op
Witam od pewnego czasu mam taki problem, że gdy stoje na światłach albo gdzies chwile dłużej to prafi mi nie reguralnie szarpać autem/silnikiem. Zauważyłem że to sie dzieje podczas wysokiej temperatury i chyba wtedy się załącza wentylator. Tłumaczyłem sobie to, że alternator dostawał obciążenie tylko to wystepuje średnio co pare sekund na postoju, gdy jade nic sie nie dzieje. Dodam że mam automat jak stoje na hamulcu to czuć to poszarpywanie na P oczywiscie nic, nawet obroty nie falują/spadają. Dodam jeszcze że jakis cas temu pisałem o stukaniu na zimnym silniku które nie ustało, przy czym wyskakiwał błąd alternatora BARDZO RZADKO, a stukanie znika po złapaniu drugiej kreski temp. Czy jest mozliwość jakiegos czujnika który po sprawdzeniu temperatury silnika reguluje altkiem i czy moze miec to zwiazek z poszarpywaniem podczas postoju ?
OGÓLNE Szarpanie silnikiem na postoju
Szarpanie to wynika nie z awarii silnika, a ze zuzycia elektrozaworów skrzyni biegów automatycznej. Olej jest rzadki bardzo jak goracy i zawory przepuszczaja. Wtedy jest szarpniecie jakby załączało bieg.
Trzeba je wymienic oba bo jak to kazdy zawór one tez sie zużywają. Koszt jednego zaworu wynosi cos kolo 120zl. Do kompletu przy okazji robi sie czesciowa wymiane oleju, zakupic trzeba 4l Elf Renaultmatic D3 SYN. Uszczelke pokrywki centralki hydraulicznej, rurke przelewową do kontroli poziomu oleju i dwie male okragle uszczelki co przychodza do polaczenia skrzyni biegow z centralka hydrauliczna.
Skrzynia biegów to DP0 - filtr w niej sie wymienia tylko jak sie ją rozpołowi calą. Ogolnie producent Renault nie przewiduje w nich wymiany olejow i filtrow, miala byc bezobslugowa, ale tak sie nie da. Trzeba w niej zmieniac olej tez. Wymienic olej mozna tylko statycznie poprzez odkrecenie korka na dole skrzyni. Zlecieciec powinno jakies ok 3-3,5L oleju. Cala skrzynia ma 7L oleju. Reszta zostaje w sprzęgle hydrokinetycznym i kanalach olejowych. Wypuszcza sie olej wylacznie jak ma ponad 60 stopni C.
Zalewa sie skrzynie olejem z gory - tam jest korek, trzeba zdemontowac akumulator i podstawe akumulatora... Jest mocno upierdliwa wymiana oleju. Do wymiany zaworow i tak trzeba to zdjac, a olej wyleci wiec odrazu wymiane oleju sie robi tego co wylecial. Dlatego czesciowa wymiana tylko. Co do wymiany zaworow, nie trzeba wywalac skrzyni. Centralka hydrauliczna jest na wierzchu od przodu, odkreca sie pokrywke i jest widoczne wszystko. Troche mozna jezdzic na tym. U mnie tez to wystepuje od lata ubieglego roku. Teraz czekam na cieplejsze dni i bardziej sucha pogode i bede tez wymienial. Na youtube nawet filmik jest jak gosc wymienia sobie te zawory, co prawda w cytrynie ale to ta sama skrzynia, mimo ze nazwa typu to AL4. Jak nic innego sie z ta skrzynia nie dzieje i nie ma bledow zadnych, to wystarczy tylko te dwa elektrozawory wlasnie wymienic. tak wyglada zaworek: http://www.quippo.pl/p5346,elektrozawor-...08174.html Ale wlasnie trzeba sie zaopatrzyc jeszcze w te rzeczy co napisalem wyzej w poście.. uszczelki, itd...
op
Dzieki wielkie napewno dam znac czy pomogło, mi też sie to dzieje od jakiegos 3-4 miesiecy tylko mi ubezpieczenie dopadło itp.
Tak z ciekawości, nie wierze żeby wymieniali kiedy kolwiek olej w skrzyni w nim i filtr, mam 200 tys to juz czas na niego ? Ze skrzynią raczej nie mam problemów prócz tego głupiała jak czujnik ABS spadł ze swoje miejsca. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2017, 14:33 przez ReDe.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości