz zadowolony B-)
Jeszcze go nie glinkowalem nigdy może przed glinkowac?
Pozdrawiam
Przemo
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hej,
Glinka na pewno jest dobrym pomysłem. Pomoże oczyścić lakier z soków drzew i smoły.
Najpierw jednak oczyści bym jeszcze lakier środkiem do usuwania smoły, np prickbort. Spryskujesz suchy lakier prickbordem a po 10 minutach jakimś deironizatorem np iron off. Masz z głowy osady metaliczne i większość smoły. Później mycie samochodu tak jak Ci już pisałem. Suszenie auta ręcznikami z mikrofibry i glinkowanie. Youtube ma wiele filmików jak to robić :-D użył bym żółtej glinki valvetPro. A jako lubrykantu pod glinkę wody z odrobiną szamponu ze spryskiwacza. Po glince użyj IPA aby wyjałowić dodatkowo lakier. Następnie cleaner jeśli użyjesz duragloss#651 to go nie docierasz, po położeniu czekasz aż wyschnie. I na to bezpośrednio pierwsza warstwa wosku.:-D
Pozdrawiam
acidmk
PRZEMO
Planuje teraz powoli przygotować na zimę, zaznaczam że w zimie nie wiem czy wyjedzie a jak tak to nie zbyt długo będzie jeździł Biggrin
Pozbyłem się z lakieru wosku w końcu i planuje w piątek jeszcze raz umyć i nałożyć Black Hole POORBO`S, a następnie dwie warstwy POORBOY’S WORLD Natty’s Paste Wax – BLUE - czy to starczy ? Czy masz jakieś inne propozycję - proszę o pomoc.
Auto znasz pewno ze zdjęć czarny Scenic
Pozdrawiam
Przemo
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hej Przemo,
Znam Twoje autko dobrze z forum, zawsze miło jest popatrzeć na taki wdzięczny lakier jak Twój Thumbup Wdzięczny w sensie wyglądu Thumbup
Woski i politura Black hole są świetnym wyborem Thumbup ale niestety tylko na lato Sad W zimie ze względu na śniegi, sól i masę wody zdaje się że nie dadzą rady. Przewiduję że spłyną Ci po max miesiącu całkowicie.
Na nasze warunki zimowe polecane są powłoki kwarcowe lub sealanaty. Jest szansa że utrzymają i zabezpiecza lakier na całą zimę albo i troszkę dłużej. Prawda jest natomiast że nie podbiją wyglądu lakieru tak jak woski twarde, naturalne z dodatkami wosku carnauba. Zimą chodzi przede wszystkim o to aby lakier był zabezpieczony, sam wiesz co sól może zrobić z lakierem.
Do rzeczy, proponował bym użyć jakiegoś wosku syntetycznego który poleży znacznie dłużej. W zależności od zasobności Twojego portfela może powłoki? Powłoka to koszt około 300 PLN i poleży nawet do roku Thumbup choć nie jest prosto ją dobrze położyć.
Sealanat już prościej. Pamiętać musisz że powinno się go kłaść na zupełnie czysty i jałowy lakier. Czyli dokładne mycie auta najlepiej woda z szamponem i ludwikiem aby usunąć ew. resztki starych wosków z lakieru. Później proponuje IPA alkoholem izopropylowym przemyć cały lakier dla całkowitego wyjałowienia. Następnie cleaner dedykowany pod sealanat, przygotuje on lakier na przyjęcie wosku no i sam wosk.
Całość powinna być nakładana w temp. około 16 stopni + i przez co najmniej 12h później w garażu aby dobrze związał wosk.
Jakie woski i cleanery?
Ja użyłem wosku duragloss #111 a do tego cleaner Duragloss 652.
Można użyć też klasyki Finish Kare 1000p lub Collinite 476s z tym samym cleanerem. Jego zaletą jest to że nie trzeba go docierać po aplikacji, wadą dosyć chemiczny zapach.
Daj znak na co się zdecydujesz, chętnie podpowiem co bym zrobił przed myciem auta i jak nakładać Thumbup
Fajnie że nie tylko ja jestem taki wkręcony Thumbup
Pozdrawiam
acidmk
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dziękuję za super odpowiedź Biggrin
Czyli biorąc pod uwagę najlepszego zakupu co kupić ?
Nie ma problemu :-D hmm, ja kupiłem duragloss'a. Nie jest drogi a efekt jest super :-) 652 jako cleaner i 111 wosk, ale nałóż co najmniej 2 warstwy, każda docierana po około 45 minutach z przerwą pomiędzy kolejnymi warstwami z 1,5 H będziesz zadowolony B-)
Jeszcze go nie glinkowalem nigdy może przed glinkowac?
Pozdrawiam
Przemo
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hej,
Glinka na pewno jest dobrym pomysłem. Pomoże oczyścić lakier z soków drzew i smoły.
Najpierw jednak oczyści bym jeszcze lakier środkiem do usuwania smoły, np prickbort. Spryskujesz suchy lakier prickbordem a po 10 minutach jakimś deironizatorem np iron off. Masz z głowy osady metaliczne i większość smoły. Później mycie samochodu tak jak Ci już pisałem. Suszenie auta ręcznikami z mikrofibry i glinkowanie. Youtube ma wiele filmików jak to robić :-D użył bym żółtej glinki valvetPro. A jako lubrykantu pod glinkę wody z odrobiną szamponu ze spryskiwacza. Po glince użyj IPA aby wyjałowić dodatkowo lakier. Następnie cleaner jeśli użyjesz duragloss#651 to go nie docierasz, po położeniu czekasz aż wyschnie. I na to bezpośrednio pierwsza warstwa wosku.:-D
Pozdrawiam
acidmk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2015, 16:13 przez PRZEMO.)