Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Rdza w układzie chłodzenia


filozof
Zarejestrowani

op Mimo, że objaw występuje w moim ScI, to może dotyczyć każdej generacji.
Pytanie brzmi: dlaczego, po wypłukaniu i przelaniu 30l wody przez układ, nie widać efektu czyszczenia? Zdjęcia od prawej do lewej.
[Obrazek: embed?resid=CACF34089B9A0413%21678441&au...eight=3472]
A czyściłem tym:
[Obrazek: embed?resid=CACF34089B9A0413%21678440&au...eight=4624]

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Bo przelaniem woda lub innym specyfikiem układu chłodzenia nie da się wyczyscic.... głównym problemem jest chłodnica w której jest mnóstwo zalegającego syfu

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Wyczyścić się nie da ale rdzawa nie będzie lecieć jak jest dobrze wypłukany. Wąż, woda i przelewamy do oporu aż poleci czysta woda. Potem możemy zalać zdemineralizowaną z 2x i na koniec odpowiednia ilość koncentratu + dopełnienie zdemineralizowaną wodą.

Pewnie można inaczej i zalać gotowym płynem, każdy robi żeby było skutecznie.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Wyjmowałeś termostat do płukania ?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(15-09-2023, 19:45)Jurek napisał(a): Wyjmowałeś termostat do płukania ?
A po co?

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

To niemal jakby chcieć kaloryfer wyczyścić. Kupa wody i do momentu aż będzie czysta leciała. Trochę sensu to nie ma ale niektórzy się upierają że warto

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

op
(15-09-2023, 20:43)wojteks napisał(a):
(15-09-2023, 19:45)Jurek napisał(a): Wyjmowałeś termostat do płukania ?
A po co?

No właśnie? Za każdym razem grzany był, aż się wentylator uruchamiał, więc otwarty był.

Wszystkim dziękuję za uwagi, ale zaskoczyło mnie to, że poprzednim razem było zupełnie inaczej. Co prawda było to pięć lat temu, ale nie spodziewałem się, że aż taka różnica będzie.
Tak było po przelaniu 20 litrów wody. Wtedy ten płyn był przynajmniej przejrzysty, teraz zupełnie mętny. Może na wiosnę faktycznie wezmę szlaucha i przepuszczę przez chłodnicę.
[Obrazek: embed?resid=CACF34089B9A0413%21530787&au...eight=1728]

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(18-09-2023, 14:12)filozof napisał(a): wezmę szlaucha i przepuszczę przez chłodnicę.
Przez cały układ, chłodnica, blok/głowica, nagrzewnica. Może wymagać więcej niż jednego rozłączenia węży.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • filozof
itek
Blok żeliwny szybko koroduje w "płaszczu wodnym" podczas długiego postoju lub eksploatacji na wodzie.
Czasami stosowanie uszczelniaczy do układu chłodzenia, powodują zabarwienie na brąz tego co jest wlane do układu.
Normalnie, nie spotyka się takiej sytuacji na dobrym płynie.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

op No właśnie, wody nigdy nie wlałem. Może Holender, co nim jest przede mną?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości