filozof
5,212
19
1624
1,925
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 15-09-2023, 14:26
op
Mimo, że objaw występuje w moim ScI, to może dotyczyć każdej generacji.
Pytanie brzmi: dlaczego, po wypłukaniu i przelaniu 30l wody przez układ, nie widać efektu czyszczenia? Zdjęcia od prawej do lewej.
A czyściłem tym:
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
pio555
31,445
126
11189
3,058
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 15-09-2023, 14:49
Bo przelaniem woda lub innym specyfikiem układu chłodzenia nie da się wyczyscic.... głównym problemem jest chłodnica w której jest mnóstwo zalegającego syfu
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
wojteks
2,903
12
698
660
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 15-09-2023, 16:03
Wyczyścić się nie da ale rdzawa nie będzie lecieć jak jest dobrze wypłukany. Wąż, woda i przelewamy do oporu aż poleci czysta woda. Potem możemy zalać zdemineralizowaną z 2x i na koniec odpowiednia ilość koncentratu + dopełnienie zdemineralizowaną wodą.
Pewnie można inaczej i zalać gotowym płynem, każdy robi żeby było skutecznie.
•
Jurek
836
6
339
138
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 15-09-2023, 19:45
Wyjmowałeś termostat do płukania ?
•
wojteks
2,903
12
698
660
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 15-09-2023, 20:43
(15-09-2023, 19:45)Jurek napisał(a): Wyjmowałeś termostat do płukania ? A po co?
•
Binio
1,681
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
— 16-09-2023, 06:16
To niemal jakby chcieć kaloryfer wyczyścić. Kupa wody i do momentu aż będzie czysta leciała. Trochę sensu to nie ma ale niektórzy się upierają że warto
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
filozof
5,212
19
1624
1,925
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 18-09-2023, 14:12
op
(15-09-2023, 20:43)wojteks napisał(a): (15-09-2023, 19:45)Jurek napisał(a): Wyjmowałeś termostat do płukania ? A po co?
No właśnie? Za każdym razem grzany był, aż się wentylator uruchamiał, więc otwarty był.
Wszystkim dziękuję za uwagi, ale zaskoczyło mnie to, że poprzednim razem było zupełnie inaczej. Co prawda było to pięć lat temu, ale nie spodziewałem się, że aż taka różnica będzie.
Tak było po przelaniu 20 litrów wody. Wtedy ten płyn był przynajmniej przejrzysty, teraz zupełnie mętny. Może na wiosnę faktycznie wezmę szlaucha i przepuszczę przez chłodnicę.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
wojteks
2,903
12
698
660
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 18-09-2023, 16:50
(18-09-2023, 14:12)filozof napisał(a): wezmę szlaucha i przepuszczę przez chłodnicę. Przez cały układ, chłodnica, blok/głowica, nagrzewnica. Może wymagać więcej niż jednego rozłączenia węży.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• filozof
Blok żeliwny szybko koroduje w "płaszczu wodnym" podczas długiego postoju lub eksploatacji na wodzie.
Czasami stosowanie uszczelniaczy do układu chłodzenia, powodują zabarwienie na brąz tego co jest wlane do układu.
Normalnie, nie spotyka się takiej sytuacji na dobrym płynie.
•
filozof
5,212
19
1624
1,925
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 18-09-2023, 17:21
op
No właśnie, wody nigdy nie wlałem. Może Holender, co nim jest przede mną?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
|