ostatnio starłem się słownie ze szkoleniowcem odnośnie pompowania kół azotem.
ważny argument: niezmienność ciśnienia w przypadku zmian temperatury
w sporcie gdy panują bardzo duże przeciążenia i wydziela się dużo ciepła ma to swoje plusy, tam pompuje się koła azotem ze względu na bezpieczeństwo załogi, samochodu...itp.
no i gość nie potrafił wytłumaczyć gdy zadałem mu pytanie jaki wpływ ma azot na prawidłowo eksploatowane auto, jazda z dopuszczalną prędkością, braki latania bokiem, ścigania się po mieście. nie znalazł odpowiedzi...
więc moim zdaniem to nabijanie ludzi w butelkę nic więcej...
prawidłowa wymiana opon na felgach powinna być przeprowadzona z wymianą co każdy raz kominków gumowych i wentyli (koszt dodatkowy 2- 4 zł za koło), lub metalowych (chyba że można zakupić zestaw naprawczy uszczelniający) przynamniej co 2 lata.
tak samo w przypadków zaworków z czujnikami TPMS, powinno się je serwisować i wymieniać raz do roku zestaw uszczelniający.
bo jak mówią jak dbasz tak masz